Smedley: Red Bull měl v dešti nejlepší vozy

Ricciardo, Daniel
Ricciardo, Daniel, foto: Red Bull Racing
9. října 2014 10:45
Sdílej:

Rob Smedley se pokusil věcně vysvětlit příčiny horších výsledků v závodě po slibných výkonech v kvalifikaci. Kdo je vinen? Déšť!

Inženýr týmu Williams Rob Smedley se vrátil k Velké ceně Japonska vysvětlováním, proč vozy FW36 nejely líp. Dobré výsledky v závodě se daly předpokládat vzhledem na třetí a čtvrté místo v kvalifikaci hned za dominujícími Mercedesy. V neděli měly ale vozy z Grove problémy, předjely je Red Bully a Buttonův McLaren.

„Ricciardo a Vettel byli v dešti daleko rychlejší, než my,“ tvrdí Smedley. „Dokázali se na svých pneumatikách lépe držet na asfaltu. Když se podíváme na závody v Monaku a Singapuru, tak tam byli také o dost rychlejší. Když je na vozovce voda, zatáčky se stávají delšími a rovinky jsou kratší, proto je důležité mít dobrý vůz.“

Poslední kreace Adriana Neweyho se předvedla v Suzuce v nejlepším světle. Smedleyho překvapil také Jenson Button. „Z hlediska výkonu musíme ocenit i McLaren, protože jejich vozy byly na vodě hodně rychlé, jen nejsou tak konkurenceschopné, když se jezdí na městských okruzích. Mým cílem bude pochopit, jak toho dosahují a proč byl McLaren rychlejší než naše vozy.“

Nakonec se Smedley snažil vysvětlit, v čem byl rozdíl mezi deštivými podmínkami v Suzuce a v Malajsii. „V Sepangu jsme měli problém zahřát pneumatiky, protože jsme jim nevěděli dodat teplo. Na problému jsme pracovali a nakonec jsme ho vyřešili. Mohli bychom říct, že v Japonsku byla teplota zase moc vysoká, ale to asi nebyl ten hlavní důvod, proč jsme zůstali za Red Bully. Viděli jsme prostě, že jsou v deštivých podmínkách nejlepšími vozy.“

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.