Williams chystá pro nadcházející víkend v Maďarsku velké vylepšení pro svůj vůz FW36 ve snaze zlikvidovat náskok dominantního Mercedesu. Podaří se?
Stáj Grove po závodě v Německu postoupila v šampionátu konstruktérů na třetí příčku na úkor Ferrari, nyní chce překonat Red Bull, který je o 67 bodů před ní. Monopostu FW36 by měl Hungaroring vyžadující vysoký přítlak vyhovovat, tým se ale zaměřuje na vyřešení slabin svého balíku.
"Pokud byste chtěli hovořit o tom, co nám sedí či nesedí, pak byste mohli říct, že Německo by nám vyhovovat nemělo, ale měli jsme tam dobré auto a přijeli s dobrým výsledkem," pochvaluje si ředitel výkonnosti Rob Smedley, který přišel společně s Felipem Massou z Ferrari.
"Identifikovali jsme, v čem bychom se měli zlepšit, abychom v Budapešti byli konkurenceschopní. Doposud jsme splnili všechny vývojové cíle, které se týkají nasazování novinek na auto. Zlepší ho to. V Budapešti to bude velmi specifické, takže věřím, že si tam budeme moci udržet slušnou rychlost vozu," pokračuje Smedley.
Ne vše šlo ale tak hladce - například křídlo pro vysoký přítlak po Monaku údajně zahodili, protože nefungovalo, a nyní chystají jeho další verzi.
Hvězdou Williamsu je letos Valtteri Bottas, který už nasbíral třikrát více bodůnež mnohem zkušenější Felipe Massa (foto: Williams F1 Team)
Bude to ale stačit na Red Bull, který na Hungaroringu také cítí svou příležitost? "Myslím, že by to měl být náš cíl. Proč by ne, vzhledem k tomu, jak rychlé jsou momentálně oba vozy a jaké připravujeme vývojové díly - jež jsou hodně působivé, a vzhledem k tomu, že pak následuje Spa a Monza - dva okruhy, které by nám měly rozhodně sedět. Nemusíme se zastavovat."
"Ambicí týmu je eventuálně vyhrát mistrovství světa, což znamená porazit týmy jako je Ferrari, Red Bull a Mercedes. Ty jsou naším cílem a my po všech půjdeme," dodává odhodlaně Smedley.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.