Fernando Alonso věří, že v Montrealu bude moci předvést dobrý výkon a získat slušnou porci bodů. Rovněž chválí nového šéfa Marca Mattiacciho, jenž u Ferrari nahradil Stefana Domenicaliho.
"Bude to těžké na trati, kde bude dominantním faktorem znovu vliv výkonu, ne jako v Monaku či v Barceloně. Nebude to lehké, ale já mám tuto trať rád a v posledních čtyřech letech jsem zde vždy podával dobré výkony, takže očekávám dobrý víkend a slušnou porci bodů," předpokládá Alonso před nadcházejícím víkendem v Kanadě.
"Máme některé novinky, na kterých jsme několik týdnů pracovali, testovali jsme je na simulátoru. Kolo je krátké, takže časy budou velmi vyrovnané. Znamenat, že jedna nebo dvě desetiny budou moci představovat šest či sedm pozic," pokračuje Španěl. Ferrari přiveze několik nových aerodynamických dílů (italský Autosprint dokonce píše o B-verzi vozu F14 T) a také vylepšení motoru.
"Musíme bojovat kvůli důležitým cílům, jež letos chceme dosáhnout. Nesmíme tím ale letos narušit projekt pro příští rok. Musíme vyvíjet v roce 2014, protože mnoho věcí půjde do toho příštího přenést.
Pokud se ale objeví pro příští sezónu něco fundamentálního, pak nesmíme ztrácet čas něčím jiným. Tohle mi starosti nedělá. Od té doby, co přišel Marco Mattiacci, se vše ubírá správným směrem. Má dobrou vizi a velmi chytrý přístup a my budeme silnější a silnější," hodnotí Alonso v přínos nového šéfa.
Fanoušek Fernanda Alonsa před jeho garáží v Montrealu, další fotky zde (foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.