Jean-Eric Vergne, který po sezóně u Toro Rosso končí, si myslí, že by mohl být v konkurenceschopnějším voze stejně úspěšný jako jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo.
Poté, co se loni rozhodl ukončit Mark Webber svou kariéru v F1, dal Red Bull přednost Ricciardovi před Vergnem. Toho od příští sezóny nahradí další zázračný mladík Max Verstappen, proto si musí Francouz hledat místo jinde.
Srovnání s Ricciardem předkládá jako důkaz, že by mohl dosahovat mnohem lepších výsledků. V roce 2012 na body Australana porazil 16:10, o rok později na body prohrál 13:20. Letos nad Daniilem Kvjatem vede 11:8 - na začátku sezóny měl ale obrovskou smůlu, když nedokončil pět z úvodních osmi závodů.
"Tři roky u Toro Rosso mě učinily velmi silným. Pokud mi budou klíčoví lidé v některých týmech důvěřovat, že to zvládnu, [pak budu mít šanci]," uvádí Vergne.
"Daniel byl pro mě svým způsobem dobrou pomocí, protože některé týmy očekávají mistry světa: jenže budoucnost možná není v mistrech světa, ale v mladých pilotech, kteří jsou opravdu hladoví a motivovaní - a to já jsem. Když se podíváte na mé výsledky ve srovnání s Danielovými po celou kariéru, mám potenciál být takovým, jakým je on," myslí si jezdec Toro Rosso.
"Existuje tolik pilotů, kteří se chtěli soustředit na F1 a nedostali se nikam. Nejsem tedy hloupý - řekl bych, že mám své oči otevřené. Opravdu bych moc rád závodil. Záleží na šanci, kterou dostanu. Momentálně se ale soustředím na získání závodního místa," dodává Vergne.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.