Felipe Massa mohl v Rakousku dosáhnout na lepší než čtvrté místo, kdyby se podle Williamsu vyvaroval drobných chyb.
Brazilec do závodu ve Spielbergu startoval z první pozice, cílem však projel až jako čtvrtý za svým týmovým kolegou a oběma Mercedesy. Tým sice nevěří, že by s nimi mohl bojovat o vítězství, na lepší místo však podle šéfa výkonnosti vozidla Roba Smedleyho měl.
"Jak jsem řekl v rozhovoru týmu, nemůžeme být spokojeni s tím, že jsme měli auto na první pozici a po prvních zastávkách vyjeli jako čtvrtí, to je pro mě obrovské zklamání.
Byly tam ale polehčující okolnosti: Felipe byl při zajíždění do boxů pomalejší než Valtteri, u Valtteriho jsme zaznamenali závodní rekord při zastávce v boxech, takže jsme pro něj získali dalších osm desetin a Felipe se také trápil se zahříváním pneumatik při výjezdu z boxů, což u něj ve druhém stintu neplatilo.
Má zpráva všem po závodě zněla, že když závodíte na tak ostrém konci, pak se počítá každý detail, a když jich několik pokazíte, pak se to stává: propadnete se z prvního na čtvrté místo. Není to moc dobré a my s tím nemůžeme být spokojeni," pokračuje šéf výkonnosti vozidla.
Williams FW36 dosahuje nižších úrovní odporu než soupeři, piloti se však dle Smedleyho musí vyvarovat drobných chyb, chtějí-li bojovat na čele (foto: Williams F1 Team)
Auto FW36 podle něj bylo na Red Bull Ringu druhé nejrychlejší a on si jej pochvaluje: "Máme velmi efektivní auto s nižší úrovní odporu než naši soupeři, a když se tady podíváte na efektivitu okruhu pokud jde o citlivost na odpor a vztlak, pak jde o dost efektivní okruh, což nám vyhovuje.
Také je hodně citlivý na výkon, když tedy máte silnější motor, pak nám to také nahrává. Nemyslím si, že by v tom byla nějaká magie. Skutečně jsme měli druhé nejrychlejší auto. Mercedes byl bez problémů o tři desetiny rychlejší, navíc měl o něco delší stinty. Byli tedy samozřejmě v lepší pozici," dodává Smedley.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.