Sergio Pérez a Nico Hülkenberg současně přiznávají, že F1 musí být atraktivnější a budou se muset přizpůsobit.
Nové pravidlo o pevných restartech po výjezdech bezpečnostního vozu, které má platit od příští sezony, si získalo největší „popularitu“. K pravidlu se vyjádřili také jezdci týmu Force India Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.Sergio Pérez: „Jezdcům se pravidlo nelíbí, ale nemáme na výběr, musíme se s tím smířit a věřit, že změny pomůžou zvýšit počet diváků. Když jedete závod se strategií jedné zastávky, tak blízko ke konci Vám bude na restartu těžko, protože Vaše ojeté pneumatiky můžou být diametrálně jiné než ty, co mají soupeři. F1 nicméně potřebuje pravidla, s kterými budou závody zajímavější.“ Nico Hülkenberg: „Domnívám se, že fanouškům se budou pevné restarty líbit, ale týmům a jezdcům dost zkomplikují život. Představte si to – bojujete o co nejlepší pozici v závodě, máte šanci na dobrý výsledek a před koncem se na okruhu objeví bezpečnostní vůz.
Už teď přicházíte o velký náskok před soupeřem za Vámi, od budoucí sezony budete startovat nanovo, přičemž se při restartu může stát cokoliv. V každém případě nám nezbude nic jiného, než přizpůsobit se novým pravidlům.“
Pevný restart po výjezdu safety caru podle pilotů není dobrým nápadem (foto: Daimler AG)
Daniel Ricciardo před závodem prohlásil, že se tento nápad nelíbí jemu ani žádnému ze zbývajících závodních jezdců. FIA při schvalování nového pravidla na jejich zpětnou vazbu nedala.
Na otázku zda měli šanci se k tomu vyjádřit, pilot Red Bullu odpovídá: "Měli, všichni jsme s tím v podstatě nesouhlasili, pokud je mi známe. Nechám hovořit zkušenější jezdce. Řekl jsem, že to podle mě není ta nejlepší věc. Uvidíme, co na to budou ještě ostatní říkat."
Změna podle něj nebude bezpečná ani férová: "Když vedete o 20 sekund a vyjede safety car, přijdete o tu výhodu, v sázce je pak to, co vypadalo jako snadné vítězství. Pro lídra, který si usilovně vyjel takový náskok, to je velkou nevýhodou.
Když ho ale postavíte na start, může se při něm stát cokoliv - nejen nehoda, můžete také špatně odstartovat a z prvního místa se před první zatáčkou propadnout na čtvrté. Pro lídra to vypadá krutě," dodává Ricciardo.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.