Fernando Alonso věří, že v Montrealu bude moci předvést dobrý výkon a získat slušnou porci bodů. Rovněž chválí nového šéfa Marca Mattiacciho, jenž u Ferrari nahradil Stefana Domenicaliho.
"Bude to těžké na trati, kde bude dominantním faktorem znovu vliv výkonu, ne jako v Monaku či v Barceloně. Nebude to lehké, ale já mám tuto trať rád a v posledních čtyřech letech jsem zde vždy podával dobré výkony, takže očekávám dobrý víkend a slušnou porci bodů," předpokládá Alonso před nadcházejícím víkendem v Kanadě.
"Máme některé novinky, na kterých jsme několik týdnů pracovali, testovali jsme je na simulátoru. Kolo je krátké, takže časy budou velmi vyrovnané. Znamenat, že jedna nebo dvě desetiny budou moci představovat šest či sedm pozic," pokračuje Španěl. Ferrari přiveze několik nových aerodynamických dílů (italský Autosprint dokonce píše o B-verzi vozu F14 T) a také vylepšení motoru.
"Musíme bojovat kvůli důležitým cílům, jež letos chceme dosáhnout. Nesmíme tím ale letos narušit projekt pro příští rok. Musíme vyvíjet v roce 2014, protože mnoho věcí půjde do toho příštího přenést.
Pokud se ale objeví pro příští sezónu něco fundamentálního, pak nesmíme ztrácet čas něčím jiným. Tohle mi starosti nedělá. Od té doby, co přišel Marco Mattiacci, se vše ubírá správným směrem. Má dobrou vizi a velmi chytrý přístup a my budeme silnější a silnější," hodnotí Alonso v přínos nového šéfa.
Fanoušek Fernanda Alonsa před jeho garáží v Montrealu, další fotky zde (foto: Scuderia Ferrari)
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.