Williams má podle svého ředitele výkonnosti Roba Smedleyho na to, aby letos předstihl Red Bull a skončil v šampionátu konstruktérů na druhé příčce za Mercedesem.
"S omezenými zdroji či s omezeným časem na vývoj, jak to určují pravidla, musíme učinit určitá rozhodnutí o tom, jak budeme vyvíjet toto auto a kolik zdrojů dáme do toho příštího," popisuje inženýr, který přestoupil z Ferrari.
"Momentálně naplno vyvíjíme tento vůz, protože stále chceme být v šampionátu druzí. Myslím, že to je dosažitelné," tvrdí ambiciózně. Williams naposledy skončil v šampionátu druhý v roce 2003, pak zažíval slabší sezóny.
"Odvíjí se to závod od závodu, máme však volný plán, který se bude odvíjet od toho, jak dobře si povedeme v šampionátu," pokračuje Smedley. Zatím jim patří čtvrté místo, na třetí Ferrari ztrácejí 7 bodů, na druhý Red Bull 84 bodů. Po letní přestávce budou mít na zlikvidování náskoku svých soupeřů ještě 8 velkých cen.
V Maďarsku minulý týden Williams žel ukončil šňůru tří pódií v řadě za sebou a výsledek byl pro tým zklamáním. V příštích dvou závodech se však chce znovu předvést: "Když se podíváte na naše výsledky v posledních pěti podnicích, pak jsme odjeli závod, který byl z pohledu výkonnosti trochu nenormální."
"Přicházejí dva závody, kde musíme využít vlastnosti vozu - ve Spa a v Monze. Myslím, že tyto tratě nám budou sedět. Musíme to využít a dostat se do dobré pozice," burcuje Smedley. Jejich vůz se vyznačuje dobrou aerodynamickou efektivitou, na rovinkách díky motoru Mercedes a nízkému odporu patří vždy mezi nejrychlejší.
Williams má podle Roba Smedleyho na to, aby letos porazil Red Bull i Ferraria skončil druhý (foto: Williams F1 Team)
Red Bull uznává, že to v příštích dvou závodech bude mít těžké a Williams zřejmě skončí před ním. "V příštích závodech [v Belgii a v Itálii] půjde o omezení škod, protože Force India a Williams budou rychlí," varuje Christian Horner, podle něhož třetí vítězství Red Bullu v letošní sezóně bude připadat v úvahu až po nich: "Naší další skutečnou příležitostí musí být Singapur."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.