Pro ruského nováčka v F1 Daniila Kvjata bude Velká cena Monaka prvním závodem na městském okruhu v jeho kariéře. Jedinou zkušenost s tratí tohoto typu má pouze ze simulátoru.
Scuderia Toro Rosso přijíždí do Monaka po neúspěšném víkendu ve Španělsku. Daniil Kvjat sice bojoval, ale skončil na čtrnáctém místě, zatímco jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne nedojel závod kvůli mechanické závadě. Oba věří, že v Monaku zabojují o body.
„Monako bude pro mě úplně novou zkušeností,“ vyhlásil Kvjat. „Nikdy jsem v tom městě nebyl, natož abych tam závodil. Jasně, viděl jsem hodně závodů z Monaka a záběrů z vozů F1, přesto to bude pro mě krok do neznáma.
Okruh jsem si zatím projel jen na simulátoru. Vlastně já jsem nikdy nejel žádný závod na městském okruhu. Na víkend se těším, zejména na jízdu na okruhu. Chci také na vlastní kůži pocítit, proč je pro všechny fanoušky automobilového sportu závod v Monaku tak výjimečný.“
Jean-Eric Vergne doufá, že bude v Monaku úspěšný, tamní závod považuje tak trochu za svůj domácí. Francouzský jezdec letos nedokončil tři závody, ale v Monaku se mu v minulosti dařilo.
„Monako je mou domácí velkou cenou, protože Francie nemá letos v kalendáři zastoupení,“ poznamenal Vergne. „Za volantem F1 jsem tady jel dvakrát, pokaždé jsem podal dobrý výkon. Je to jeden z nejtěžších závodů, každý by sem měl přijet s pokorou a neměl by se spoléhat na úspěch jenom proto, že loni byl spokojen s výsledkem.
Já jsem sem nepřijel s přehnanou sebedůvěrou. Každý musí pracovat tvrdě po celý víkend, nesmí udělat žádnou chybu. Okruh vyžaduje vysokou úroveň koncentrace jezdce od začátku víkendu až po jeho konec.“
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.