Dle slov Roba Smedleyho je nedávný úspěch Williamsu z části založen také na tom, že je teď schopen vyvíjet nové díly rychleji než tomu bylo zkraje sezony.
Od dubna, kdy se Smedley k týmu Williams připojil na pozici šéf výkonnosti vozidla, se dle svých slov zaměřoval na identifikaci míst, ve kterých se musí Williams zlepšit rychle a ve kterých to zas tak nespěchá. Určité oblasti tedy dostaly prioritu, dle slov Smedleyho však vývoj auta zrychlil a tým také častěji dostává z auta maximum.
"Myslím, že auto vyvíjíme možná o něco rycheji. Dostávání dílů na auto a testování metodiky se zlepšilo a to vše nám pomáhá, abychom udrželi rychlost s ostatními, ne-li se před ně spíše co se časů týče dostávali," říká Rob Smedley.
"Co se týče operační skupiny a co se týče toho, jak věci řešíme na trati - a to nejen v závodech, ale i testech - si myslím, že činíme stabilní pokrok. Je zde hodně oblastí, na které jsme se dívali a zaměřovali a máme určitou strukturu, na které pracujeme. To se rozvíjí a my se celou dobu zlepšujeme."
Rychlost nasazování novinek je předností Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Smedley stále vidí možnost pro zlepšení, ale přiznává, že některé větší změny potřebují prostě více času. "Samozřejmě, že tu jsou velké výkonnostní věci, na které se díváme, mají ale delší čas zavedení a vy si říkáte: 'Nemůžu je mít pro příští závod nebo možná ani tento rok'. Jsou zde také celé operační skupiny a způsob, jak pracujeme. Něco z toho můžete vyřešit za 10 minut a některé potřebují o hodně déle. Ale je to neustálá snaha o zlepšení."
Smedley tedy Williams v poměrně krátkém čase už podruhé pochválil - naposledy zde.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.