Sergio Pérez a Nico Hülkenberg současně přiznávají, že F1 musí být atraktivnější a budou se muset přizpůsobit.
Nové pravidlo o pevných restartech po výjezdech bezpečnostního vozu, které má platit od příští sezony, si získalo největší „popularitu“. K pravidlu se vyjádřili také jezdci týmu Force India Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.Sergio Pérez: „Jezdcům se pravidlo nelíbí, ale nemáme na výběr, musíme se s tím smířit a věřit, že změny pomůžou zvýšit počet diváků. Když jedete závod se strategií jedné zastávky, tak blízko ke konci Vám bude na restartu těžko, protože Vaše ojeté pneumatiky můžou být diametrálně jiné než ty, co mají soupeři. F1 nicméně potřebuje pravidla, s kterými budou závody zajímavější.“ Nico Hülkenberg: „Domnívám se, že fanouškům se budou pevné restarty líbit, ale týmům a jezdcům dost zkomplikují život. Představte si to – bojujete o co nejlepší pozici v závodě, máte šanci na dobrý výsledek a před koncem se na okruhu objeví bezpečnostní vůz.
Už teď přicházíte o velký náskok před soupeřem za Vámi, od budoucí sezony budete startovat nanovo, přičemž se při restartu může stát cokoliv. V každém případě nám nezbude nic jiného, než přizpůsobit se novým pravidlům.“
Pevný restart po výjezdu safety caru podle pilotů není dobrým nápadem (foto: Daimler AG)
Daniel Ricciardo před závodem prohlásil, že se tento nápad nelíbí jemu ani žádnému ze zbývajících závodních jezdců. FIA při schvalování nového pravidla na jejich zpětnou vazbu nedala.
Na otázku zda měli šanci se k tomu vyjádřit, pilot Red Bullu odpovídá: "Měli, všichni jsme s tím v podstatě nesouhlasili, pokud je mi známe. Nechám hovořit zkušenější jezdce. Řekl jsem, že to podle mě není ta nejlepší věc. Uvidíme, co na to budou ještě ostatní říkat."
Změna podle něj nebude bezpečná ani férová: "Když vedete o 20 sekund a vyjede safety car, přijdete o tu výhodu, v sázce je pak to, co vypadalo jako snadné vítězství. Pro lídra, který si usilovně vyjel takový náskok, to je velkou nevýhodou.
Když ho ale postavíte na start, může se při něm stát cokoliv - nejen nehoda, můžete také špatně odstartovat a z prvního místa se před první zatáčkou propadnout na čtvrté. Pro lídra to vypadá krutě," dodává Ricciardo.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.