Bývalý týmový kolega Sebastiana Vettela - Mark Webber - věří, že se čtyřnásobný mistr brzy znovu vrátí do hry. S Danielem Ricciardem zatím prohrává v kvalifikacích i na mistrovské body.
Ricciardo, jenž u Red Bullu Webbera nahradil, je zatím lepším jezdcem než Vettel. Vyhrál 5 ze sedmi kvalifikací (průměrně o 0,397 sekundy), v šampionátu zatím získal o 19 bodů více a naposledy si v Kanadě dokonce dojel pro vítězství.
Jeho úspěchy budou podle Webbera čtyřnásobného mistra světa pouze motivovat: "Seb je soutěživý kluk a porážky se mu nebudou líbit. Byl před Danielem, když odstoupil v Monaku, a byl před ním i v Kanadě, než se dostal do provozu - pak jej Daniel podsekl a odvedl svou práci."
"Posledních několik závodů bylo pro Seba hodně dobrých, ale nakonec mu nevyšly. Z toho se poučí. Ví, že jeho den přijde," upozorňuje Webber, jehož vztah s Vettelem během společného působení u Red Bullu nebyl ideální.
Na otázku, jestli Ricciardo už německého jezdce také nezačíná štvát, odpověděl: "Zeptejte se Seba." Mladý Australan si podle něj jízdu s novým vozem, který má nižší přítlak, užívá: "Miluje, když se v něm může vyřádit. Vizuálně pozoruji, o kolik víc si ve voze věří."
"Seb byl v předchozích letech měřítkem pro všechny piloty, momentálně jím už ale není - ve voze se necítí tak pohodlně a jezdí mu to mizerně. Myslím, že Seb letos převzal mé auto z pohledu spolehlivosti," pokračuje se škodolibým úsměvem Webber.
Mark Webber se s F1 loni rozloučil, u Red Bullu jej nahradil věčně usměvavý Daniel Ricciardo(foto: Red Bull Racing)
Vítězství jeho krajana v Montrealu jej velmi potěšilo: "Pouze čtyři z nás dokázali vyhrát na této úrovni - a on je jedním z nich. Je to ohromně skvělé, že nemusíme na vítězství čekat dalších 20 let" - jako tomu bylo mezi Jonesem a Webberem.
"Byl jsem na něj pyšný jako páv, protože vím, co to znamená se tam postavit a projít si ceremonii na pódiu při hře národní hymny," dodává pro Fairfax Media Webber, jenž se o víkendu zúčastnil s Porsche 24hodinovky Le Mans.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.