Charliemu Whitingovi se nelíbí kritika ze strany Nikiho Laudy ohledně dlouhého přerušení GP Velké Británie z důvodu opravy svodidel. Vyjádření Rakušana je dle něj směšné.
Oprava svodidla po nepěkně vypadající nehodě Kimi Räikkönena o víkendu v Silverstone trvala jednu hodinu. Zatímco televizní diváci si mohli přepnout na finále tenisového Wimbledonu nebo cyklistickou Tour de France, na okruhu se během této pauzy nedělo samozřejmě nic. S tím nebyl spokojen Niki Lauda z Mercedesu: "To je přece všecko bláznivé. Že někdo Grand Prix na hodinu přeruší jen proto, aby opravil bariéry, je prostě směšné."
Za nařízením této hodinové pauzy stojí závodní ředitel, Charlie Whiting, který si o vyjádření Laudy nic nemyslí: "Komentář Nikiho nebyl nijak nápomocný, jen tím ukázal, že bezpečnosti nerozumí," řekl Brit pro německý 'auto motor und sport'. Jeho poznámku o tom, že by na tomto místě tak jako tak už žádný jezdec nehavaroval, bere Whiting jako absurdní. "Je směšné říci, že se nehoda na stejném místě už nestane. Když se to podařilo jednomu jezdci, tak se to stejně může povést i dalším."
Charlie Whiting (první zleva) všechny tratě pečlivě kontroluje
"Kdybychom si bývali po nehodě Felipeho Massy v roce 2009 v Budapešti řekli, že už pravděpodobně nikdy nebude žádný jezdec zasažen pružinou do hlavy, tak by nikdy nevznikla žádná kampaň za pevnější hledí." Při hodnocení hodinového přerušení závodu po Kimiho nehodě by se navíc měly brát v potaz další věci. Například to, že uvolněné kolo málem trefilo pilota Marussie, Maxe Chiltona, do hlavy.
Proč došlo k onomu uvolnění kola? Nezafungovala snad bezpečnostní lana? "Lana držící kola se osvědčila velmi dobře. Nic nemůže udržet pneumatiku na ráfku, pokud je ráfek při nárazu tak moc poškozen, jako tomu bylo v případě Räikkönena." Charlie navíc vyzdvihuje, že Fin po nehodě z auta vystoupil takřka nezraněn. "To je další důkaz toho, jak moc toho bylo v minulých letech uděláno pro bezpečnost aut."
Niki Lauda v sobotu s hodinovým přerušením spokojen nebyl
Je třeba si ale uvědomit, že kromě bezpečnosti samotných aut se pracovalo také na bezpečnosti tratí. Místo štěrku a trávy se ve výjezdových zónách stále častěji nachází asfalt. Räikkönena ale rozhodila především nerovnost na travnatém pásu trati, když se snažil co nejrychleji vrátit na trať. Na štěrkové výjezdové zóně by se mu nic podobného nestalo, Whiting to ale nevidí jako argument pro návrat ke štěrku.
"Asfalt je tam ze zřejmých důvodů. Slouží pro bezpečnost. V tomto případě by asi bylo lepší, kdyby se Kimi na trať vracel o něco obezřetněji. Zde můžeme jezdce nabádat, aby se v budoucnu při podobných případech na trať vraceli adekvátní rychlostí."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.