Rob Smedley se pokusil věcně vysvětlit příčiny horších výsledků v závodě po slibných výkonech v kvalifikaci. Kdo je vinen? Déšť!
Inženýr týmu Williams Rob Smedley se vrátil k Velké ceně Japonska vysvětlováním, proč vozy FW36 nejely líp. Dobré výsledky v závodě se daly předpokládat vzhledem na třetí a čtvrté místo v kvalifikaci hned za dominujícími Mercedesy. V neděli měly ale vozy z Grove problémy, předjely je Red Bully a Buttonův McLaren.
„Ricciardo a Vettel byli v dešti daleko rychlejší, než my,“ tvrdí Smedley. „Dokázali se na svých pneumatikách lépe držet na asfaltu. Když se podíváme na závody v Monaku a Singapuru, tak tam byli také o dost rychlejší. Když je na vozovce voda, zatáčky se stávají delšími a rovinky jsou kratší, proto je důležité mít dobrý vůz.“
Poslední kreace Adriana Neweyho se předvedla v Suzuce v nejlepším světle. Smedleyho překvapil také Jenson Button. „Z hlediska výkonu musíme ocenit i McLaren, protože jejich vozy byly na vodě hodně rychlé, jen nejsou tak konkurenceschopné, když se jezdí na městských okruzích. Mým cílem bude pochopit, jak toho dosahují a proč byl McLaren rychlejší než naše vozy.“
Nakonec se Smedley snažil vysvětlit, v čem byl rozdíl mezi deštivými podmínkami v Suzuce a v Malajsii. „V Sepangu jsme měli problém zahřát pneumatiky, protože jsme jim nevěděli dodat teplo. Na problému jsme pracovali a nakonec jsme ho vyřešili. Mohli bychom říct, že v Japonsku byla teplota zase moc vysoká, ale to asi nebyl ten hlavní důvod, proč jsme zůstali za Red Bully. Viděli jsme prostě, že jsou v deštivých podmínkách nejlepšími vozy.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.