Jean-Eric Vergne, který po sezóně u Toro Rosso končí, si myslí, že by mohl být v konkurenceschopnějším voze stejně úspěšný jako jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo.
Poté, co se loni rozhodl ukončit Mark Webber svou kariéru v F1, dal Red Bull přednost Ricciardovi před Vergnem. Toho od příští sezóny nahradí další zázračný mladík Max Verstappen, proto si musí Francouz hledat místo jinde.
Srovnání s Ricciardem předkládá jako důkaz, že by mohl dosahovat mnohem lepších výsledků. V roce 2012 na body Australana porazil 16:10, o rok později na body prohrál 13:20. Letos nad Daniilem Kvjatem vede 11:8 - na začátku sezóny měl ale obrovskou smůlu, když nedokončil pět z úvodních osmi závodů.
"Tři roky u Toro Rosso mě učinily velmi silným. Pokud mi budou klíčoví lidé v některých týmech důvěřovat, že to zvládnu, [pak budu mít šanci]," uvádí Vergne.
"Daniel byl pro mě svým způsobem dobrou pomocí, protože některé týmy očekávají mistry světa: jenže budoucnost možná není v mistrech světa, ale v mladých pilotech, kteří jsou opravdu hladoví a motivovaní - a to já jsem. Když se podíváte na mé výsledky ve srovnání s Danielovými po celou kariéru, mám potenciál být takovým, jakým je on," myslí si jezdec Toro Rosso.
"Existuje tolik pilotů, kteří se chtěli soustředit na F1 a nedostali se nikam. Nejsem tedy hloupý - řekl bych, že mám své oči otevřené. Opravdu bych moc rád závodil. Záleží na šanci, kterou dostanu. Momentálně se ale soustředím na získání závodního místa," dodává Vergne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.