Williams chystá pro nadcházející víkend v Maďarsku velké vylepšení pro svůj vůz FW36 ve snaze zlikvidovat náskok dominantního Mercedesu. Podaří se?
Stáj Grove po závodě v Německu postoupila v šampionátu konstruktérů na třetí příčku na úkor Ferrari, nyní chce překonat Red Bull, který je o 67 bodů před ní. Monopostu FW36 by měl Hungaroring vyžadující vysoký přítlak vyhovovat, tým se ale zaměřuje na vyřešení slabin svého balíku.
"Pokud byste chtěli hovořit o tom, co nám sedí či nesedí, pak byste mohli říct, že Německo by nám vyhovovat nemělo, ale měli jsme tam dobré auto a přijeli s dobrým výsledkem," pochvaluje si ředitel výkonnosti Rob Smedley, který přišel společně s Felipem Massou z Ferrari.
"Identifikovali jsme, v čem bychom se měli zlepšit, abychom v Budapešti byli konkurenceschopní. Doposud jsme splnili všechny vývojové cíle, které se týkají nasazování novinek na auto. Zlepší ho to. V Budapešti to bude velmi specifické, takže věřím, že si tam budeme moci udržet slušnou rychlost vozu," pokračuje Smedley.
Ne vše šlo ale tak hladce - například křídlo pro vysoký přítlak po Monaku údajně zahodili, protože nefungovalo, a nyní chystají jeho další verzi.
Hvězdou Williamsu je letos Valtteri Bottas, který už nasbíral třikrát více bodůnež mnohem zkušenější Felipe Massa (foto: Williams F1 Team)
Bude to ale stačit na Red Bull, který na Hungaroringu také cítí svou příležitost? "Myslím, že by to měl být náš cíl. Proč by ne, vzhledem k tomu, jak rychlé jsou momentálně oba vozy a jaké připravujeme vývojové díly - jež jsou hodně působivé, a vzhledem k tomu, že pak následuje Spa a Monza - dva okruhy, které by nám měly rozhodně sedět. Nemusíme se zastavovat."
"Ambicí týmu je eventuálně vyhrát mistrovství světa, což znamená porazit týmy jako je Ferrari, Red Bull a Mercedes. Ty jsou naším cílem a my po všech půjdeme," dodává odhodlaně Smedley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.