Podle Stefana Domenicaliho jim do souboje Daniel Ricciardo nebude zasahovat
Stefano Domenicali pozoruje F1 z dálky od té chvíle, kdy v dubnu opustil post šéfa týmu ve Ferrari. Nicméně letošní sezonu sleduje s velkým zájmem.
„Sleduju šampionát F1 a myslím si, že by nebylo správné o něm tvrdit, že je v krizi, to není přesné vyjádření stavu. Existuje problém s novou generací. Také mám děti a vidím, že se vše změnilo. Mladým lidem do dvaceti let se nechce sedět před televizí, nebo u počítače, aby viděli závod F1, který má trvání do dvou hodin. Domnívám se proto, že automobilový sport by se měl přizpůsobit novým komunikačním prostředkům bez toho, aby zapomínal na svou historii. Je to těžká rovnice, ale my najdeme její řešení,“ prohlásil Stefano Domenicali pro italský tisk.
Co si Domenicali myslí o letošní sezoně? „Co se týče situace v týmu Mercedes, jsem jenom vzdáleným pozorovatelem, ale nemyslím si, že by Daniel Ricciardo mohl získat titul mistra světa, ten získá Rosberg nebo Hamilton. Lewis si musí dávat pozor na to, aby se nepovažoval za chudého příbuzného. Nico bude do konce sezony pod obrovským tlakem už od nedělního závodu v důsledku incidentu v Belgii.
Jen se mě neptejte, jak bych situaci řešil já! Moje logika mi napovídá to, co mě naučili Montezemolo a Todt: nejdůležitější jsou týmové zájmy a to se nesmí změnit. Vzhledem na uvedené existuje několik způsobů řešení. Já se vždy snažím vyjasnit problém dopředu. Vzpomínám si, co se dělo, když jsme dali Felipemu Massovi týmový pokyn v průběhu Velké ceny Německa v roce 2010. Hierarchie ale byla jasně dána v sobotu večer, nešlo o porušení žádné dohody na poslední chvíli.
Z těchto důvodů jsem si oblíbil Eddieho Irvina. Eddie byl jezdcem číslo 2, byl si vědom své pozice a choval se jako jezdec číslo 2. V roce 1999 měl šanci získat titul a je zvláštní říct, že ve Ferrari dělali vše pro to, aby ho nezískal. Ve skutečnosti, kdyby Eddie v rozhodujícím závodě v Suzuce skončil vysoko, stal by se šampiónem. Naneštěstí, poprvé a zřejmě naposled ve své kariéře podlehl tlaku. Všichni jsme věděli, že v noci nemohl spát a že neměl u sebe ženskou návštěvu.
Bydlím blízko Monzy. Byl jsem pozván, ale myslím, že nepřijdu. Zda mi chybí F1? Trochu ano. Myslím, že je to samozřejmé. Zda jsem mohl dosáhnout ve své funkci víc? Určitě ano, myslím ale, že jsem udělal vše, co jsem věděl,“ dodal Domenicali.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.