Sergio Pérez očekává, že jeho tým bude během závodního víkendu v Německu podstatně konkurenceschopnější. Týmy tam nastoupí bez FRIC zavěšení, jehož legalita může být podle nového výkladu FIA zpochybněna.
Mexičan dojel v posledním závodě mimo body, po něm pak měl možnost v Silverstone zůstat a testovat: "Bylo to fajn mít šanci pochopit některé potíže, které nás během závodního víkendu postihovaly. Také jsme na voze testovali nové aerodynamické díly a tým se podívá na data, aby se rozhodl, jestli je v Německu použijeme."
"Věřím, že na Hockenheimu budeme ve velmi odlišné situaci. Jde o okruh, který našemu vozu vyhovuje lépe, a proto bychom měli být v mnohem silnější pozici. Vypadá to na trať, kde bychom mohli podat dobrý výkon," očekává Pérez.
Jeho týmu ale pomůže i nové světlo (více zde), které FIA vrhla minulý týden na FRIC zavěšení. Force India je totiž jediným týmem, který v posledních závodech jezdil bez něj. Nasadil ho sice letos ve Španělsku, ale s jeho vyladěním se trápil, a proto další velké ceny nastupoval bez něj. Není tedy divu, že patří mezi týmy, které nejsou pro oddálení zákazu tohoto systému.
Dohodu údajně blokují také Ferrari a Red Bull prostřednictvím menších týmů, které jim jsou zavázány: tj. prostřednictvím Marussie (odebírá pohonné jednotky Ferrari), resp. Caterhamu (dluží Red Bullu za převodovky).
Sergio Pérez s vozem VJM07 při testech v Silverstone (foto: Sahara Force India)
"Vzhledem k měkkým pneumatikám a vysokým teplotám to bude zajímavý závod. Tento okruh mám rád, zejména jeho poslední část v oblasti stadionu. Rád útočím na ty zatáčky, mžete v nich nalézt hodně času během kola. V Německu jsem během své kariéry strávil hodně času, proto je vždy příjemné se tam vracet," pokračuje pilot Force Indie.
Celkově zatím svou letošní sezónu po přestupu z McLarenu vnímá Mexičan velmi pozitivně: "Už mám několik skvělých vzpomínek, když se ohlédnu, a pár skvělých výsledku - obzvlášť to pódium. Byly i obtížné závody, ale celkový dojem je pozitivní. Chtěl jsem získat více bodů, ale několik faktorů mi v tom zabránilo. Důležité bude se ve druhé části sezóny zlepšovat."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.