Mercedes dnes oznámil nového mladíka, kterého jmenoval do role rezervního pilota svého F1 týmu. Stává se jím vítěz závodu DTM Pascal Wehrlein.
Po úspěšné kariéře v motokárách 19letý rodák z Sigmaringenu vyhrál v roce 2011 německý šampionát ADAC Formel Masters a v roce 2012 přesedlal do Formule 3. Ve své první sezóně v Eurosérii F3 skončil druhý a byl jmenován nejlepším nováčkem. Minulý rok se stal nejmladším pilotem v DTM a s Mercedesem dále pokračuje v rozvoji svého talentu.
Včera na Lausitzringu dokázal vítězit z pole-position působivým způsobem - za smíšených podmínek vedl ve všech kolech a stal se nejmladším vítězem v historii šampionátu DTM. K jeho závodním povinnostem v této slavné německé sérii přibude nyní podpora týmu F1 ve zbývající části sezóny.
Na simulátoru již strávil přes 30 dní a s monopostem F1 W05 Hybrid na něm ujel více než 12 tisíc kilometrů. Dalšího milníku se dočkal 11. září v Algarve, kde poprvé usedl v reálu za volant vozu F1. Při vyhodnocování mladého talentu tým využil dva roky staré auto F1 W03. Za den zvládl Pacal 500 km (109 kol) a na tým zapůsobil svým pokrokem a zpětnou vazbou. Nyní s ním již míří do Singapuru, kde o víkendu pokračuje šampionát F1.
Nová posila Mercedesu: Pascal Wehrlein (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Byl jsem potěšený, když jsem se dozvěděl, že se zúčastním F1 testu pro Mercedes v Portimau. Trvalo mi to několik kol, než jsem si zvykl na neuvěřitelnou rychlost, velmi tvrdé brzdy a vysokou rychlost v zatáčkách - to je jiná liga než DTM," popisuje šťastný Wehrlein.
"Zvykl jsem si ale rychle a dokázal jsem se v každé ze svých krátkých a dlouhých jízd zlepšovat. Celkově jsem ujel 500 km a nechtělo se mi do boxů. Test byl jednoduše tou nejlepší zkušeností, kterou jsem v motorsportu zatím zažil.
Nebyly v tom žádné nervy, což mě překvapilo - cítil jsem se na to připravený. Zpětná vazba týmu a Tota byla povzbudivá a já si myslím, že jsem odvedl dobrou práci. Rozhodně mi pomohlo, že jsem od února tvrdě pracoval na simulátoru.
Driving an #F1 car for the first time and becoming youngest race winner in DTM history. Quite a week! #WelcomePascal pic.twitter.com/ZfDTyvgcjH
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 15, 2014
Pro mě jde o hezké uznání mého úsilí, což mě nominovalo do role rezervního jezdce Mercedesu. Účast v testu a přijetí této nové role vnímám to jako splnění snu. Celý život jsem tvrdě pracoval, abych dostal příležitost řídit vůz F1. A vždy bylo mým cílem, aby k tomu došlo s Mercedesem," dodává německý mladík.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.