Felipe Massa mohl v Rakousku dosáhnout na lepší než čtvrté místo, kdyby se podle Williamsu vyvaroval drobných chyb.
Brazilec do závodu ve Spielbergu startoval z první pozice, cílem však projel až jako čtvrtý za svým týmovým kolegou a oběma Mercedesy. Tým sice nevěří, že by s nimi mohl bojovat o vítězství, na lepší místo však podle šéfa výkonnosti vozidla Roba Smedleyho měl.
"Jak jsem řekl v rozhovoru týmu, nemůžeme být spokojeni s tím, že jsme měli auto na první pozici a po prvních zastávkách vyjeli jako čtvrtí, to je pro mě obrovské zklamání.
Byly tam ale polehčující okolnosti: Felipe byl při zajíždění do boxů pomalejší než Valtteri, u Valtteriho jsme zaznamenali závodní rekord při zastávce v boxech, takže jsme pro něj získali dalších osm desetin a Felipe se také trápil se zahříváním pneumatik při výjezdu z boxů, což u něj ve druhém stintu neplatilo.
Má zpráva všem po závodě zněla, že když závodíte na tak ostrém konci, pak se počítá každý detail, a když jich několik pokazíte, pak se to stává: propadnete se z prvního na čtvrté místo. Není to moc dobré a my s tím nemůžeme být spokojeni," pokračuje šéf výkonnosti vozidla.
Williams FW36 dosahuje nižších úrovní odporu než soupeři, piloti se však dle Smedleyho musí vyvarovat drobných chyb, chtějí-li bojovat na čele (foto: Williams F1 Team)
Auto FW36 podle něj bylo na Red Bull Ringu druhé nejrychlejší a on si jej pochvaluje: "Máme velmi efektivní auto s nižší úrovní odporu než naši soupeři, a když se tady podíváte na efektivitu okruhu pokud jde o citlivost na odpor a vztlak, pak jde o dost efektivní okruh, což nám vyhovuje.
Také je hodně citlivý na výkon, když tedy máte silnější motor, pak nám to také nahrává. Nemyslím si, že by v tom byla nějaká magie. Skutečně jsme měli druhé nejrychlejší auto. Mercedes byl bez problémů o tři desetiny rychlejší, navíc měl o něco delší stinty. Byli tedy samozřejmě v lepší pozici," dodává Smedley.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.