Bývalý mistr Formule 1 Jacques Villeneuve vyzývá ke změně pravidel týkajících se výjezdu safety caru při nehodách.
Podle něj měl být včera na trať povolán zpomalovací vůz ihned po Sutilově havárii: "Pravidla ohledně safety caru se musí změnit. Když jsem závodil já - i potom, jsem vždy říkal, že safety car by měl vyjet vždy, když dojde k nehodě."
"Úsudky by neměl být ponechán prostor. Pokud někdo musí vyrazit, aby vyzvedl auto uvíznuté na dráze, pak je to jednoduché. Nehoda - safety car, a je to. Mělo to tak být celá léta. Amerika to tak má celé věky," pokračuje Villeneuve.
Podle něj se mýlí kritikové, kteří říkají, že závody jsou přerušovány kvůli nepodstatným incidentům příliš často. Riziko kolize se stojícím vozem je podle Kanaďana příliš vysoké na to, aby se dalo pokrýt žlutými vlajkami.
"Problém nyní je to, že kdykoliv FIA vyšle safety car na dráhu, tak si média a fanoušci stěžují a říkají, že zničila závod. Ať teď znovu přemýšlejí. Jde o situaci, kdy můžete pouze ztratit. ano, někdy to trochu závod zpomalí, aspoň se ale vyhnete takovým případům, jako dnes. A vyhnete se možnosti lidské chyby."
Safety car by měl podle Jacquese Villeneuva vyjet vždy (foto: Daimler AG)
"Kdykoliv jsem závodil a měl nehodu, vždy jsem měl strach, že do mě narazí další auto. Žluté vlajky jsem opravdu neměl nikdy rád. Zpomalíte - ale o kolik? A navíc můžete dostat defekt nebo vám může selhat zavěšení.
Jsem v úžasu z toho, že so to ještě nikdy dříve nestalo. Myslím, že jsme jen doposud měli štěstí. Docela často dostávají lidé smyk po smyku jiných aut, a pak je míjení jen o centimetry," cituje Villeneuva Autosport.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.