Williams chystá pro nadcházející víkend v Maďarsku velké vylepšení pro svůj vůz FW36 ve snaze zlikvidovat náskok dominantního Mercedesu. Podaří se?
Stáj Grove po závodě v Německu postoupila v šampionátu konstruktérů na třetí příčku na úkor Ferrari, nyní chce překonat Red Bull, který je o 67 bodů před ní. Monopostu FW36 by měl Hungaroring vyžadující vysoký přítlak vyhovovat, tým se ale zaměřuje na vyřešení slabin svého balíku.
"Pokud byste chtěli hovořit o tom, co nám sedí či nesedí, pak byste mohli říct, že Německo by nám vyhovovat nemělo, ale měli jsme tam dobré auto a přijeli s dobrým výsledkem," pochvaluje si ředitel výkonnosti Rob Smedley, který přišel společně s Felipem Massou z Ferrari.
"Identifikovali jsme, v čem bychom se měli zlepšit, abychom v Budapešti byli konkurenceschopní. Doposud jsme splnili všechny vývojové cíle, které se týkají nasazování novinek na auto. Zlepší ho to. V Budapešti to bude velmi specifické, takže věřím, že si tam budeme moci udržet slušnou rychlost vozu," pokračuje Smedley.
Ne vše šlo ale tak hladce - například křídlo pro vysoký přítlak po Monaku údajně zahodili, protože nefungovalo, a nyní chystají jeho další verzi.
Hvězdou Williamsu je letos Valtteri Bottas, který už nasbíral třikrát více bodůnež mnohem zkušenější Felipe Massa (foto: Williams F1 Team)
Bude to ale stačit na Red Bull, který na Hungaroringu také cítí svou příležitost? "Myslím, že by to měl být náš cíl. Proč by ne, vzhledem k tomu, jak rychlé jsou momentálně oba vozy a jaké připravujeme vývojové díly - jež jsou hodně působivé, a vzhledem k tomu, že pak následuje Spa a Monza - dva okruhy, které by nám měly rozhodně sedět. Nemusíme se zastavovat."
"Ambicí týmu je eventuálně vyhrát mistrovství světa, což znamená porazit týmy jako je Ferrari, Red Bull a Mercedes. Ty jsou naším cílem a my po všech půjdeme," dodává odhodlaně Smedley.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.