Rob Smedley se pokusil věcně vysvětlit příčiny horších výsledků v závodě po slibných výkonech v kvalifikaci. Kdo je vinen? Déšť!
Inženýr týmu Williams Rob Smedley se vrátil k Velké ceně Japonska vysvětlováním, proč vozy FW36 nejely líp. Dobré výsledky v závodě se daly předpokládat vzhledem na třetí a čtvrté místo v kvalifikaci hned za dominujícími Mercedesy. V neděli měly ale vozy z Grove problémy, předjely je Red Bully a Buttonův McLaren.
„Ricciardo a Vettel byli v dešti daleko rychlejší, než my,“ tvrdí Smedley. „Dokázali se na svých pneumatikách lépe držet na asfaltu. Když se podíváme na závody v Monaku a Singapuru, tak tam byli také o dost rychlejší. Když je na vozovce voda, zatáčky se stávají delšími a rovinky jsou kratší, proto je důležité mít dobrý vůz.“
Poslední kreace Adriana Neweyho se předvedla v Suzuce v nejlepším světle. Smedleyho překvapil také Jenson Button. „Z hlediska výkonu musíme ocenit i McLaren, protože jejich vozy byly na vodě hodně rychlé, jen nejsou tak konkurenceschopné, když se jezdí na městských okruzích. Mým cílem bude pochopit, jak toho dosahují a proč byl McLaren rychlejší než naše vozy.“
Nakonec se Smedley snažil vysvětlit, v čem byl rozdíl mezi deštivými podmínkami v Suzuce a v Malajsii. „V Sepangu jsme měli problém zahřát pneumatiky, protože jsme jim nevěděli dodat teplo. Na problému jsme pracovali a nakonec jsme ho vyřešili. Mohli bychom říct, že v Japonsku byla teplota zase moc vysoká, ale to asi nebyl ten hlavní důvod, proč jsme zůstali za Red Bully. Viděli jsme prostě, že jsou v deštivých podmínkách nejlepšími vozy.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.