Spoluzakladel Williamsu Patrick Head po Velké ceně Kanady zkritizoval tým i šéfa výkonnosti vozidla - Roba Smedleyho.
"Kterýkoliv tým dojede do cíle pouze s jedním vozem na sedmém místě poté, co startuje ze čtvrtého a pátého místa na roštu, bude velmi zklamaný," popisuje Head, který od roku 1977 zastával 27 let úlohu technického ředitele Williamsu.
Valtterimu Bottasovi po přehřátí vypadl motorgenerátor pro rekuperaci a využívání kinetické energie (MGU-K), podobně jako Mercedesům. Felipe Massa se kvůli vadné utahovací pistoli mechanika u předního levého kola dlouho zdržel při své první zastávce v boxech a v nájezdu do posledního okruhu kolidoval se Sergiem Pérezem.
"Viděl jsem Roba Smedleyho, který dohlíží na provozní činnosti, jak kritizuje Force Indii, což podle mě bylo trochu mimo. Vypovídá to však o tom, že byl po závodě ohromně zklamaný. Myslím si, že by také měli být," pokračuje Head, jenž tým s Frankem Williamsem v 70. letech zakládal.
Výkonnost týmu zaostává za tím, na co má jejich letošní vůz FW36: "Doufám, že ještě přijdou šance na vítězství, ale Kanada rozhodně byla velmi dobrou příležitostí. Williams opravdu nedosahuje to, čeho je auto letos schopné - a oni to vědí."
Williamsy v Kanadě promrhaly velkou šanci na vítězství (foto: Williams F1 Team)
"Šlo o další podnik, který to potvrdil. Jde o něco, co určitě spraví. Chcete si však odvážet spousty bodů a ty momentálně chybí," lituje držitel devítiprocentního podílu v závodním týmu. V něm ale již nepůsobí, Head se momentálně věnuje společnosti Williams Hybrid Power.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.