Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley je překvapen tím, jak se rychle Williams dostal do formy po loňském propadáku, kdy za celý rok získal jen pět bodů.
Smedley přišel letos z Ferrari, stejně jako Felipe Massa. Na otázku, jestli čekal, že Williams svou formu tak rychle otočí, odpovídá: "Ne, absolutně ne." Tušil však, že zlepšení přijde: "Myslím, že když jsem byl s tímto týmem poprvé v kontaktu, tak bylo zcela jasné, že má dostatek zdrojů a rozpočet na to, abychom se dostali tam, kde bychom měli být."
V posledních závodech se stal z Williamsu druhý nejrychlejší tým po vedoucím Mercedesu, od kterého odebírá pohonné jednotky. "Nečekal jsem, že to bude tak rychlé - tohle je ale příjemný problém."
"Raději bych si přál tohle, než aby to trvalo tři roky. Už jsme o šest či možná devět měsíců před tím, kde jsem očekával, že budeme. Předpokládal jsem, že se do dobré pozice s lidmi, které máme, dostaneme - ale ne tak rychle," pokračuje Smedley.
"Když se podíváte na pokrok, který dělám, tak jsem s ním spokojený. Zapůsobil na mě poté, co jsem přišel ze svého původního týmu, když to s ním srovnávám. Myslím, že rychlost vývoje je působivá, obzvlášť s přihlédnutím ke zdrojům, které máme," porovnává Williams s Ferrari, kde působil do konce minulé sezóny.
Rob Smedley (vlevo) s Felipem Massou přešli z Ferrari k Williamsu, kde svůj bývalý týmk jejich velkému zadostiučinění nyní porážejí (foto: Williams F1 Team)
"Nemyslím si, že to je náhoda, když máme konzistentně druhé nejrychlejší auto. Není to náhoda, že jsme třetí v šampionátu. Ostatní v některých oblastech upadli, ale tohle je Formule 1. To se nezměníte, akorát můžete odvádět co nejlepší práci se svým vybavením a zdroji," dodává Smedley, jehož Williams minulou neděli obral o třetí příčku v šampionátu právě Ferrari.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.