Dle slov Roba Smedleyho je nedávný úspěch Williamsu z části založen také na tom, že je teď schopen vyvíjet nové díly rychleji než tomu bylo zkraje sezony.
Od dubna, kdy se Smedley k týmu Williams připojil na pozici šéf výkonnosti vozidla, se dle svých slov zaměřoval na identifikaci míst, ve kterých se musí Williams zlepšit rychle a ve kterých to zas tak nespěchá. Určité oblasti tedy dostaly prioritu, dle slov Smedleyho však vývoj auta zrychlil a tým také častěji dostává z auta maximum.
"Myslím, že auto vyvíjíme možná o něco rycheji. Dostávání dílů na auto a testování metodiky se zlepšilo a to vše nám pomáhá, abychom udrželi rychlost s ostatními, ne-li se před ně spíše co se časů týče dostávali," říká Rob Smedley.
"Co se týče operační skupiny a co se týče toho, jak věci řešíme na trati - a to nejen v závodech, ale i testech - si myslím, že činíme stabilní pokrok. Je zde hodně oblastí, na které jsme se dívali a zaměřovali a máme určitou strukturu, na které pracujeme. To se rozvíjí a my se celou dobu zlepšujeme."
Rychlost nasazování novinek je předností Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Smedley stále vidí možnost pro zlepšení, ale přiznává, že některé větší změny potřebují prostě více času. "Samozřejmě, že tu jsou velké výkonnostní věci, na které se díváme, mají ale delší čas zavedení a vy si říkáte: 'Nemůžu je mít pro příští závod nebo možná ani tento rok'. Jsou zde také celé operační skupiny a způsob, jak pracujeme. Něco z toho můžete vyřešit za 10 minut a některé potřebují o hodně déle. Ale je to neustálá snaha o zlepšení."
Smedley tedy Williams v poměrně krátkém čase už podruhé pochválil - naposledy zde.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.