Jean-Eric Vergne by byl rád, kdyby se Velká cena Francie vrátila do kalendáře F1.
Letní pauza dovoluje jezdcům F1 oddechnout si od světa závodů. Před pár dny se v Assenu ale představil starší Red Bull, za jehož volantem seděl jezdec Toro Rosso Jean-Eric Vergne. Při té příležitosti promluvil francouzský jezdec o průběhu letošní sezony F1 a o svých představách budoucí kariéry.
Jak hodnotíte první půlku sezony?
Jean-Eric Vergne (JEV): „První půlka sezony byla dobrá. Zažil jsem pozitivní i negativní momenty. Negativem bylo, že jsme mnohokrát nedokončili závod. Pozitivní stránkou bylo, že pokaždé, když jsem ze závodu odstoupil, byl jsem na bodované pozici. To bych hodnotil kladně. Myslím, že jsme mohli získat víc bodů, ale pořád máme před sebou druhou půlku sezony, abychom jich nasbírali co nejvíc. Věřím, že mi můj tým nabídne spolehlivější vůz a že můžu být dokonce ještě rychlejší.“
Čím z letošní sezony byste se chtěl pochlubit?
JEV: „Myslím, že poslední závod v Budapešti byl dobrý. Užíval jsem si být přede všemi těmi jezdci. Byl to hezký pocit, v druhé půlce sezony chci takových pocitů víc.“
Toro Rosso se zdá být letos blíž k Red Bullu…
JEV: „Rozdíl je stále velký. Oni mají skutečně skvělý vůz a jejich práce na mě dělá dojem. Ale nejsme zase tak moc daleko, snažíme se. Museli bychom mít na svém kontě víc dobrých výsledků, abychom mohli říct, že jsme na podobné úrovni.“
Jaký je život s novým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem?
JEV: „Vše je v pořádku. Je to rychlý jezdec a zatím si vede dobře a to je dobré i pro náš tým.“
Jaký je Váš cíl pro zbytek sezony?
JEV: „Jet co to dá, pokračovat v tom v každém závodě a sbírat co nejvíc bodů.“
Říká se o návratu Velké ceny Francie do šampionátu. Jak to vidíte Vy, myslíte, že je to reálné?
JEV: „Hrozně bych si přál, aby to byla pravda. V F1 jsou tři Francouzi, bylo by to skvělé. Francie má v motoristickém sportu velkou tradici. Kdyby se F1 vrátila do Francie, každý by to přivítal.“
Není to zvláštní, že chybí Francie, když bude F1 v Ázerbájdžánu?
JEV: „Ani ne. Víme, že tyto země platí za to, že budou mít závod F1, Francie už není jako v minulosti. Není už tak bohatá, máme jinou politiku, ale moc o ní nevím. Všechno co vím je, že chci, aby se jednou vrátila do kalendáře F1 i Velká cena Francie.“
Chtěl byste jezdit na okruhu v Magny-Cours, nebo na nějakém jiném?
JEV: „To je mi jedno, jen ať je to ve Francii, pak budu rád!“
Jak populární je v současnosti F1 ve Francii?
JEV: „Myslím, že teď trochu F1 ztrácí popularitu. Kdyby se Velká cena Frnacie vrátila do kalendáře F1, znovu by se zvýšila. Z Francie jsou tři jezdci, pochází odsud i dodavatel motorů, který má na svém kontě z nedávné minulosti tituly mistra světa, takže potenciál existuje.“
Mnoho se mluví o tom, jak udělat F1 populárnější. Co byste udělal Vy?
JEV: „Ti, kdo rozhodují o F1 mají vše ve svých rukou, já jejich rozhodnutí podporuju. Mě se F1 líbí taková, jaká je.“
Měl jste už čas na přemýšlení o příští sezoně?
JEV: „Ani ne, soustřeďuju se na tu letošní. Může to být jenom lepší, když budu pokračovat v dobrých výkonech.“
Možná Vám někdo v budoucnosti nabídne podobný vůz, jaký řídíte zde v Assenu…
JEV: „Pro mě by to bylo splnění mého snu jezdit v Red Bullu. Bylo by skvělé bojovat o vítězství, líbilo by se mi to.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.