Felipe Massa mohl v Rakousku dosáhnout na lepší než čtvrté místo, kdyby se podle Williamsu vyvaroval drobných chyb.
Brazilec do závodu ve Spielbergu startoval z první pozice, cílem však projel až jako čtvrtý za svým týmovým kolegou a oběma Mercedesy. Tým sice nevěří, že by s nimi mohl bojovat o vítězství, na lepší místo však podle šéfa výkonnosti vozidla Roba Smedleyho měl.
"Jak jsem řekl v rozhovoru týmu, nemůžeme být spokojeni s tím, že jsme měli auto na první pozici a po prvních zastávkách vyjeli jako čtvrtí, to je pro mě obrovské zklamání.
Byly tam ale polehčující okolnosti: Felipe byl při zajíždění do boxů pomalejší než Valtteri, u Valtteriho jsme zaznamenali závodní rekord při zastávce v boxech, takže jsme pro něj získali dalších osm desetin a Felipe se také trápil se zahříváním pneumatik při výjezdu z boxů, což u něj ve druhém stintu neplatilo.
Má zpráva všem po závodě zněla, že když závodíte na tak ostrém konci, pak se počítá každý detail, a když jich několik pokazíte, pak se to stává: propadnete se z prvního na čtvrté místo. Není to moc dobré a my s tím nemůžeme být spokojeni," pokračuje šéf výkonnosti vozidla.
Williams FW36 dosahuje nižších úrovní odporu než soupeři, piloti se však dle Smedleyho musí vyvarovat drobných chyb, chtějí-li bojovat na čele (foto: Williams F1 Team)
Auto FW36 podle něj bylo na Red Bull Ringu druhé nejrychlejší a on si jej pochvaluje: "Máme velmi efektivní auto s nižší úrovní odporu než naši soupeři, a když se tady podíváte na efektivitu okruhu pokud jde o citlivost na odpor a vztlak, pak jde o dost efektivní okruh, což nám vyhovuje.
Také je hodně citlivý na výkon, když tedy máte silnější motor, pak nám to také nahrává. Nemyslím si, že by v tom byla nějaká magie. Skutečně jsme měli druhé nejrychlejší auto. Mercedes byl bez problémů o tři desetiny rychlejší, navíc měl o něco delší stinty. Byli tedy samozřejmě v lepší pozici," dodává Smedley.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.