Pouze 5. místo - Proč šlo podle Smedleyho v Singapuru o nejlepší závod Williamsu?

Massa, Felipe
Massa, Felipe, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 24. září 2014 06:20
Sdílej:

S Williamsem dojel do cíle na bodech pouze Felipe Massa, a to až na pátém místě. Valtteri Bottas skončil mimo body. Proč šlo i přesto podle šéfa výkonnosti vozidla - Roba Smedleyho - o jejich letos nejlepší závod?

V pátek tým zažíval velké problémy s teplotou pneumatik a ve druhém tréninku obsadili dokonce až 17. a 18. příčku. Podle Massy tým zareagoval jako "velký tým" při řešení svých potíží a podle Smedleyho šlo dokonce o nejlepší provozní výkon týmu od té doby, co v dubnu přišel z Ferrari.

"[Technický ředitel] Pat [Symonds] mi po závodu řekl, že podle něho šlo o nejlepší fungování Williamsu v závodě za 14 - 15 měsíců, co je zde, a já jeho si to myslím také," komentuje Smedley průběh závodního víkendu v Singapuru.

"Nebylo to jen o tom, co jsme udělali v závodě. Celý víkend byl hodně o vztahu, který máme, o vědě, kterou aplikujeme, a zkušenostech, které dokážeme uplatit, abychom řekli: 'Dobrá, myslíme si, že tohle je problém,' a v podstatě jsme uprostřed 2. tréninku věděli, v čem problém spočívá. Podívali jsme se na to a vyřešili to," pokračuje ředitel výkonnosti Williamsu.

"Dali jsme hlavy dohromady a vrátili jsme se v mnohem lepší pozici v sobotu. Byli jsme zpět tam, kde jsme měli být - ne-li ještě výše. Nemyslím si, že jsme očekávali v kvalifikaci či v závodu takovou rychlost. To připadá na vrub opravdu skvělé týmové práce, která  byla vykonána.

Fungujeme neustále lépe a lépe. Ironií je, že jsme zaznamenali jeden z našich nejhorších výsledků za dlouhé období, co fungujeme lépe, než tomu tak bylo při mém příchodu. Jestli chce tento tým vyhrát mistrovství světa, musí fungovat lépe než kdokoliv jiný v boxové uličce. Šli jsme do toho s propracovaným plánem, uskutečnili jsme ho a dostali se před rychlejší auta," uvádí spokojeně Smedley.

Valtteri Bottas se po problémech s řízením v závěru na sjetých gumách propadl těsně za body (foto: Williams F1 Team)

Bottasův Williams skončil po "divných" potížích s řízením těsně za body. Tým je hodlá vyřešit a chválí mladého Fin za to, že dokázal přimět pneumatiky k tomu, aby vydržely dlouhý stint: "Chudák odjel 27 kol či kolik s volantem, který měl zkrátka obrovskou míru tření.

Popisoval to tak, jako kdyby zatočil kolo a ono by zkrátka bylo rovně, samozarovnávací krouticí moment nebyl dostatečný pro to, aby se volant srovnal zpět do rovné pozice. Je to velmi zvláštní, budeme se na to tedy muset podívat. Nemohl získat dobrý cit pro auto," popisuje Smedley Bottasovy problémy.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.