Fernando Alonso oceňuje kvality Daniela Ricciarda, se kterým v závěru Velké ceny Německa svedl tuhou, ale velmi čistou bitvu.
"Daniel je překvapením od Austrálie, myslím, že je neuvěřitelný," chválí Alonso nováčka Red Bullu, který letos nahradil v mistrovském týmu Marka Webbera. V prvním závodu dojel druhý, o své místo ale nakonec kvůli nepovolenému přechodu týmu na alternativní model výpočtu průtoku paliva nakonec po diskvalifikaci přišel.
V dalších závodech ale předváděl další vynikající výkony a čtyřnásobného šampiona Vettela porážel i v kvalifikacích: "Myslím, že po prvních desíti závodech vede nad Sebastianem 7:3. Jde tedy o něco, co jsme zřejmě nečekali," pokračuje hvězda Ferrari.
Ricciardo si vede lépe v sobotu, kdy je průměrně o 0,149 s rychlejší, i během samotných závodů v neděli: nasbíral 106 bodů a v šampionátu drží třetí příčku za duem Mercedesu, zatímco jeho týmový kolega je s 82 body až šestý.
Alonso si pochvaloval závěrečný duel na Hockenheimu, kdy mladého Australana nakonec udolal: "Jezdí fantasticky a dnes bojoval velmi chytře, vždy se skrýval do aerodynamického stínu za mě, když jsem jej předjel, brzdil velmi pozdě, útočil velmi pozdě, aniž by někdy minul zatáčku."
Fernando Alonso oceňuje umění a férové počínaní Daniela Ricciarda při vzájemných soubojích(foto: Scuderia Ferrari)
"Je velmi, velmi chytrý, hodně dodržuje pravidla - byl to skvělý souboj," oceňuje Alonso, který si o závod dříve v Silverstone naopak stěžoval na Vettela, jenž podle něj porušoval pravidla tím, že jej vytlačoval z dráhy a vyjížděl všemi čtyřmi koly mimo trať.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.