Dnes oficiálně začíná u McLarenu jako šéfinženýr pracovat Peter Prodromou, bývalý šéf aerodynamiky Red Bullu a pravá ruka Adriana Neweyho. Pomůže nový šéfinženýr dostat příští rok tým s motory Honda opět na vítěznou vlnu?
Prodromou není ve Wokingu žádným nováčkem, vždyť zde pracoval od roku 1991 do roku 2006, kdy přešel k Red Bullu, se kterým získal čtyři mistrovské tituly v řadě za sebou. Před příští sezónou, v níž bude monoposty McLarenu pohánět Honda, představuje klíčovou personální posilu.
"Je to fantastické vrátit se k McLarenu a vidět směsici starých a nových tváří. Samozřejmě, že mám zkušenosti z první ruky o tom, jak vášnivý, soustředěný a schopný závodní tým působí mezi těmito zdmi," říká Prodromou.
"Již jsem zažil nadšení a pozitivní náladu, která panuje pro to, aby se McLaren vrátil k slávě mistrů světa. Já jsem také odhodlaný naplno pracovat, abych udělal všechno, co bude v mých silách při zakládání nové kapitoly úspěchů v historii McLarenu," popisuje během svého prvního pracovního dne po návratu k týmu.
Těšil se na něj i závodní ředitel Eric Boullier: "Za všechny v McLarenu bych Petera rád přivítal v týmu. Přidává se k nám v příznivé době - strávili jsme letos většinu práce rozvojem a organizaci našeho konstruktérského oddělení a jeho příchod se elegantně shoduje se s ukončením této restrukturalizace."
"Peter se bezpochyby prokázal být jedním z nejschopnějších a nejinteligentnějších inženýrů ve Formuli 1 a všichni v McLarenu se těší na jeho příspěvek při naplňování našich ambiciózních plánů týkajících se budoucnosti," pokračuje Boullier.
Petera Prodromoua a McLaren čeká před příští sezónou, kdy se hodlají vrátit k vítězstvím,spousta tvrdé práce (foto: McLaren)
Výkonný ředitel Jonathan Neale k jeho nástupu dodává: "Přidává se k nám v extrémně vzrušujícím období: činíme vzrušující pokroky s naším novým motorovým partnerem a celé naše konstrukční oddělení je povzbuzeno a motivováno probíhající restrukturalizací, která opravdu začíná přinášet výsledky. "Jeho pozice šéfinženýra nahrává jeho silným stránkám prvotřídního aerodynamika a inženýra. Jsem si jistý, že perfektně zapadne mezi své spolupracovníky.
Neustále dáváme vše dohromady, abychom zajistili, že se McLaren opět nalezne cestu k vítězstvím v závodech a světových šampionátech. Neděláme si iluze o tom, že bychom už byli v cíli, ale Peterovo jmenování je velmi významné - jde také o veřejné připomenutí toho, že naši organizaci neustále posilujeme do hloubky."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.