Rob Smedley se pokusil věcně vysvětlit příčiny horších výsledků v závodě po slibných výkonech v kvalifikaci. Kdo je vinen? Déšť!
Inženýr týmu Williams Rob Smedley se vrátil k Velké ceně Japonska vysvětlováním, proč vozy FW36 nejely líp. Dobré výsledky v závodě se daly předpokládat vzhledem na třetí a čtvrté místo v kvalifikaci hned za dominujícími Mercedesy. V neděli měly ale vozy z Grove problémy, předjely je Red Bully a Buttonův McLaren.
„Ricciardo a Vettel byli v dešti daleko rychlejší, než my,“ tvrdí Smedley. „Dokázali se na svých pneumatikách lépe držet na asfaltu. Když se podíváme na závody v Monaku a Singapuru, tak tam byli také o dost rychlejší. Když je na vozovce voda, zatáčky se stávají delšími a rovinky jsou kratší, proto je důležité mít dobrý vůz.“
Poslední kreace Adriana Neweyho se předvedla v Suzuce v nejlepším světle. Smedleyho překvapil také Jenson Button. „Z hlediska výkonu musíme ocenit i McLaren, protože jejich vozy byly na vodě hodně rychlé, jen nejsou tak konkurenceschopné, když se jezdí na městských okruzích. Mým cílem bude pochopit, jak toho dosahují a proč byl McLaren rychlejší než naše vozy.“
Nakonec se Smedley snažil vysvětlit, v čem byl rozdíl mezi deštivými podmínkami v Suzuce a v Malajsii. „V Sepangu jsme měli problém zahřát pneumatiky, protože jsme jim nevěděli dodat teplo. Na problému jsme pracovali a nakonec jsme ho vyřešili. Mohli bychom říct, že v Japonsku byla teplota zase moc vysoká, ale to asi nebyl ten hlavní důvod, proč jsme zůstali za Red Bully. Viděli jsme prostě, že jsou v deštivých podmínkách nejlepšími vozy.“
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.