Williams je překvapením letošní sezony. Za úspěchem stojí hned několik faktorů, které to jsou?
Williams byl v několika minulých sezonách na dně a vrcholem byla loňská sezona. Dokonce se z některých stran začaly ozývat hlasy, které nejstaršímu privátnímu týmu v F1 prorokovaly brzký konec. Nicméně tým se dokázal ze situace oklepat a letos předvádí úplně jiné výkony. Jedním důvodem této pozitivní změny může být pohonná jednotka Mercedesu, druhým, dle mnohých důležitějším, je to, že se Williams v uplynulých letech zformoval v opravdový tým. Jednou z klíčových osob je u týmu šéf výkonnosti vozidla, Rob Smedley.
Brit k Williamsu přišel od Ferrari až před touto sezonou. Jak teď přiznal pro server crash.net, tak rozhodujím fakorem nebyla jen vyhlídka na slibnou sezonu: "Viděl jsem to jako novou výzvu. A to jak pro mě osobně, tak také být zainteresován v něčem, když to dobře funguje, může být opravdu dobré. Ve Formuli 1 je hodně optimistů, kteří říkají, jak bude vše dobré, ale k tomu potřebujete také odpovídající zdroje, spolupracovníky a talenty," říká Rob Smedley.
Smedley, který k Williamsu přešel po deseti letech u Ferrari, říká, že jeho rozhodnutí o změně týmu padlo už zkraje loňského roku: "Viděl jsem, kolik talentů je u Williamsu a viděl jsem také zdroje, a tak jsem si řekl: 'S dobrým managementem by to mohlo jít'. Pak k týmu přišel Pat Symonds a ten mě definitivně přesvědčil."
Rob Smedley (úplně vpravo) na boxové zídce Williamsu při letošní GP Belgie(foto: Williams F1 Team)
Dnešní sportovní ředitel týmu, Pat Symonds, se do F1 vrátil po čtyřleté pauze, kterou měl po nechvalné crashgate. Ve Formuli 1 přitom začínal už v roce 1980 u týmu Toleman a v roce 2009 byl po 30 letech zkušeností právě po crashgate, která se udála u tehdejšího Renaultu, na pět let suspendován. Francouzský soud však toto rozhodnutí v roce 2010 zrušil. Od následující sezony tedy Symonds působil jako poradce dnešní Marussie, v červnu 2013 pak nastoupil jako technický ředitel k Williamsu.
"Pracovat s takovou kapacitou, to je pro mě něčím neobvyklým. Tehdy jsem došel do určitého bodu v mé kariéře, ve kterém jsem potřeboval někoho, který mi v oblasti managementu může něco přinést. Není to jednoduché, když je člověk samotný v byznysu už 15 let. V paddocku je jen několik málo lidí, kteří vám mohou pomoci a on je přesně jedním z nich.
Má rád jeho styl a vždy jsem ho před ostatními obdivoval, když vyhrál tituly s Renaultem. Auto nebylo nejlepším, ale je dobrým inženýrem, a když jsme spolu mluvili, tak mě přímo přesvědčil. Jen jsem si řekl: 'Pustíme se do toho, bude to dobré'. A naštěstí tomu tak až doteď bylo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.