Ve svých dobách u Sauberu platil Sergio Pérez za pneumatikového mága. Teď ale Mexičan přiznal, že se spoustu věcí ohledně gum naučil od Kamuje Kobajašiho.
Před svým přestupem k McLarenu si Sergio Pérez během dvou let u Sauberu získal velice dobré jméno. Spousta lidí ho uznávala jako velkého šetřílka gum a to hlavně díky jeho čistému jezdeckému stylu. Mexičan dokonce několikrát potřeboval i o jednu zastávku v boxech méně než jeho soupeři. Jeho jezdecký styl a tři podia z roku 2012 mu otevřely dveře do McLarenu pro rok 2013.
Dnes Pérez říká, že za toto umění vděčí jeho tehdejšímu týmovému kolegovi, Kamuji Kobajašimu, který ho naučil, jak jezdit čistě. "Byl opravdu neuvěřitelný. Od něj jsem se toho hodně naučil o tom, jak pracovat s pneumatikami," říká Sergio Pérez s odstupem času pro Autosport. Jestli je to tím, že je Kobajaši Japoncem a ti dle Péreze s gumami vždy umí, to neví. Jedno je ale Mexičanovi jasné: "Bylo to pro mě dobré, že jsem se to od něj naučil."
Od té doby si musel dát Kobajaši rok pauzu a dnes hájí barvy Caterhamu a letos mu po dvou třináctých místech patří až jedno z posledních míst jezdeckého hodnocení. Dle Péreze to ale neodpovídá jeho skutečné výkonnosti: "Porazit Kobajašiho bylo velice, velice těžké. Když se cítil dobře, tak byl jedním z nejhůře porazitelných jezdců - zvláště na jedno kolo."
Na snímku Pérez s Kobajašim při GP Indie 2012(foto: Sauber Motorsport AG)
Nicméně pohled do statistik ukazuje, že se to Pérezovi většinou podařilo. Po dvou společných letech u Sauberu bylo jejich kvalifikační skóre 22:16 pro Sergia. Kobajaši ale o nedělích získal více bodů, i když to bylo těsné. V roce 2011 bylo bodové skóre u švýcarského týmu 14:30 pro Japonce a v roce 2012 to bylo 66:60 pro Mexičana.
A co si Pérez myslí o svém současném týmovém kolegovi, Nicu Hülkenbergovi? To si můžete přečíst v našem nedávném článku zde.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.