Ve svých dobách u Sauberu platil Sergio Pérez za pneumatikového mága. Teď ale Mexičan přiznal, že se spoustu věcí ohledně gum naučil od Kamuje Kobajašiho.
Před svým přestupem k McLarenu si Sergio Pérez během dvou let u Sauberu získal velice dobré jméno. Spousta lidí ho uznávala jako velkého šetřílka gum a to hlavně díky jeho čistému jezdeckému stylu. Mexičan dokonce několikrát potřeboval i o jednu zastávku v boxech méně než jeho soupeři. Jeho jezdecký styl a tři podia z roku 2012 mu otevřely dveře do McLarenu pro rok 2013.
Dnes Pérez říká, že za toto umění vděčí jeho tehdejšímu týmovému kolegovi, Kamuji Kobajašimu, který ho naučil, jak jezdit čistě. "Byl opravdu neuvěřitelný. Od něj jsem se toho hodně naučil o tom, jak pracovat s pneumatikami," říká Sergio Pérez s odstupem času pro Autosport. Jestli je to tím, že je Kobajaši Japoncem a ti dle Péreze s gumami vždy umí, to neví. Jedno je ale Mexičanovi jasné: "Bylo to pro mě dobré, že jsem se to od něj naučil."
Od té doby si musel dát Kobajaši rok pauzu a dnes hájí barvy Caterhamu a letos mu po dvou třináctých místech patří až jedno z posledních míst jezdeckého hodnocení. Dle Péreze to ale neodpovídá jeho skutečné výkonnosti: "Porazit Kobajašiho bylo velice, velice těžké. Když se cítil dobře, tak byl jedním z nejhůře porazitelných jezdců - zvláště na jedno kolo."
Na snímku Pérez s Kobajašim při GP Indie 2012(foto: Sauber Motorsport AG)
Nicméně pohled do statistik ukazuje, že se to Pérezovi většinou podařilo. Po dvou společných letech u Sauberu bylo jejich kvalifikační skóre 22:16 pro Sergia. Kobajaši ale o nedělích získal více bodů, i když to bylo těsné. V roce 2011 bylo bodové skóre u švýcarského týmu 14:30 pro Japonce a v roce 2012 to bylo 66:60 pro Mexičana.
A co si Pérez myslí o svém současném týmovém kolegovi, Nicu Hülkenbergovi? To si můžete přečíst v našem nedávném článku zde.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.