Bývalý mistr Formule 1 Jacques Villeneuve vyzývá ke změně pravidel týkajících se výjezdu safety caru při nehodách.
Podle něj měl být včera na trať povolán zpomalovací vůz ihned po Sutilově havárii: "Pravidla ohledně safety caru se musí změnit. Když jsem závodil já - i potom, jsem vždy říkal, že safety car by měl vyjet vždy, když dojde k nehodě."
"Úsudky by neměl být ponechán prostor. Pokud někdo musí vyrazit, aby vyzvedl auto uvíznuté na dráze, pak je to jednoduché. Nehoda - safety car, a je to. Mělo to tak být celá léta. Amerika to tak má celé věky," pokračuje Villeneuve.
Podle něj se mýlí kritikové, kteří říkají, že závody jsou přerušovány kvůli nepodstatným incidentům příliš často. Riziko kolize se stojícím vozem je podle Kanaďana příliš vysoké na to, aby se dalo pokrýt žlutými vlajkami.
"Problém nyní je to, že kdykoliv FIA vyšle safety car na dráhu, tak si média a fanoušci stěžují a říkají, že zničila závod. Ať teď znovu přemýšlejí. Jde o situaci, kdy můžete pouze ztratit. ano, někdy to trochu závod zpomalí, aspoň se ale vyhnete takovým případům, jako dnes. A vyhnete se možnosti lidské chyby."
Safety car by měl podle Jacquese Villeneuva vyjet vždy (foto: Daimler AG)
"Kdykoliv jsem závodil a měl nehodu, vždy jsem měl strach, že do mě narazí další auto. Žluté vlajky jsem opravdu neměl nikdy rád. Zpomalíte - ale o kolik? A navíc můžete dostat defekt nebo vám může selhat zavěšení.
Jsem v úžasu z toho, že so to ještě nikdy dříve nestalo. Myslím, že jsme jen doposud měli štěstí. Docela často dostávají lidé smyk po smyku jiných aut, a pak je míjení jen o centimetry," cituje Villeneuva Autosport.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.