Sergio Pérez a Nico Hülkenberg současně přiznávají, že F1 musí být atraktivnější a budou se muset přizpůsobit.
Nové pravidlo o pevných restartech po výjezdech bezpečnostního vozu, které má platit od příští sezony, si získalo největší „popularitu“. K pravidlu se vyjádřili také jezdci týmu Force India Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.Sergio Pérez: „Jezdcům se pravidlo nelíbí, ale nemáme na výběr, musíme se s tím smířit a věřit, že změny pomůžou zvýšit počet diváků. Když jedete závod se strategií jedné zastávky, tak blízko ke konci Vám bude na restartu těžko, protože Vaše ojeté pneumatiky můžou být diametrálně jiné než ty, co mají soupeři. F1 nicméně potřebuje pravidla, s kterými budou závody zajímavější.“ Nico Hülkenberg: „Domnívám se, že fanouškům se budou pevné restarty líbit, ale týmům a jezdcům dost zkomplikují život. Představte si to – bojujete o co nejlepší pozici v závodě, máte šanci na dobrý výsledek a před koncem se na okruhu objeví bezpečnostní vůz.
Už teď přicházíte o velký náskok před soupeřem za Vámi, od budoucí sezony budete startovat nanovo, přičemž se při restartu může stát cokoliv. V každém případě nám nezbude nic jiného, než přizpůsobit se novým pravidlům.“
Pevný restart po výjezdu safety caru podle pilotů není dobrým nápadem (foto: Daimler AG)
Daniel Ricciardo před závodem prohlásil, že se tento nápad nelíbí jemu ani žádnému ze zbývajících závodních jezdců. FIA při schvalování nového pravidla na jejich zpětnou vazbu nedala.
Na otázku zda měli šanci se k tomu vyjádřit, pilot Red Bullu odpovídá: "Měli, všichni jsme s tím v podstatě nesouhlasili, pokud je mi známe. Nechám hovořit zkušenější jezdce. Řekl jsem, že to podle mě není ta nejlepší věc. Uvidíme, co na to budou ještě ostatní říkat."
Změna podle něj nebude bezpečná ani férová: "Když vedete o 20 sekund a vyjede safety car, přijdete o tu výhodu, v sázce je pak to, co vypadalo jako snadné vítězství. Pro lídra, který si usilovně vyjel takový náskok, to je velkou nevýhodou.
Když ho ale postavíte na start, může se při něm stát cokoliv - nejen nehoda, můžete také špatně odstartovat a z prvního místa se před první zatáčkou propadnout na čtvrté. Pro lídra to vypadá krutě," dodává Ricciardo.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.