Podle Stefana Domenicaliho jim do souboje Daniel Ricciardo nebude zasahovat
Stefano Domenicali pozoruje F1 z dálky od té chvíle, kdy v dubnu opustil post šéfa týmu ve Ferrari. Nicméně letošní sezonu sleduje s velkým zájmem.
„Sleduju šampionát F1 a myslím si, že by nebylo správné o něm tvrdit, že je v krizi, to není přesné vyjádření stavu. Existuje problém s novou generací. Také mám děti a vidím, že se vše změnilo. Mladým lidem do dvaceti let se nechce sedět před televizí, nebo u počítače, aby viděli závod F1, který má trvání do dvou hodin. Domnívám se proto, že automobilový sport by se měl přizpůsobit novým komunikačním prostředkům bez toho, aby zapomínal na svou historii. Je to těžká rovnice, ale my najdeme její řešení,“ prohlásil Stefano Domenicali pro italský tisk.
Co si Domenicali myslí o letošní sezoně? „Co se týče situace v týmu Mercedes, jsem jenom vzdáleným pozorovatelem, ale nemyslím si, že by Daniel Ricciardo mohl získat titul mistra světa, ten získá Rosberg nebo Hamilton. Lewis si musí dávat pozor na to, aby se nepovažoval za chudého příbuzného. Nico bude do konce sezony pod obrovským tlakem už od nedělního závodu v důsledku incidentu v Belgii.
Jen se mě neptejte, jak bych situaci řešil já! Moje logika mi napovídá to, co mě naučili Montezemolo a Todt: nejdůležitější jsou týmové zájmy a to se nesmí změnit. Vzhledem na uvedené existuje několik způsobů řešení. Já se vždy snažím vyjasnit problém dopředu. Vzpomínám si, co se dělo, když jsme dali Felipemu Massovi týmový pokyn v průběhu Velké ceny Německa v roce 2010. Hierarchie ale byla jasně dána v sobotu večer, nešlo o porušení žádné dohody na poslední chvíli.
Z těchto důvodů jsem si oblíbil Eddieho Irvina. Eddie byl jezdcem číslo 2, byl si vědom své pozice a choval se jako jezdec číslo 2. V roce 1999 měl šanci získat titul a je zvláštní říct, že ve Ferrari dělali vše pro to, aby ho nezískal. Ve skutečnosti, kdyby Eddie v rozhodujícím závodě v Suzuce skončil vysoko, stal by se šampiónem. Naneštěstí, poprvé a zřejmě naposled ve své kariéře podlehl tlaku. Všichni jsme věděli, že v noci nemohl spát a že neměl u sebe ženskou návštěvu.
Bydlím blízko Monzy. Byl jsem pozván, ale myslím, že nepřijdu. Zda mi chybí F1? Trochu ano. Myslím, že je to samozřejmé. Zda jsem mohl dosáhnout ve své funkci víc? Určitě ano, myslím ale, že jsem udělal vše, co jsem věděl,“ dodal Domenicali.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.