Williams chystá pro nadcházející víkend v Maďarsku velké vylepšení pro svůj vůz FW36 ve snaze zlikvidovat náskok dominantního Mercedesu. Podaří se?
Stáj Grove po závodě v Německu postoupila v šampionátu konstruktérů na třetí příčku na úkor Ferrari, nyní chce překonat Red Bull, který je o 67 bodů před ní. Monopostu FW36 by měl Hungaroring vyžadující vysoký přítlak vyhovovat, tým se ale zaměřuje na vyřešení slabin svého balíku.
"Pokud byste chtěli hovořit o tom, co nám sedí či nesedí, pak byste mohli říct, že Německo by nám vyhovovat nemělo, ale měli jsme tam dobré auto a přijeli s dobrým výsledkem," pochvaluje si ředitel výkonnosti Rob Smedley, který přišel společně s Felipem Massou z Ferrari.
"Identifikovali jsme, v čem bychom se měli zlepšit, abychom v Budapešti byli konkurenceschopní. Doposud jsme splnili všechny vývojové cíle, které se týkají nasazování novinek na auto. Zlepší ho to. V Budapešti to bude velmi specifické, takže věřím, že si tam budeme moci udržet slušnou rychlost vozu," pokračuje Smedley.
Ne vše šlo ale tak hladce - například křídlo pro vysoký přítlak po Monaku údajně zahodili, protože nefungovalo, a nyní chystají jeho další verzi.
Hvězdou Williamsu je letos Valtteri Bottas, který už nasbíral třikrát více bodůnež mnohem zkušenější Felipe Massa (foto: Williams F1 Team)
Bude to ale stačit na Red Bull, který na Hungaroringu také cítí svou příležitost? "Myslím, že by to měl být náš cíl. Proč by ne, vzhledem k tomu, jak rychlé jsou momentálně oba vozy a jaké připravujeme vývojové díly - jež jsou hodně působivé, a vzhledem k tomu, že pak následuje Spa a Monza - dva okruhy, které by nám měly rozhodně sedět. Nemusíme se zastavovat."
"Ambicí týmu je eventuálně vyhrát mistrovství světa, což znamená porazit týmy jako je Ferrari, Red Bull a Mercedes. Ty jsou naším cílem a my po všech půjdeme," dodává odhodlaně Smedley.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.