Dle Sergia Péreze je technická vyspělost týmu Force India na stejné úrovni jako ta McLarenu. Mexičan se k týmu připojil před letošní sezonou, když odešel právě z McLarenu.
Tam se mu sezona 2013 moc nepovedla - psali jsme zde. McLaren je v F1 úznávaný za svoji technickou vyspělost, avšak Sergio Pérez vnímá personální úroveň v této oblasti v týmu ze Silverstone na stejné úrovni jako v týmu z Wokingu. Rozdíl vidí v infrastruktuře a zdrojích. "Myslím, že tým má skvělé lidi, velký potenciál a je hodně hladový.
Vždycky chceme uspět a vydat ze sebe maximum. To Vám dává hodně motivace. Všichni inženýři jsou na opravdu špičkové úrovni - úroveň je stejná jako v McLarenu, a to je přitom McLaren obecně vnímán jako tým s nejvyšší úrovní inženýrů v tomto sportu," odhaluje své poznatky jezdec.
Dle něj nedostatek zdrojů, který u Force India panuje, může občas pomoct, když se tým soustředí na základy závodění místo zabředávání do technických detailů a dat. "Krátce řečeno, je to tu mnohem jednodušší. Soustředíme se čistě na výkonnost, každý se snaží vše maximalizovat." Výsledky Mexičana v první půlce byly hodně nahoru a dolu - vrcholem bylo podium v Bahrajnu, zažil ale i hodně nehod.
V Sepangu se Pérez svezl jenom v pátek a sobotu - v neděli zazlobila technika(foto: Sahara Force India)
Nebýt technických problémů a nehod - tedy velkého množství ztracených bodů ze strany Péreze, mohla Force India dle jeho mínění bojovat s Williamsem o čtvrté místo v poháru konstruktérů. "Jako tým odvádíme skvělou práci. Bohužel, moje sezona byla doposud nahoru a dolu, zkraje roku jsem měl určité technické problémy.
V Malajsii jsem díky nim přišel o závod, v některých kvalifikacích nás pozlobila elektronika a také jsem měl několik kontaktů. Mohl jsem mít o 20 až 30 bodů více než mám teď nebýt těchto problémů. To je trošku frustrující, ale pozitivní je, že pravidelně v závodech dokazujeme naši rychlost."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.