Dle slov Roba Smedleyho je nedávný úspěch Williamsu z části založen také na tom, že je teď schopen vyvíjet nové díly rychleji než tomu bylo zkraje sezony.
Od dubna, kdy se Smedley k týmu Williams připojil na pozici šéf výkonnosti vozidla, se dle svých slov zaměřoval na identifikaci míst, ve kterých se musí Williams zlepšit rychle a ve kterých to zas tak nespěchá. Určité oblasti tedy dostaly prioritu, dle slov Smedleyho však vývoj auta zrychlil a tým také častěji dostává z auta maximum.
"Myslím, že auto vyvíjíme možná o něco rycheji. Dostávání dílů na auto a testování metodiky se zlepšilo a to vše nám pomáhá, abychom udrželi rychlost s ostatními, ne-li se před ně spíše co se časů týče dostávali," říká Rob Smedley.
"Co se týče operační skupiny a co se týče toho, jak věci řešíme na trati - a to nejen v závodech, ale i testech - si myslím, že činíme stabilní pokrok. Je zde hodně oblastí, na které jsme se dívali a zaměřovali a máme určitou strukturu, na které pracujeme. To se rozvíjí a my se celou dobu zlepšujeme."
Rychlost nasazování novinek je předností Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Smedley stále vidí možnost pro zlepšení, ale přiznává, že některé větší změny potřebují prostě více času. "Samozřejmě, že tu jsou velké výkonnostní věci, na které se díváme, mají ale delší čas zavedení a vy si říkáte: 'Nemůžu je mít pro příští závod nebo možná ani tento rok'. Jsou zde také celé operační skupiny a způsob, jak pracujeme. Něco z toho můžete vyřešit za 10 minut a některé potřebují o hodně déle. Ale je to neustálá snaha o zlepšení."
Smedley tedy Williams v poměrně krátkém čase už podruhé pochválil - naposledy zde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.