Fernando Alonso věří, že v Montrealu bude moci předvést dobrý výkon a získat slušnou porci bodů. Rovněž chválí nového šéfa Marca Mattiacciho, jenž u Ferrari nahradil Stefana Domenicaliho.
"Bude to těžké na trati, kde bude dominantním faktorem znovu vliv výkonu, ne jako v Monaku či v Barceloně. Nebude to lehké, ale já mám tuto trať rád a v posledních čtyřech letech jsem zde vždy podával dobré výkony, takže očekávám dobrý víkend a slušnou porci bodů," předpokládá Alonso před nadcházejícím víkendem v Kanadě.
"Máme některé novinky, na kterých jsme několik týdnů pracovali, testovali jsme je na simulátoru. Kolo je krátké, takže časy budou velmi vyrovnané. Znamenat, že jedna nebo dvě desetiny budou moci představovat šest či sedm pozic," pokračuje Španěl. Ferrari přiveze několik nových aerodynamických dílů (italský Autosprint dokonce píše o B-verzi vozu F14 T) a také vylepšení motoru.
"Musíme bojovat kvůli důležitým cílům, jež letos chceme dosáhnout. Nesmíme tím ale letos narušit projekt pro příští rok. Musíme vyvíjet v roce 2014, protože mnoho věcí půjde do toho příštího přenést.
Pokud se ale objeví pro příští sezónu něco fundamentálního, pak nesmíme ztrácet čas něčím jiným. Tohle mi starosti nedělá. Od té doby, co přišel Marco Mattiacci, se vše ubírá správným směrem. Má dobrou vizi a velmi chytrý přístup a my budeme silnější a silnější," hodnotí Alonso v přínos nového šéfa.
Fanoušek Fernanda Alonsa před jeho garáží v Montrealu, další fotky zde (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.