Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley je překvapen tím, jak se rychle Williams dostal do formy po loňském propadáku, kdy za celý rok získal jen pět bodů.
Smedley přišel letos z Ferrari, stejně jako Felipe Massa. Na otázku, jestli čekal, že Williams svou formu tak rychle otočí, odpovídá: "Ne, absolutně ne." Tušil však, že zlepšení přijde: "Myslím, že když jsem byl s tímto týmem poprvé v kontaktu, tak bylo zcela jasné, že má dostatek zdrojů a rozpočet na to, abychom se dostali tam, kde bychom měli být."
V posledních závodech se stal z Williamsu druhý nejrychlejší tým po vedoucím Mercedesu, od kterého odebírá pohonné jednotky. "Nečekal jsem, že to bude tak rychlé - tohle je ale příjemný problém."
"Raději bych si přál tohle, než aby to trvalo tři roky. Už jsme o šest či možná devět měsíců před tím, kde jsem očekával, že budeme. Předpokládal jsem, že se do dobré pozice s lidmi, které máme, dostaneme - ale ne tak rychle," pokračuje Smedley.
"Když se podíváte na pokrok, který dělám, tak jsem s ním spokojený. Zapůsobil na mě poté, co jsem přišel ze svého původního týmu, když to s ním srovnávám. Myslím, že rychlost vývoje je působivá, obzvlášť s přihlédnutím ke zdrojům, které máme," porovnává Williams s Ferrari, kde působil do konce minulé sezóny.
Rob Smedley (vlevo) s Felipem Massou přešli z Ferrari k Williamsu, kde svůj bývalý týmk jejich velkému zadostiučinění nyní porážejí (foto: Williams F1 Team)
"Nemyslím si, že to je náhoda, když máme konzistentně druhé nejrychlejší auto. Není to náhoda, že jsme třetí v šampionátu. Ostatní v některých oblastech upadli, ale tohle je Formule 1. To se nezměníte, akorát můžete odvádět co nejlepší práci se svým vybavením a zdroji," dodává Smedley, jehož Williams minulou neděli obral o třetí příčku v šampionátu právě Ferrari.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.