Danielu Ricciardovi se nové pravidlo nelíbí, Fernando Alonso nevidí velký rozdíl mezi pevným a letmým restartem, Eric Boullier si myslí, že uplatňování nového pravidla nebude jednoduché.
Australský jezdec týmu Red Bull byl dalším, kdo se k novému pravidlu o pevném opakovaném startu vyjádřil negativně. "Domnívám se, že to bude do závodu přinášet víc emocí a závody s pevným restartem budou nevypočitatelnější. Zdá se mi, že je to příliš umělá záležitost," prohlásil Daniel Ricciardo. "Když je jezdec na prvním místě s náskokem deseti sekund v okamihu, kdy na okruh vyjede bezpečnostní vůz, samozřejmě ztratí výhodu. Ale i přes určitou ztrátu jezdí stále na prvním místě. V pevném opakovaném startu se mu nemusí podařit zůstat na čele, může se ve startovním poli dokonce o několik míst propadnout. Pevné restarty tedy mohou být pro někoho výhodné, pro jiné zase ne. Myslím, že mohli přijít s lepším nápadem. V současnosti je letmý restart dobrý, aspoň se jezdci vyhnou velkým zmatkům. Samozřejmě pro diváky by mohl být pevný opakovaný start zajímavější, ale nemyslím si, že je to dobrá myšlenka."
Neutrální postoj k novému pravidlu zaujal Fernando Alonso. "Když jsem začínal se závoděním, všechno bylo jak teď a nikoho nenapadlo něco měnit. Když byl červenou vlajkou přerušen závod v motokárách, měli jsme pevný opakovaný start se semaforem. Takže jsem zkusil oba typy restartů a nevidím v tom podstatný rozdíl."
Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier je přesvědčen, že nové pravidlo přinese delegátům FIA víc problémů se sledováním různých aspektů dodržování pravidel, než při současné jízdě za bezpečnostním vozem. "Charlie Whiting bude mít víc práce při posuzováni všech aspektů průběhu závodu, protože můžou vzniknout chyby, které můžou ovlivnit naši show. Kromě toho budou muset být změněny pravidla o činnosti členů týmů a o provozu na okruhu před restartem. Někdy budeme mít třeba jen jednu nebo dvě zatáčky na to, abychom jezdce nasměrovali na správné místo na startovním roštu. Bude to výzva!"
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.