Bývalý týmový kolega Sebastiana Vettela - Mark Webber - věří, že se čtyřnásobný mistr brzy znovu vrátí do hry. S Danielem Ricciardem zatím prohrává v kvalifikacích i na mistrovské body.
Ricciardo, jenž u Red Bullu Webbera nahradil, je zatím lepším jezdcem než Vettel. Vyhrál 5 ze sedmi kvalifikací (průměrně o 0,397 sekundy), v šampionátu zatím získal o 19 bodů více a naposledy si v Kanadě dokonce dojel pro vítězství.
Jeho úspěchy budou podle Webbera čtyřnásobného mistra světa pouze motivovat: "Seb je soutěživý kluk a porážky se mu nebudou líbit. Byl před Danielem, když odstoupil v Monaku, a byl před ním i v Kanadě, než se dostal do provozu - pak jej Daniel podsekl a odvedl svou práci."
"Posledních několik závodů bylo pro Seba hodně dobrých, ale nakonec mu nevyšly. Z toho se poučí. Ví, že jeho den přijde," upozorňuje Webber, jehož vztah s Vettelem během společného působení u Red Bullu nebyl ideální.
Na otázku, jestli Ricciardo už německého jezdce také nezačíná štvát, odpověděl: "Zeptejte se Seba." Mladý Australan si podle něj jízdu s novým vozem, který má nižší přítlak, užívá: "Miluje, když se v něm může vyřádit. Vizuálně pozoruji, o kolik víc si ve voze věří."
"Seb byl v předchozích letech měřítkem pro všechny piloty, momentálně jím už ale není - ve voze se necítí tak pohodlně a jezdí mu to mizerně. Myslím, že Seb letos převzal mé auto z pohledu spolehlivosti," pokračuje se škodolibým úsměvem Webber.
Mark Webber se s F1 loni rozloučil, u Red Bullu jej nahradil věčně usměvavý Daniel Ricciardo(foto: Red Bull Racing)
Vítězství jeho krajana v Montrealu jej velmi potěšilo: "Pouze čtyři z nás dokázali vyhrát na této úrovni - a on je jedním z nich. Je to ohromně skvělé, že nemusíme na vítězství čekat dalších 20 let" - jako tomu bylo mezi Jonesem a Webberem.
"Byl jsem na něj pyšný jako páv, protože vím, co to znamená se tam postavit a projít si ceremonii na pódiu při hře národní hymny," dodává pro Fairfax Media Webber, jenž se o víkendu zúčastnil s Porsche 24hodinovky Le Mans.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.