Kdo jiný dokáže popsat to, co prožívají po vzájemné kolizi Lewis Hamilton a Nico Rosberg, než Mark Webber, jenž v nedávné době zažíval podobné situace u Red Bullu se Sebastianem Vettelem?
Australan byl navíc týmovým kolegou Rosberga při jeho debutu u Williamsu v roce 2006. Horké chvíle prožíval i on s Vettelem, například v Turecku 2010, kdy vzájemně kolidovali a darovali tak double McLarenu. Jak Mark vidí poslední incident pilotů Mercedesu v Belgii?
"No, šlo o předjížděcí manévr. Nico se snaží podívat na vnějšek, ale zatáčka patří Lewisovi. V tomto okamžiku [těsně před kontaktem] Nico ví, že nemá šanci na to, aby manévr dotáhl k předjetí," popisuje Webber.
"Je zvláštní, že se snažil zařadit tak těsně za Lewise. To bylo pro Nica trochu netypické, není to normálně jeho stylem, ale způsobil kontakt. Nebyla by z toho žádná věda... nebylo by z toho nic, pokud by nedošlo k defektu. Ten ale změnil celý závod. Nakonec se do potíží se svými závody dostali oba."
Důsledkem bylo, že Mercedes přišel o double i svou slabou kontrolu nad svými piloty, kteří jsou spolu nyní na ostří nože. Podle Webbera bude mít vedení Mercedesu skládající se z Paddyho Lowa, Tota Wolffa a Nikiho Laudy těžkou práci dát je zase dohromady.
Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem v La Source v Belgii, chvíli před svou kolizí (foto: Daimler AG)
Jak to vyřešit?"Nyní máme u Mercedesu velmi obtížnou situaci, kdy se piloti netěší dobrému vztahu. Bude to zajímavé - nejen z pohledu zbytku letošního roku: budou schopni spolu jezdit v budoucnosti? Bude to v pořádku, když si tyto dva kluky tým ponechá pro rok 2015?
Otázkou je, kdo nyní bude tlačit na to, aby se dali opět dohromady. Jsou to lidé, kteří platí Nikiho a Tota? Protože pokud jim piloti nenaslouchají, pak nakonec musí říct: 'Lewisi a Nico, běžte si promluvit s těmi velkými chlapy u Mercedesu, protože vám platíme za to, abyste v prostředí týmu odváděli svou práci.'
Momentálně to není tým, vypadá to, jako by si piloti dělali, co chtějí," hodnotí Webber situaci u týmu, který vede šampionát sedm závodů před koncem o 157 bodů.
Loni Australan u Red Bullu zažil situaci, kdy Vettel odmítl uposlechnout příkaz týmu. Dobře proto rozumí tomu, co se odehrává u Mercedesu i v myslích pilotů: "Nyní musí zůstat soustředění na řízení vozů, protože to pro ně bude noční můrou. Čtvrtek, pátek, všechny ty věci kolem auta, média... a tohle zkrátka bude pokračovat."
Mark Webber se svým týmovým kolegou také zažíval těžké chvíle: "Tohle se stává,když máte tak dominantní auto" (foto: Red Bull Racing)
Zlepšení moc nenahrává ani konfigurace dějiště příštího závodu v Monze - dlouhé rovinky, kdy může opět snadno dojít ke kontaktu: "Řeknu vám, že když se dostanou na dráhu, budou myslet jenom na toho druhého. V tom závodě pro ně opravdu nebude nikdo jiný existovat.
Skutečně se soustředí jen na to, aby porazili toho druhého - a tohle se stává, když máte tak dominantní auto. Šampionát konstruktérů snadno vyhrají, piloti tedy vědí, že mezi konstruktéry je hotovo. Všechno, co proto zbývá, je šampionát pilotů," říká Webber.
Ricciardo hrozbou MercedesuRadost mu svými výkony dělá jeho krajan Daniel Ricciardo, který jej u Red Bullu nahradil. Právě australský mladík představuje pro piloty Mercedesu po třetím vítězství největší hrozbu: "Mercedes musí jít opravdu do sebe kvůli Danielovi, aby vyhráli šampionát."
"Je neuvěřitelný. Nedělá žádné chyby, jezdí dobře. Nezapomínejte, že přišel o 18 bodů v Melbourne kvůli problému s palivem. Vede si výjimečně dobře. U Mercedesu možná chovají klidnou naději. Velmi zřídka končí s oběma vozy mimo body. I když zažíváte velké napětí, stále můžete dojíždět na prvním a druhém místě."
"Mně se to dařilo. Je to OK," dodává Webber, který po loňské sezóně opustil F1 a letos jezdí vytrvalostní závody s Porsche.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.