Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley hovoří o tom, co pomohlo Williamsu k obratu formy v letošní sezóně, kdy jim téměř všechny nové díly na voze FW36 fungují.
"Myslím, že jsme udělali změny v procesu, kdy jsme se podívali na korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, jak zlepšit přesnost měření zde a na dráze a ten celkový proces," vysvětluje Smedley, který po loňské sezóně přišel společně s Felipem Massou s Ferrari.
"Myslím, že zcela vyplatilo získávání přesné zpětné vazbu od začátku roku z trati zpět do tunelu - a to nejen v tom, co dělají díly z pohledu korelace, ale také v tom, co chceme od auta, a nejen z pohledu celkového přítlaku, ale také pokud jde o vlastnosti v rychlých, středně-rychlých a pomalých rychlostech.
Ta korelace je naštěstí velmi dobrá, protože i když uděláte všechny své domácí úkoly, nemůžete ji považovat za zaručenou. Myslím si ale, že tu práci odvádějí lidé v aerodynamickém tunelu v Grove, provozní skupinou - pokud jde o přesnost aerodynamických měření," pochvaluje si Smedley.
"Jde o neustálý proces. Stále se zlepšujeme a stále máme rezerv. Momentálně to však funguje dobře a myslím, že lidé jsou s tím spokojeni," vysvětluje šéf výkonnosti Williamsu. Uznává ale, že stále jsou vzdáleni od provozní úrovně, na které by se chtěli pohybovat.
Rob Smedley je spokojen s pokrokem Williamsu, na vítězství ale zatím nestačí(foto: Williams F1 Team)
"Tomu jsme na míle vzdáleni. Jde o probíhající proces, jak už jsem řekl. Tým se nachází tak trochu na cestě. Už jsme se vydali některými směry, kde se musíte nacházet, ale pokud chce tým naplňovat své ambice opět vyhrávat závody a pak i šampionáty, tak jako v minulosti, pak musí stále ujít kus cesty.
Dobré a povzbuzující ale je, že jsme už učinili pokrok a tým jakožto skupina lidí dosahuje skvělé synergie. Všichni táhnout za jeden provaz a každý cíl, který stanovíme, ať už je velký či malý, se snaží přijmout a splnit - a to je velmi povzbuzující," dodává Smedley o současné situaci ve Williamsu.
Tomu v letošním šampionátu patří se 150 body čtvrté místo. Na třetí Ferrari mu schází jen 10 bodů, na druhý Red Bull 104 bodů. Tahounem týmu je letos mladý Valtteri Bottas, jenž získal 110 bodů (73,3 %), zatímco zkušenější Felipe Massa jen 40 (26,7 %).
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.