S Williamsem dojel do cíle na bodech pouze Felipe Massa, a to až na pátém místě. Valtteri Bottas skončil mimo body. Proč šlo i přesto podle šéfa výkonnosti vozidla - Roba Smedleyho - o jejich letos nejlepší závod?
V pátek tým zažíval velké problémy s teplotou pneumatik a ve druhém tréninku obsadili dokonce až 17. a 18. příčku. Podle Massy tým zareagoval jako "velký tým" při řešení svých potíží a podle Smedleyho šlo dokonce o nejlepší provozní výkon týmu od té doby, co v dubnu přišel z Ferrari.
"[Technický ředitel] Pat [Symonds] mi po závodu řekl, že podle něho šlo o nejlepší fungování Williamsu v závodě za 14 - 15 měsíců, co je zde, a já jeho si to myslím také," komentuje Smedley průběh závodního víkendu v Singapuru.
"Nebylo to jen o tom, co jsme udělali v závodě. Celý víkend byl hodně o vztahu, který máme, o vědě, kterou aplikujeme, a zkušenostech, které dokážeme uplatit, abychom řekli: 'Dobrá, myslíme si, že tohle je problém,' a v podstatě jsme uprostřed 2. tréninku věděli, v čem problém spočívá. Podívali jsme se na to a vyřešili to," pokračuje ředitel výkonnosti Williamsu.
"Dali jsme hlavy dohromady a vrátili jsme se v mnohem lepší pozici v sobotu. Byli jsme zpět tam, kde jsme měli být - ne-li ještě výše. Nemyslím si, že jsme očekávali v kvalifikaci či v závodu takovou rychlost. To připadá na vrub opravdu skvělé týmové práce, která byla vykonána.
Fungujeme neustále lépe a lépe. Ironií je, že jsme zaznamenali jeden z našich nejhorších výsledků za dlouhé období, co fungujeme lépe, než tomu tak bylo při mém příchodu. Jestli chce tento tým vyhrát mistrovství světa, musí fungovat lépe než kdokoliv jiný v boxové uličce. Šli jsme do toho s propracovaným plánem, uskutečnili jsme ho a dostali se před rychlejší auta," uvádí spokojeně Smedley.
Valtteri Bottas se po problémech s řízením v závěru na sjetých gumách propadl těsně za body (foto: Williams F1 Team)
Bottasův Williams skončil po "divných" potížích s řízením těsně za body. Tým je hodlá vyřešit a chválí mladého Fin za to, že dokázal přimět pneumatiky k tomu, aby vydržely dlouhý stint: "Chudák odjel 27 kol či kolik s volantem, který měl zkrátka obrovskou míru tření.
Popisoval to tak, jako kdyby zatočil kolo a ono by zkrátka bylo rovně, samozarovnávací krouticí moment nebyl dostatečný pro to, aby se volant srovnal zpět do rovné pozice. Je to velmi zvláštní, budeme se na to tedy muset podívat. Nemohl získat dobrý cit pro auto," popisuje Smedley Bottasovy problémy.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.