Dle Sergia Péreze je technická vyspělost týmu Force India na stejné úrovni jako ta McLarenu. Mexičan se k týmu připojil před letošní sezonou, když odešel právě z McLarenu.
Tam se mu sezona 2013 moc nepovedla - psali jsme zde. McLaren je v F1 úznávaný za svoji technickou vyspělost, avšak Sergio Pérez vnímá personální úroveň v této oblasti v týmu ze Silverstone na stejné úrovni jako v týmu z Wokingu. Rozdíl vidí v infrastruktuře a zdrojích. "Myslím, že tým má skvělé lidi, velký potenciál a je hodně hladový.
Vždycky chceme uspět a vydat ze sebe maximum. To Vám dává hodně motivace. Všichni inženýři jsou na opravdu špičkové úrovni - úroveň je stejná jako v McLarenu, a to je přitom McLaren obecně vnímán jako tým s nejvyšší úrovní inženýrů v tomto sportu," odhaluje své poznatky jezdec.
Dle něj nedostatek zdrojů, který u Force India panuje, může občas pomoct, když se tým soustředí na základy závodění místo zabředávání do technických detailů a dat. "Krátce řečeno, je to tu mnohem jednodušší. Soustředíme se čistě na výkonnost, každý se snaží vše maximalizovat." Výsledky Mexičana v první půlce byly hodně nahoru a dolu - vrcholem bylo podium v Bahrajnu, zažil ale i hodně nehod.
V Sepangu se Pérez svezl jenom v pátek a sobotu - v neděli zazlobila technika(foto: Sahara Force India)
Nebýt technických problémů a nehod - tedy velkého množství ztracených bodů ze strany Péreze, mohla Force India dle jeho mínění bojovat s Williamsem o čtvrté místo v poháru konstruktérů. "Jako tým odvádíme skvělou práci. Bohužel, moje sezona byla doposud nahoru a dolu, zkraje roku jsem měl určité technické problémy.
V Malajsii jsem díky nim přišel o závod, v některých kvalifikacích nás pozlobila elektronika a také jsem měl několik kontaktů. Mohl jsem mít o 20 až 30 bodů více než mám teď nebýt těchto problémů. To je trošku frustrující, ale pozitivní je, že pravidelně v závodech dokazujeme naši rychlost."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.