Vijay Mallya považuje pilota Williamsu, Valtteriho Bottase, za hvězdu dosavadní části sezony. Schopnosti Fina na něj udělaly velký dojem, ocenil také pilota Red Bullu.
Už bilance mluví sama za sebe: 95 bodů, 3 podia v řadě, vedení 7:4 v kvalifikacích nad kolegou Massou a také 55 bodů náskoků na Brazilce v bodování jezdců. Valtteri Bottas zažívá u Williamsu skvělou sezonu a dělá dojem. Vloni sice jako nováček získal jen 4 body, jenže to měl k dispozici jen slabý FW35.
Z mnoha stran na něj slyšíme chválu. Teď se do ní přidává i Vijay Mallya, majitel týmu Force India, který je v poháru konstruktérů pouze pozici za Williamsem. Podle něj nebyli v prvních 11 závodech nejlepšími jezdci ani Nico Hülkenberg ani Sergio Péreze, ale právě Fin v barvách Williamsu: "Nelze pochybovat o tom, že dosavadní hvězdou sezony je Bottas," řekl pro Autosport.
Svého zkušeného kolegu, Felipeho Massu, pravidelně nechvává za sebou: "Na jedné straně je velkolepý Felipe Massa a druhé straně je chlapík, který přišel z GP3. Každý by si hned pomyslel, že musí být o půl vteřiny pomalejší. Všechny ale tento chlapík šokoval, když pod tlakem odvádí skvělou práci. Nemá jen zabijácký instinkt, ale umí i kontrolovat svoje nervy."
Bottas a Ricciardo v prvních 11 závodech nejvíce upoutali pozornost Mallyi(foto: Red Bull Racing)
Kromě Bottase upoutal Mallayovu pozornost v první polovině roku ještě jeden pilot, opět ne z jeho stáje, ale z týmu Red Bull: "Daniel Ricciardo na mě udělal stejně velký dojem jako Bottas." Australan se za suverénními Mercedesy etabloval jako "nejlepší ze zbytku světa" a svého kolegu, čtyřnásobného mistra světa Vettela, pravidelně poráží: "Myslím, že se diví samotný Red Bull, kde se to v něm bere."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.