Pro ruského nováčka v F1 Daniila Kvjata bude Velká cena Monaka prvním závodem na městském okruhu v jeho kariéře. Jedinou zkušenost s tratí tohoto typu má pouze ze simulátoru.
Scuderia Toro Rosso přijíždí do Monaka po neúspěšném víkendu ve Španělsku. Daniil Kvjat sice bojoval, ale skončil na čtrnáctém místě, zatímco jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne nedojel závod kvůli mechanické závadě. Oba věří, že v Monaku zabojují o body.
„Monako bude pro mě úplně novou zkušeností,“ vyhlásil Kvjat. „Nikdy jsem v tom městě nebyl, natož abych tam závodil. Jasně, viděl jsem hodně závodů z Monaka a záběrů z vozů F1, přesto to bude pro mě krok do neznáma.
Okruh jsem si zatím projel jen na simulátoru. Vlastně já jsem nikdy nejel žádný závod na městském okruhu. Na víkend se těším, zejména na jízdu na okruhu. Chci také na vlastní kůži pocítit, proč je pro všechny fanoušky automobilového sportu závod v Monaku tak výjimečný.“
Jean-Eric Vergne doufá, že bude v Monaku úspěšný, tamní závod považuje tak trochu za svůj domácí. Francouzský jezdec letos nedokončil tři závody, ale v Monaku se mu v minulosti dařilo.
„Monako je mou domácí velkou cenou, protože Francie nemá letos v kalendáři zastoupení,“ poznamenal Vergne. „Za volantem F1 jsem tady jel dvakrát, pokaždé jsem podal dobrý výkon. Je to jeden z nejtěžších závodů, každý by sem měl přijet s pokorou a neměl by se spoléhat na úspěch jenom proto, že loni byl spokojen s výsledkem.
Já jsem sem nepřijel s přehnanou sebedůvěrou. Každý musí pracovat tvrdě po celý víkend, nesmí udělat žádnou chybu. Okruh vyžaduje vysokou úroveň koncentrace jezdce od začátku víkendu až po jeho konec.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.