Ve svých dobách u Sauberu platil Sergio Pérez za pneumatikového mága. Teď ale Mexičan přiznal, že se spoustu věcí ohledně gum naučil od Kamuje Kobajašiho.
Před svým přestupem k McLarenu si Sergio Pérez během dvou let u Sauberu získal velice dobré jméno. Spousta lidí ho uznávala jako velkého šetřílka gum a to hlavně díky jeho čistému jezdeckému stylu. Mexičan dokonce několikrát potřeboval i o jednu zastávku v boxech méně než jeho soupeři. Jeho jezdecký styl a tři podia z roku 2012 mu otevřely dveře do McLarenu pro rok 2013.
Dnes Pérez říká, že za toto umění vděčí jeho tehdejšímu týmovému kolegovi, Kamuji Kobajašimu, který ho naučil, jak jezdit čistě. "Byl opravdu neuvěřitelný. Od něj jsem se toho hodně naučil o tom, jak pracovat s pneumatikami," říká Sergio Pérez s odstupem času pro Autosport. Jestli je to tím, že je Kobajaši Japoncem a ti dle Péreze s gumami vždy umí, to neví. Jedno je ale Mexičanovi jasné: "Bylo to pro mě dobré, že jsem se to od něj naučil."
Od té doby si musel dát Kobajaši rok pauzu a dnes hájí barvy Caterhamu a letos mu po dvou třináctých místech patří až jedno z posledních míst jezdeckého hodnocení. Dle Péreze to ale neodpovídá jeho skutečné výkonnosti: "Porazit Kobajašiho bylo velice, velice těžké. Když se cítil dobře, tak byl jedním z nejhůře porazitelných jezdců - zvláště na jedno kolo."
Na snímku Pérez s Kobajašim při GP Indie 2012(foto: Sauber Motorsport AG)
Nicméně pohled do statistik ukazuje, že se to Pérezovi většinou podařilo. Po dvou společných letech u Sauberu bylo jejich kvalifikační skóre 22:16 pro Sergia. Kobajaši ale o nedělích získal více bodů, i když to bylo těsné. V roce 2011 bylo bodové skóre u švýcarského týmu 14:30 pro Japonce a v roce 2012 to bylo 66:60 pro Mexičana.
A co si Pérez myslí o svém současném týmovém kolegovi, Nicu Hülkenbergovi? To si můžete přečíst v našem nedávném článku zde.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.