Pro ruského nováčka v F1 Daniila Kvjata bude Velká cena Monaka prvním závodem na městském okruhu v jeho kariéře. Jedinou zkušenost s tratí tohoto typu má pouze ze simulátoru.
Scuderia Toro Rosso přijíždí do Monaka po neúspěšném víkendu ve Španělsku. Daniil Kvjat sice bojoval, ale skončil na čtrnáctém místě, zatímco jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne nedojel závod kvůli mechanické závadě. Oba věří, že v Monaku zabojují o body.
„Monako bude pro mě úplně novou zkušeností,“ vyhlásil Kvjat. „Nikdy jsem v tom městě nebyl, natož abych tam závodil. Jasně, viděl jsem hodně závodů z Monaka a záběrů z vozů F1, přesto to bude pro mě krok do neznáma.
Okruh jsem si zatím projel jen na simulátoru. Vlastně já jsem nikdy nejel žádný závod na městském okruhu. Na víkend se těším, zejména na jízdu na okruhu. Chci také na vlastní kůži pocítit, proč je pro všechny fanoušky automobilového sportu závod v Monaku tak výjimečný.“
Jean-Eric Vergne doufá, že bude v Monaku úspěšný, tamní závod považuje tak trochu za svůj domácí. Francouzský jezdec letos nedokončil tři závody, ale v Monaku se mu v minulosti dařilo.
„Monako je mou domácí velkou cenou, protože Francie nemá letos v kalendáři zastoupení,“ poznamenal Vergne. „Za volantem F1 jsem tady jel dvakrát, pokaždé jsem podal dobrý výkon. Je to jeden z nejtěžších závodů, každý by sem měl přijet s pokorou a neměl by se spoléhat na úspěch jenom proto, že loni byl spokojen s výsledkem.
Já jsem sem nepřijel s přehnanou sebedůvěrou. Každý musí pracovat tvrdě po celý víkend, nesmí udělat žádnou chybu. Okruh vyžaduje vysokou úroveň koncentrace jezdce od začátku víkendu až po jeho konec.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.