Lewis Hamilton podle bývalého šampiona Jacquese Villeneuva u Mercedesu dlouho nezůstane a Sebastianovi Vettelovi doporučuje odchod z Red Bull. Současnou Formuli 1 považuje za nudnou.
"Lewis Hamilton dlouho u Mercedesu nebude. V německém týmu si všichni přejí, aby byl mistrem světa Němec. Lewise přivedli jenom proto, aby zlepšil Nica [Rosberga]," uvádí Villeneuve. Brit před Velkou cenou Maďarska na svého německého kolegu v šampionátu ztrácí 14 bodů.
Bývalý pilot si pak všímá horších výsledků úřadujícího mistra světa - Sebastiana Vettela, jenž se s Red Bullem letos trápí. "Sebastian musí Red Bull opustit. Veřejnost si už na něj mění názor, protože s průměrným autem si začíná vést jako průměrný jezdec."
Villeneuve na F1 trochu zanevřel: pravidla jsou příliš přísná a královská disciplína se podle něj stává nudnou: "Pravidla jsou příliš omezující. Formuli 1 jsem vždy považoval za extrémní sport, ale to už neplatí. Kvůli pravidlům už nejde o dostatečně čistý sport. Všechno se stalo příliš umělé. Je to nuda, ztrácíme fanoušky. Cítíte, že něco chybí."
Ze Sebastiana Vettela se podle Jacquese Villeneuva stává v průměrném autě průměrný pilot(foto: Red Bull Racing)
Příliš snadnou se podle Kanaďana stala Formule 1 i pro samotné jezdce: "Piloti se už nemusejí opravdu snažit. My jsme do F1 vstupovali možná stále ještě jako 20letí, ale už jsme byli muži. Nyní máte dojem, že závodění považují za něco jako hru s Legem."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.