Danielu Ricciardovi se nové pravidlo nelíbí, Fernando Alonso nevidí velký rozdíl mezi pevným a letmým restartem, Eric Boullier si myslí, že uplatňování nového pravidla nebude jednoduché.
Australský jezdec týmu Red Bull byl dalším, kdo se k novému pravidlu o pevném opakovaném startu vyjádřil negativně. "Domnívám se, že to bude do závodu přinášet víc emocí a závody s pevným restartem budou nevypočitatelnější. Zdá se mi, že je to příliš umělá záležitost," prohlásil Daniel Ricciardo. "Když je jezdec na prvním místě s náskokem deseti sekund v okamihu, kdy na okruh vyjede bezpečnostní vůz, samozřejmě ztratí výhodu. Ale i přes určitou ztrátu jezdí stále na prvním místě. V pevném opakovaném startu se mu nemusí podařit zůstat na čele, může se ve startovním poli dokonce o několik míst propadnout. Pevné restarty tedy mohou být pro někoho výhodné, pro jiné zase ne. Myslím, že mohli přijít s lepším nápadem. V současnosti je letmý restart dobrý, aspoň se jezdci vyhnou velkým zmatkům. Samozřejmě pro diváky by mohl být pevný opakovaný start zajímavější, ale nemyslím si, že je to dobrá myšlenka."
Neutrální postoj k novému pravidlu zaujal Fernando Alonso. "Když jsem začínal se závoděním, všechno bylo jak teď a nikoho nenapadlo něco měnit. Když byl červenou vlajkou přerušen závod v motokárách, měli jsme pevný opakovaný start se semaforem. Takže jsem zkusil oba typy restartů a nevidím v tom podstatný rozdíl."
Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier je přesvědčen, že nové pravidlo přinese delegátům FIA víc problémů se sledováním různých aspektů dodržování pravidel, než při současné jízdě za bezpečnostním vozem. "Charlie Whiting bude mít víc práce při posuzováni všech aspektů průběhu závodu, protože můžou vzniknout chyby, které můžou ovlivnit naši show. Kromě toho budou muset být změněny pravidla o činnosti členů týmů a o provozu na okruhu před restartem. Někdy budeme mít třeba jen jednu nebo dvě zatáčky na to, abychom jezdce nasměrovali na správné místo na startovním roštu. Bude to výzva!"
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?