FIA se chce znovu setkat se zástupci Force India, aby zjistila, jestli je dostatek důvodů pro znovuotevření případu potrestání Sergia Péreze v posledním kole GP Kanady.
Na úvod připomeňme, že Mexičan za nehodu s Brazilcem dostal penalizaci pěti míst na startu GP Rakouska. Dle britského Autosportu tým Force India po GP Kanady napsal na FIA dopis, ve kterém tvrdí, že má nové důkazy k tomuto incidentu. Obecně se má za to, že kanadští komisaři po závodě s Pérezem ani nemluvili, protože byl v době rozhodnutí ještě v nemocnici. Dle článku 13.10 Sportovních pravidel může tým požádat o znovutevření případu, jestliže má nové důkazy.
V pravidlech se doslova píše: "Pokud v nějakém závodu, který je součástí nějakého šampionátu, cupu, poháru, testu nebo série FIA, dojde k objevení nového prvku, a to ať už komisaři rozhodli nebo ne, tak si tito komisaři, nebo jejich zástupci, které určí FIA, musejí v domluveném čase, povolat zúčastněnou stranu nebo strany, aby vyslechli jakékoliv relevantní vysvětlení a rozhodli ve světle těchto faktů, které byly přineseny."
Pérez s Massou kolo na kolo v roce 2012 v Austrálii(foto: Scuderia Ferrari)
FIA teď obdržela žádost od Force Indie, která věří, že Pérezův důkaz by mohl být 'novým elementem'. Vzhledem k tomu, že nebylo možné komisaře z GP Kanady svolat dříve, než o tomto víkendu, tak FIA udělali právo o této záležitosti rozhodnout komisařům nominovaným pro Rakousko.
Jednání se uskuteční v pátek v 9 hodin ráno mezi zástupci Force Indie a FIA. Bude se na něm jednat, jestli vůbec nějaký 'nový element' existuje. Pokud by stewardi rozhodli, že ano, tak se bude konat další setkání ve 4 hodiny odpoledne už i se zástupci Williamsu. Cílem Force Indie je samozřejmě dosáhnout zproštění viny pro Péreze.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.