Williams má podle svého ředitele výkonnosti Roba Smedleyho na to, aby letos předstihl Red Bull a skončil v šampionátu konstruktérů na druhé příčce za Mercedesem.
"S omezenými zdroji či s omezeným časem na vývoj, jak to určují pravidla, musíme učinit určitá rozhodnutí o tom, jak budeme vyvíjet toto auto a kolik zdrojů dáme do toho příštího," popisuje inženýr, který přestoupil z Ferrari.
"Momentálně naplno vyvíjíme tento vůz, protože stále chceme být v šampionátu druzí. Myslím, že to je dosažitelné," tvrdí ambiciózně. Williams naposledy skončil v šampionátu druhý v roce 2003, pak zažíval slabší sezóny.
"Odvíjí se to závod od závodu, máme však volný plán, který se bude odvíjet od toho, jak dobře si povedeme v šampionátu," pokračuje Smedley. Zatím jim patří čtvrté místo, na třetí Ferrari ztrácejí 7 bodů, na druhý Red Bull 84 bodů. Po letní přestávce budou mít na zlikvidování náskoku svých soupeřů ještě 8 velkých cen.
V Maďarsku minulý týden Williams žel ukončil šňůru tří pódií v řadě za sebou a výsledek byl pro tým zklamáním. V příštích dvou závodech se však chce znovu předvést: "Když se podíváte na naše výsledky v posledních pěti podnicích, pak jsme odjeli závod, který byl z pohledu výkonnosti trochu nenormální."
"Přicházejí dva závody, kde musíme využít vlastnosti vozu - ve Spa a v Monze. Myslím, že tyto tratě nám budou sedět. Musíme to využít a dostat se do dobré pozice," burcuje Smedley. Jejich vůz se vyznačuje dobrou aerodynamickou efektivitou, na rovinkách díky motoru Mercedes a nízkému odporu patří vždy mezi nejrychlejší.
Williams má podle Roba Smedleyho na to, aby letos porazil Red Bull i Ferraria skončil druhý (foto: Williams F1 Team)
Red Bull uznává, že to v příštích dvou závodech bude mít těžké a Williams zřejmě skončí před ním. "V příštích závodech [v Belgii a v Itálii] půjde o omezení škod, protože Force India a Williams budou rychlí," varuje Christian Horner, podle něhož třetí vítězství Red Bullu v letošní sezóně bude připadat v úvahu až po nich: "Naší další skutečnou příležitostí musí být Singapur."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.