Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley je překvapen tím, jak se rychle Williams dostal do formy po loňském propadáku, kdy za celý rok získal jen pět bodů.
Smedley přišel letos z Ferrari, stejně jako Felipe Massa. Na otázku, jestli čekal, že Williams svou formu tak rychle otočí, odpovídá: "Ne, absolutně ne." Tušil však, že zlepšení přijde: "Myslím, že když jsem byl s tímto týmem poprvé v kontaktu, tak bylo zcela jasné, že má dostatek zdrojů a rozpočet na to, abychom se dostali tam, kde bychom měli být."
V posledních závodech se stal z Williamsu druhý nejrychlejší tým po vedoucím Mercedesu, od kterého odebírá pohonné jednotky. "Nečekal jsem, že to bude tak rychlé - tohle je ale příjemný problém."
"Raději bych si přál tohle, než aby to trvalo tři roky. Už jsme o šest či možná devět měsíců před tím, kde jsem očekával, že budeme. Předpokládal jsem, že se do dobré pozice s lidmi, které máme, dostaneme - ale ne tak rychle," pokračuje Smedley.
"Když se podíváte na pokrok, který dělám, tak jsem s ním spokojený. Zapůsobil na mě poté, co jsem přišel ze svého původního týmu, když to s ním srovnávám. Myslím, že rychlost vývoje je působivá, obzvlášť s přihlédnutím ke zdrojům, které máme," porovnává Williams s Ferrari, kde působil do konce minulé sezóny.
Rob Smedley (vlevo) s Felipem Massou přešli z Ferrari k Williamsu, kde svůj bývalý týmk jejich velkému zadostiučinění nyní porážejí (foto: Williams F1 Team)
"Nemyslím si, že to je náhoda, když máme konzistentně druhé nejrychlejší auto. Není to náhoda, že jsme třetí v šampionátu. Ostatní v některých oblastech upadli, ale tohle je Formule 1. To se nezměníte, akorát můžete odvádět co nejlepší práci se svým vybavením a zdroji," dodává Smedley, jehož Williams minulou neděli obral o třetí příčku v šampionátu právě Ferrari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.