Pérez sonduje možnosti: Nový kontrakt během léta?

Pérez, Sergio
Pérez, Sergio, foto: Sahara Force India
iM2 29. července 2014 20:21
Sdílej:

Sergio Pérez chce během letní pauzy vyjednávat o novém kontraktu. Nicméně Mexičan nechce bezpodmínečně zůstat jen u Force Indie.

Kam povede cesta Sergia Péreze? Jen připomeňme, že Mexičan skončil před touto sezonou po odchodu z McLarenu málem úplně mimo F1. Pak po něm sáhla Force India, kde se poměrně chytl. Nicméně co se bodů týče, tak za svým týmovým kolegou, Nicem Hülkenbergem, poměrně dost zaostává. Checo se ale v Bahrajnu postaral o zatím poslední podium pro Force Indii. V Budapešti se moc nepředvedl, když měl kontakt se svým stájovým kolegou, pak musel po další nehodě vzdát. 

Tímto vystoupením si tedy moc dobré jméno neudělal. Dle jeho slov pro rok 2015 ale zatím žádné rozhodnutí nepadlo. "Musíme si sednout a poradit se o budoucnosti. Uvidíme, co je nejlepší a jaké jsou vlastně možnosti. Je velice pravděpodobné, že zde zůstanu, ale stát se může vše." 24letý pilot hodlá využít letní pauzu k intenzivním rozhovorům o své budoucnosti. Bavit se bude asi především s Vijayem Mallyou, majitelem týmu. Pérez se chce ale ohlédnout i jinde a co možná nejrychleji vyhodnotit svoje šance. "Rozhodnutí by mělo padnout během letní pauzy."

Sergio ale přiznal, že není plně spokojen s pokroky svého týmu. Zlobí ho, že se tým v průběhu sezony spíše propadá. "Ztratili jsme trochu půdy pod nohama. McLaren je za námi o pouhý bod, Williams a Ferrari, zdá se, udělali krok kupředu. My jsme zlepšili auto, ale zřejmě ne dostatečně. Některé další týmy se vytáhly více."

Statistika hovoří jasně - v uplynulých šesti závodech dojel Pérez na bodech jen dvakrát. A zdá se, že zvláště v kvalifikacích má jeho VJM07 problémy. Po letní pauze nedojde dle Péreze k významným změnám v rozložení sil. "Víme, že nejsme dostatečně rychlí a máme docela štěstí, že jsme posledně dojeli do cíle na daných místech. Musíme ukázat opravdu dobrý výkon a na auto přinést vylepšení."

Force Indii by mohlo pomoci, že v kalendáři je na programu několik závodů, které by jejich vozu mohly sedět. "Přijde pro nás ještě několik dobrých závodů, na kterých budeme moci využít výhod našeho motoru, jako například Monza nebo Spa. Tam budeme mít dobrou možnost." Dobrý výsledek na těchto Grand Prix by mohl zvýšit šance Mexičana, že příští rok odstartuje do své domácí Grand Prix.

var mobileQuery = window.matchMedia('(max-width: 479px)'); var isMobileAd = true; if ((mobileQuery.matches && isMobileAd === false) || (!mobileQuery.matches && isMobileAd === true)) { document.getElementById('540431892').remove(); } else { (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); }
Témata:
Stalo se
Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.