Jean-Eric Vergne chce od Red Bullu, aby dostal ještě jednu šanci a aby zůstal v týmu Toro Rosso i v následující sezoně.
Po odchodu Sebastiana Vettela a po přestupu Daniila Kvjata do Red Bullu si Jean-Eric Vergne zachoval ještě aspoň malou šanci na to, aby absolvoval v Toro Rosso čtvrtou sezonu.
„Tým stojí před složitou volbou,“ řekl Vergne. „Nevím, co se stane, zda vezmou dalšího mladého jezdce. Rozhodnutí není na mně. Já jen musím pokračovat v dobrých výkonech. Je jasné, že bych měl víc bodů na svém kontě, kdybych neměl technické problémy. Doufám, že mi dá Red Bull druhou šanci. Domnívám se, že si to i při vší mé letošní smůle zasloužím. Dělám vše, abych ji dostal.“
Vergne zajel v posledních třech závodech přijatelné výsledky (šesté, deváté a třinácté místo). V Singapuru zajel svůj nejlepší výsledek kariéry (šesté místo), bodoval také v Suzuce, i když startoval ze zadních pozic.
„Myslím, že jsem dostatečně dokázal, co ve mně je. Budu pokračovat až na dno mých sil, ale asi bych nebyl tady, kdybych nebyl dobrý. Vezměte si Daniela Ricciarda. Vloni jsme hráli vyrovnanou hru. Letos je v Red Bullu, protože byl lepší v kvalifikacích a možná psychicky silnější. V těchto oblastech jsem ale letos dosáhl pokroku. Kdybych na tom nebyl psychicky dobře, asi bych nedosáhl ty výsledky v posledních závodech.“
Zda Vergne věří, že zůstane v F1? „Ano. Nevím, zda v Toro Rosso, ale v F1 určitě.“
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.