Kdo jiný dokáže popsat to, co prožívají po vzájemné kolizi Lewis Hamilton a Nico Rosberg, než Mark Webber, jenž v nedávné době zažíval podobné situace u Red Bullu se Sebastianem Vettelem?
Australan byl navíc týmovým kolegou Rosberga při jeho debutu u Williamsu v roce 2006. Horké chvíle prožíval i on s Vettelem, například v Turecku 2010, kdy vzájemně kolidovali a darovali tak double McLarenu. Jak Mark vidí poslední incident pilotů Mercedesu v Belgii?
"No, šlo o předjížděcí manévr. Nico se snaží podívat na vnějšek, ale zatáčka patří Lewisovi. V tomto okamžiku [těsně před kontaktem] Nico ví, že nemá šanci na to, aby manévr dotáhl k předjetí," popisuje Webber.
"Je zvláštní, že se snažil zařadit tak těsně za Lewise. To bylo pro Nica trochu netypické, není to normálně jeho stylem, ale způsobil kontakt. Nebyla by z toho žádná věda... nebylo by z toho nic, pokud by nedošlo k defektu. Ten ale změnil celý závod. Nakonec se do potíží se svými závody dostali oba."
Důsledkem bylo, že Mercedes přišel o double i svou slabou kontrolu nad svými piloty, kteří jsou spolu nyní na ostří nože. Podle Webbera bude mít vedení Mercedesu skládající se z Paddyho Lowa, Tota Wolffa a Nikiho Laudy těžkou práci dát je zase dohromady.
Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem v La Source v Belgii, chvíli před svou kolizí (foto: Daimler AG)
Jak to vyřešit?"Nyní máme u Mercedesu velmi obtížnou situaci, kdy se piloti netěší dobrému vztahu. Bude to zajímavé - nejen z pohledu zbytku letošního roku: budou schopni spolu jezdit v budoucnosti? Bude to v pořádku, když si tyto dva kluky tým ponechá pro rok 2015?
Otázkou je, kdo nyní bude tlačit na to, aby se dali opět dohromady. Jsou to lidé, kteří platí Nikiho a Tota? Protože pokud jim piloti nenaslouchají, pak nakonec musí říct: 'Lewisi a Nico, běžte si promluvit s těmi velkými chlapy u Mercedesu, protože vám platíme za to, abyste v prostředí týmu odváděli svou práci.'
Momentálně to není tým, vypadá to, jako by si piloti dělali, co chtějí," hodnotí Webber situaci u týmu, který vede šampionát sedm závodů před koncem o 157 bodů.
Loni Australan u Red Bullu zažil situaci, kdy Vettel odmítl uposlechnout příkaz týmu. Dobře proto rozumí tomu, co se odehrává u Mercedesu i v myslích pilotů: "Nyní musí zůstat soustředění na řízení vozů, protože to pro ně bude noční můrou. Čtvrtek, pátek, všechny ty věci kolem auta, média... a tohle zkrátka bude pokračovat."
Mark Webber se svým týmovým kolegou také zažíval těžké chvíle: "Tohle se stává,když máte tak dominantní auto" (foto: Red Bull Racing)
Zlepšení moc nenahrává ani konfigurace dějiště příštího závodu v Monze - dlouhé rovinky, kdy může opět snadno dojít ke kontaktu: "Řeknu vám, že když se dostanou na dráhu, budou myslet jenom na toho druhého. V tom závodě pro ně opravdu nebude nikdo jiný existovat.
Skutečně se soustředí jen na to, aby porazili toho druhého - a tohle se stává, když máte tak dominantní auto. Šampionát konstruktérů snadno vyhrají, piloti tedy vědí, že mezi konstruktéry je hotovo. Všechno, co proto zbývá, je šampionát pilotů," říká Webber.
Ricciardo hrozbou MercedesuRadost mu svými výkony dělá jeho krajan Daniel Ricciardo, který jej u Red Bullu nahradil. Právě australský mladík představuje pro piloty Mercedesu po třetím vítězství největší hrozbu: "Mercedes musí jít opravdu do sebe kvůli Danielovi, aby vyhráli šampionát."
"Je neuvěřitelný. Nedělá žádné chyby, jezdí dobře. Nezapomínejte, že přišel o 18 bodů v Melbourne kvůli problému s palivem. Vede si výjimečně dobře. U Mercedesu možná chovají klidnou naději. Velmi zřídka končí s oběma vozy mimo body. I když zažíváte velké napětí, stále můžete dojíždět na prvním a druhém místě."
"Mně se to dařilo. Je to OK," dodává Webber, který po loňské sezóně opustil F1 a letos jezdí vytrvalostní závody s Porsche.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.