Týmový šéf Toro Rosso, Franz Tost, by přál jeho svěřenci Jeanu-Ericu Vergnovi už po všech těch peripetiích jednou dobrý výsledek.
Jean-Eric Vergne v sezoně 2014 nebojuje o nic menšího než o svoji budoucnost v motorsportu. V boji o místo u Red Bullu byl na konci loňské sezony upřednostněn jeho tehdejší týmový kolega, Daniel Ricciardo. Francouzi však byla nabídnuta další sezona u Toro Rosso. Teď se zdá, že u Red Bullu moc dobře věděli, co dělají, protože výkony Ricciarda jsou excelentní. 24letý Vergne letos u Toro Rosso musí bojovat s ještě mladším Rusem Daniilem Kvjatem.
Rus je pro Francouze samozřejmě velkým konkurentem, navíc Juniorský program Red Bullu má v rukávu další esa v podobě Carlose Sainze juniora nebo nově také Maxe Verstappena. Když se podíváme do výsledkových listin letošní sezony, tak u Vergne zatím bohužel nevidíme žádný vyčnívající výsledek. S jedenácti body je "Jev" až průběžně třináctý, když nejlepším výsledkem byla zatím dvě osmá místa.
Jean-Eric letos v Monaku cíl bohužel neviděl(foto: Scuderia Toro Rosso)
Také týmový šéf Toro Rosso, Franz Tost, ví, že by se jeho jezdci dobrý výsledek vyloženě hodil, zatím ale z různých příčin nepřišel. "Dělá dobrou práci, ale bohužel měl doposud spoustu problémů se spolehlivostí svého vozu," říká Franz pro Autosport. A má pravdu, vždyť Vergne musel svoje STR9 předčasně odstavit už pětkrát, z toho čtyřikrát po technických problémech. Například v Monaku byl pilot italského týmu na nadějné šesté příčce, pak ale přišla penalizace za nebezpečné vypuštění z boxů a pak problémy s motorem.
Dle Tosta by bylo důležité, kdyby se Vergnovi podařilo už někdy projet na dobrém místě i cílem. "Potřebujete tyto výsledky, protože jsou potvrzením. Vše ostatní jsou jen řeči. Monako mu zasadilo ránu do sebevědomí, kdyby byl býval získal více bodů, tak by bylo vše jednodušší," říká Rakušan, který ale Vergnovi jezdecky letos nic nevyčítá. "Také z jezdeckého pohledu je rychlý a talentovaný. Teď jen doufám, že také jednou vyjede opravdu dobrý výsledek."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.