FIA se chce znovu setkat se zástupci Force India, aby zjistila, jestli je dostatek důvodů pro znovuotevření případu potrestání Sergia Péreze v posledním kole GP Kanady.
Na úvod připomeňme, že Mexičan za nehodu s Brazilcem dostal penalizaci pěti míst na startu GP Rakouska. Dle britského Autosportu tým Force India po GP Kanady napsal na FIA dopis, ve kterém tvrdí, že má nové důkazy k tomuto incidentu. Obecně se má za to, že kanadští komisaři po závodě s Pérezem ani nemluvili, protože byl v době rozhodnutí ještě v nemocnici. Dle článku 13.10 Sportovních pravidel může tým požádat o znovutevření případu, jestliže má nové důkazy.
V pravidlech se doslova píše: "Pokud v nějakém závodu, který je součástí nějakého šampionátu, cupu, poháru, testu nebo série FIA, dojde k objevení nového prvku, a to ať už komisaři rozhodli nebo ne, tak si tito komisaři, nebo jejich zástupci, které určí FIA, musejí v domluveném čase, povolat zúčastněnou stranu nebo strany, aby vyslechli jakékoliv relevantní vysvětlení a rozhodli ve světle těchto faktů, které byly přineseny."
Pérez s Massou kolo na kolo v roce 2012 v Austrálii(foto: Scuderia Ferrari)
FIA teď obdržela žádost od Force Indie, která věří, že Pérezův důkaz by mohl být 'novým elementem'. Vzhledem k tomu, že nebylo možné komisaře z GP Kanady svolat dříve, než o tomto víkendu, tak FIA udělali právo o této záležitosti rozhodnout komisařům nominovaným pro Rakousko.
Jednání se uskuteční v pátek v 9 hodin ráno mezi zástupci Force Indie a FIA. Bude se na něm jednat, jestli vůbec nějaký 'nový element' existuje. Pokud by stewardi rozhodli, že ano, tak se bude konat další setkání ve 4 hodiny odpoledne už i se zástupci Williamsu. Cílem Force Indie je samozřejmě dosáhnout zproštění viny pro Péreze.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.