Bývalý šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali zatím nechce mluvit o své budoucnosti, dopřává si čas na rozmyšlení.
Po odchodu z Ferrari se bývalý šéf týmu Stefano Domenicali dlouho neobjevoval na veřejnosti, ale v průběhu minulého víkendu spolu se svou manželkou a Fernandem Alonsem sledovali závod MotoGP v italském Mugellu. Španělští novináři ho při té příležitosti vyzpovídali.
Stefano, čím se v současnosti zabýváte?Stefano Domenicali (SD): „Po neuvěřitelné a dlouhé práci ve Ferrari jsem si dal pauzu a snažím se odpoutat od světa F1. Byla to neobyčejná zkušenost, vždy budu fandit Ferrari a Fernandovi – budou mi chybět. O své budoucnosti rozhodnu později. Dostal jsem několik zajímavých nabídek, ale zatím nikam nespěchám, pro příští rok musím udělat správné rozhodnutí.“
Říkáte, že se vrátíte do sportu? SD: „Nic nevylučuju, ale zatím nejsem připraven mluvit o své budoucnosti.“
Do Mugella jste přijel spolu s Alonsem. Znamená to, že Vaše přátelství trvá? SD: „Ano, skvěle spolu vycházíme. On ví, že jsem chtěl pro něho vždy to nejlepší, že jsem ho vždy před závodem povzbuzoval – v budoucnosti to bude stejné.“
Mnoho lidí říká, že jste příliš dobrý člověk na to, abyste držel tým pod kontrolou. Souhlasíte? SD: „Lidi říkají právě to, co se jim hodí, ale tento názor s nimi nesdílím. Dobré vztahy s lidmi ve svém okolí ještě neříkají nic o tom, zda jste dobrý vedoucí typ. Každý má svůj přístup k řízení lidí. Kromě toho, uvnitř týmu se to jeví jinak, než navenek. V týmu jsme poctivě pracovali, v průběhu akcí pro veřejnost jsme měli jiné úkoly.“
Je možné, že budete spolupracovat s Valentinem Rossim?SD: „Valentino je mým přítelem, v motocyklových závodech jsem byl vždy jeho fanouškem. Musím také říct, že Marc Márquez dobře zvládl úvod sezony v MotoGP – uvidíme, co bude v budoucnosti.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.