Sergio Pérez očekává, že jeho tým bude během závodního víkendu v Německu podstatně konkurenceschopnější. Týmy tam nastoupí bez FRIC zavěšení, jehož legalita může být podle nového výkladu FIA zpochybněna.
Mexičan dojel v posledním závodě mimo body, po něm pak měl možnost v Silverstone zůstat a testovat: "Bylo to fajn mít šanci pochopit některé potíže, které nás během závodního víkendu postihovaly. Také jsme na voze testovali nové aerodynamické díly a tým se podívá na data, aby se rozhodl, jestli je v Německu použijeme."
"Věřím, že na Hockenheimu budeme ve velmi odlišné situaci. Jde o okruh, který našemu vozu vyhovuje lépe, a proto bychom měli být v mnohem silnější pozici. Vypadá to na trať, kde bychom mohli podat dobrý výkon," očekává Pérez.
Jeho týmu ale pomůže i nové světlo (více zde), které FIA vrhla minulý týden na FRIC zavěšení. Force India je totiž jediným týmem, který v posledních závodech jezdil bez něj. Nasadil ho sice letos ve Španělsku, ale s jeho vyladěním se trápil, a proto další velké ceny nastupoval bez něj. Není tedy divu, že patří mezi týmy, které nejsou pro oddálení zákazu tohoto systému.
Dohodu údajně blokují také Ferrari a Red Bull prostřednictvím menších týmů, které jim jsou zavázány: tj. prostřednictvím Marussie (odebírá pohonné jednotky Ferrari), resp. Caterhamu (dluží Red Bullu za převodovky).
Sergio Pérez s vozem VJM07 při testech v Silverstone (foto: Sahara Force India)
"Vzhledem k měkkým pneumatikám a vysokým teplotám to bude zajímavý závod. Tento okruh mám rád, zejména jeho poslední část v oblasti stadionu. Rád útočím na ty zatáčky, mžete v nich nalézt hodně času během kola. V Německu jsem během své kariéry strávil hodně času, proto je vždy příjemné se tam vracet," pokračuje pilot Force Indie.
Celkově zatím svou letošní sezónu po přestupu z McLarenu vnímá Mexičan velmi pozitivně: "Už mám několik skvělých vzpomínek, když se ohlédnu, a pár skvělých výsledku - obzvlášť to pódium. Byly i obtížné závody, ale celkový dojem je pozitivní. Chtěl jsem získat více bodů, ale několik faktorů mi v tom zabránilo. Důležité bude se ve druhé části sezóny zlepšovat."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.