Dle Sergia Péreze je technická vyspělost týmu Force India na stejné úrovni jako ta McLarenu. Mexičan se k týmu připojil před letošní sezonou, když odešel právě z McLarenu.
Tam se mu sezona 2013 moc nepovedla - psali jsme zde. McLaren je v F1 úznávaný za svoji technickou vyspělost, avšak Sergio Pérez vnímá personální úroveň v této oblasti v týmu ze Silverstone na stejné úrovni jako v týmu z Wokingu. Rozdíl vidí v infrastruktuře a zdrojích. "Myslím, že tým má skvělé lidi, velký potenciál a je hodně hladový.
Vždycky chceme uspět a vydat ze sebe maximum. To Vám dává hodně motivace. Všichni inženýři jsou na opravdu špičkové úrovni - úroveň je stejná jako v McLarenu, a to je přitom McLaren obecně vnímán jako tým s nejvyšší úrovní inženýrů v tomto sportu," odhaluje své poznatky jezdec.
Dle něj nedostatek zdrojů, který u Force India panuje, může občas pomoct, když se tým soustředí na základy závodění místo zabředávání do technických detailů a dat. "Krátce řečeno, je to tu mnohem jednodušší. Soustředíme se čistě na výkonnost, každý se snaží vše maximalizovat." Výsledky Mexičana v první půlce byly hodně nahoru a dolu - vrcholem bylo podium v Bahrajnu, zažil ale i hodně nehod.
V Sepangu se Pérez svezl jenom v pátek a sobotu - v neděli zazlobila technika(foto: Sahara Force India)
Nebýt technických problémů a nehod - tedy velkého množství ztracených bodů ze strany Péreze, mohla Force India dle jeho mínění bojovat s Williamsem o čtvrté místo v poháru konstruktérů. "Jako tým odvádíme skvělou práci. Bohužel, moje sezona byla doposud nahoru a dolu, zkraje roku jsem měl určité technické problémy.
V Malajsii jsem díky nim přišel o závod, v některých kvalifikacích nás pozlobila elektronika a také jsem měl několik kontaktů. Mohl jsem mít o 20 až 30 bodů více než mám teď nebýt těchto problémů. To je trošku frustrující, ale pozitivní je, že pravidelně v závodech dokazujeme naši rychlost."
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.