Podle Fernanda Alonsa by takový člověk, jako je Flavio Briatore, mohl být F1 prospěšný.
V současnosti je Fernando Alonso plně soustředěn na víkendovou Velkou cenu Itálie, pro Ferrari nejdůležitější závod, to mu ale nebránilo vyjádřit nespokojenost s klesajícím počtem diváků na tribunách okruhů F1. Španělský jezdec se domnívá, že takový člověk, jako je Flavio Briatore, by mohl být pro šampionát prospěšný, kdyby se znovu vrátil do paddocku.
„Flavio mívá často skvělé nápady, myslím, že je to neobyčejný člověk,“ prohlásil Alonso. „V těžkých situacích vždy jasně vidí směr, kterým se musí ubírat hledání řešení. Podle mě by mohl našemu sportu pomoci v mnohých oblastech.“
Alonso přirovnává příchod Briatoreho do F1 v devadesátých letech k současnému příchodu Mattiacciho do Ferrari. „Oba měli zkušenosti z jiných oblastí a oba přišli do F1 bez konkrétních znalostí v této oblasti. Samozřejmě to přináší nějaké těžkosti. Má to ale i své plusy, protože nebyli pod vlivem vžitých myšlenek a přístupů.“
Alonso se vyjádřil k letošní sezoně v celkovém pohledu. “Přiznávám, některé závody byly nudné. Ale byly i zajímavé, kde se bojovalo o vítězství od začátku do konce a diváci byli spokojení. Vezměte si třeba fotbal, všichni chceme, aby měl každý zápas takovou kvalitu jako finále Ligy mistrů, ale jsou zápasy slabších týmů, které končí bezgólovou remízou. To je běžná situace…“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.