Dle slov Roba Smedleyho je nedávný úspěch Williamsu z části založen také na tom, že je teď schopen vyvíjet nové díly rychleji než tomu bylo zkraje sezony.
Od dubna, kdy se Smedley k týmu Williams připojil na pozici šéf výkonnosti vozidla, se dle svých slov zaměřoval na identifikaci míst, ve kterých se musí Williams zlepšit rychle a ve kterých to zas tak nespěchá. Určité oblasti tedy dostaly prioritu, dle slov Smedleyho však vývoj auta zrychlil a tým také častěji dostává z auta maximum.
"Myslím, že auto vyvíjíme možná o něco rycheji. Dostávání dílů na auto a testování metodiky se zlepšilo a to vše nám pomáhá, abychom udrželi rychlost s ostatními, ne-li se před ně spíše co se časů týče dostávali," říká Rob Smedley.
"Co se týče operační skupiny a co se týče toho, jak věci řešíme na trati - a to nejen v závodech, ale i testech - si myslím, že činíme stabilní pokrok. Je zde hodně oblastí, na které jsme se dívali a zaměřovali a máme určitou strukturu, na které pracujeme. To se rozvíjí a my se celou dobu zlepšujeme."
Rychlost nasazování novinek je předností Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Smedley stále vidí možnost pro zlepšení, ale přiznává, že některé větší změny potřebují prostě více času. "Samozřejmě, že tu jsou velké výkonnostní věci, na které se díváme, mají ale delší čas zavedení a vy si říkáte: 'Nemůžu je mít pro příští závod nebo možná ani tento rok'. Jsou zde také celé operační skupiny a způsob, jak pracujeme. Něco z toho můžete vyřešit za 10 minut a některé potřebují o hodně déle. Ale je to neustálá snaha o zlepšení."
Smedley tedy Williams v poměrně krátkém čase už podruhé pochválil - naposledy zde.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.