Fernando Alonso řekl, že si zatím nevšiml žádné závažnější změny pod novým vedením Marca Mattiacciho. Ten byl jmenován jako nástupce Stefana Domenicalliho před VC Číny poté, co Stefano ve světle špatného startu do sezony rezignoval na svoji pozici.
Marco Mattiacci je tedy ve funkci měsíc, Fernando Alonso byl tedy dotáz, jak moc se v týmu za tu dobu změnilo. Fair je ale říct, že Mattiacci předtím neměl s F1 žádné zkušenosti, takže se zatím spíš učí: "Ne moc, abych byl upřímný," reagoval jezdec na přímý dotaz. "Na stejnou otázku jsem odpovídaj už v Barceloně a nemyslí si, že by se to v brzké době nějak změnilo.
Přišel, ale pořád se učí o sitauci týmu. O prostředí F1 stále získává nové zkušenosti, stejně tak o závodních víkendech. Také v továrně se toho napřed musí hodně naučit předtím, než učiní nějaká rozhodnutí. Teď se tak nestane. Z naší strany - jezdců, inženýrů a mechaniků přímo na trati - se nic nemění, pořád máme ta stejná jednání ve stejný čas. Také tréninky jsou pořád stejné. Takže my změny nevidíme."
Když jsem v Maranellu, tak tam mám také nějaká jednání a nebo pracuji na simulátoru. Takže ve všech těchto oblastech se za poslední měsíc nic nezměnilo. Ale jak jsem řekl, není realistické očekávat, že se první měsíc něco změní, protože nemá zkušenosti." Před závodem v Monaku Španěl věří, že se bude voze cítit dobře, Ferrari má ale problém s trakcí.
"Myslím, že momentálně máme víc než jen tento jeden problém. Pochopitelně by bylo skvělé mít zde v Monaku dobrou trakci. Ale to nebyla naše nejsilnější stránka v několika posledních letech a i tak se nám zde docela dařilo. Získali jsme nějaká podia a také dobré body. Snad mi tedy trakce tak moc chybět nebude. Snad budeme konkurenceschopní, abychom bojoval vpředu o body.
Fernando vloni v šikaně u bazénu se speciálním lakováním helmy - avšak 7. místo zůstalo za očekávaním
Podle mě je tento víkend velkým otazníkem pro všechny. Letošní auta jsou obtížně řiditelná a teď jsme dojeli na velmi speciální trať s několika riskantními body. Uvidíme tedy, kterému týmu se povede adaptovat svůj vůz o trošku lépe na tuto trať.
Jak už jsme několikrát říkali, vylepšení přinášejí zhruba 0,2 až 0,3 vteřiny na kolo. V Monaku to [vylepšení] ale není tak důležité, protože když věříte autu, získáte zde klidně 0,5 až 0,7 vteřiny. I když nemáte žádná vylepšení a jenom se trefíte do správného nastavení a máte důvěru v auto, může se Vám dařit mnohem lépe. V to tento víkend doufáme."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.