Sergio Pérez se nechal slyšet, že jeho složitá sezona u McLarenu přišla v nejnevhodnější moment, protože propad formy britského týmu znamenal, že nemohl plně prokázat svůj potenciál.
Mexičan přestoupil do McLarenu po skvělé druhé sezoně v F1 s týmem Sauber, během sezony 2012 získal totiž hned tři podia. Jenže u McLarenu se dočkal jen těžko ovladatelného MP4-28 a stáj poprvé od roku 2006 nezískala v sezoně 2013 ani jedno vítězství. Pro letošní sezonu byl Sergio Pérez nahrazen u McLarenu Kevinem Magnussenem.
Sergio ale i po odchodu z Wokingu dokázal přidat své čtvrté podium v kariéře F1. U Force Indie si jeho výkonů cení, Bob Frenley se nechal slyšet, že McLaren nedocenil jeho kvality. Dle Péreze mu letošní VJM07 umožnuje více prokázat svoje kvality než loňský MP4-28.
Na otázku Autosportu, jestli jej McLaren nedocenil, jezdec odpovídá: "Myslím, že to je otázka spíše na ně. Já jsem velmi spokojený zde [ve Force Indii], je mi tu fajn a jsem motivovaný. Když máte auto, ve kterém mužete týden co týden ukazovat svůj potenciál, posune Vás to jako jezdce o stupeň výš.
To jsem u McLarenu neměl, protože jsme měli velmi obtížnou sezonu. Pravděpodobně jsem k nim přišel v nejhorší možný moment." Pérez přiznává, že se v loňské sezoně nechoval k lidem z týmu úplně nejlépe, protože nevěřil, že se může dostat do pravidelných bojů o čelo: "Nechoval jsem se uplně nejlépe, protože jsem byl frustrovaný.
Složitý rok u McLarenu zakončil vyhazov (foto: McLarenu Mercedes)
Jednou z chyb, kterou jsem udělal, bylo, že jsem se nechal otrávit místo toho, abych ze situace vytěžil maximum. Když jsem přišel do McLarenu, očekával jsem boj o titul, byl jsem opravdu hladový. Pak jsem si ale uvědomil, že na tom jsem ještě hůř než v Sauberu. V první polovině roku se s tím autem tak těžko jezdilo.
Prostě to bylo špatné auto, bylo velmi nekonzistentní. Rozhodně šlo o nejvíc nekonzistentní auto v mé kariéře v F1. Bylo to pro mě v McLarenu těžké. Hodně mě to bolelo, ale také jsem si z toho hodně odnesl. Jsem si ale jistý, že mi to v mé kariéře pomůže."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.