Rob Smedley věří, že letošní vůz Red Bullu, RB10, je působivé auto a pokud dokážou z motoru Renault získat vyšší výkonn, brzy mohou být rovným soupeřem Mercedesu.
Red Bull byl v závodě v Barceloně druhým nejrychlejším týmem. Ricciardo doplnil na pódiu oba Mercedesy a Vettel se probojoval z patnáctého místa na startu na konečnou čtvrtou příčku. Mercedes měl ale náskok více než 49 sekund. Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla Williamsu, byl dotázán, zda je podle něj už o titulu rozhodnuto.
"To by bylo hodně pesimistické říci, že letos už je po šampionátu. Jen když vezmu druhé nejrychlejší auto - Red Bull - nebyl bych sám, kdo se domnívá, že mají velmi působivé auto. Když se podíváte na záběry z onboard kamery, je to ohromně působivé. Takže pokud Renault přinese novinky, může se vše ještě otočit," uvedl pro crash.net Smedley.
Zlí jazykové z řad fanoušků dokonce neopomínají připomenout pravidlo, které zajišťuje zisk dvojnásobných bodů v posledním závodě v Abú Zabí a prorokují, že paradoxně právě díky tomu získá svůj pátý titul Sebastian Vettel.
Zatím se však šampionát vyvíjí v duchu soubojů dvou Stříbrných šípů. Podle Smedleyho však ješně nic není rozhodnuto. "Je jen otázkou času, kdy někdo udělá velký skok a požene lidi vpřed. Ne, rozhodně to není konec sezóny," prorokuje.
Dokáže Red Bull ohrozit Mercedes? (foto: Red Bull Racing)
"Mercedes má vynikající pohonnou jednotu a my u Williamsu jsme rádi, že ji máme v našich vozech. A Mercedes má i dobrý vůz. Nejsem si však jistý, kdo by byl nejrychlejší, kdyby všichni měli stejný motor. Jestli mají nějakou slabinu? Evidentně ne, když vyhráli pět z pěti závodů s velkým náskokem..."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.