Dle Sergia Péreze je technická vyspělost týmu Force India na stejné úrovni jako ta McLarenu. Mexičan se k týmu připojil před letošní sezonou, když odešel právě z McLarenu.
Tam se mu sezona 2013 moc nepovedla - psali jsme zde. McLaren je v F1 úznávaný za svoji technickou vyspělost, avšak Sergio Pérez vnímá personální úroveň v této oblasti v týmu ze Silverstone na stejné úrovni jako v týmu z Wokingu. Rozdíl vidí v infrastruktuře a zdrojích. "Myslím, že tým má skvělé lidi, velký potenciál a je hodně hladový.
Vždycky chceme uspět a vydat ze sebe maximum. To Vám dává hodně motivace. Všichni inženýři jsou na opravdu špičkové úrovni - úroveň je stejná jako v McLarenu, a to je přitom McLaren obecně vnímán jako tým s nejvyšší úrovní inženýrů v tomto sportu," odhaluje své poznatky jezdec.
Dle něj nedostatek zdrojů, který u Force India panuje, může občas pomoct, když se tým soustředí na základy závodění místo zabředávání do technických detailů a dat. "Krátce řečeno, je to tu mnohem jednodušší. Soustředíme se čistě na výkonnost, každý se snaží vše maximalizovat." Výsledky Mexičana v první půlce byly hodně nahoru a dolu - vrcholem bylo podium v Bahrajnu, zažil ale i hodně nehod.
V Sepangu se Pérez svezl jenom v pátek a sobotu - v neděli zazlobila technika(foto: Sahara Force India)
Nebýt technických problémů a nehod - tedy velkého množství ztracených bodů ze strany Péreze, mohla Force India dle jeho mínění bojovat s Williamsem o čtvrté místo v poháru konstruktérů. "Jako tým odvádíme skvělou práci. Bohužel, moje sezona byla doposud nahoru a dolu, zkraje roku jsem měl určité technické problémy.
V Malajsii jsem díky nim přišel o závod, v některých kvalifikacích nás pozlobila elektronika a také jsem měl několik kontaktů. Mohl jsem mít o 20 až 30 bodů více než mám teď nebýt těchto problémů. To je trošku frustrující, ale pozitivní je, že pravidelně v závodech dokazujeme naši rychlost."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.