Rob Smedley věří, že letošní vůz Red Bullu, RB10, je působivé auto a pokud dokážou z motoru Renault získat vyšší výkonn, brzy mohou být rovným soupeřem Mercedesu.
Red Bull byl v závodě v Barceloně druhým nejrychlejším týmem. Ricciardo doplnil na pódiu oba Mercedesy a Vettel se probojoval z patnáctého místa na startu na konečnou čtvrtou příčku. Mercedes měl ale náskok více než 49 sekund. Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla Williamsu, byl dotázán, zda je podle něj už o titulu rozhodnuto.
"To by bylo hodně pesimistické říci, že letos už je po šampionátu. Jen když vezmu druhé nejrychlejší auto - Red Bull - nebyl bych sám, kdo se domnívá, že mají velmi působivé auto. Když se podíváte na záběry z onboard kamery, je to ohromně působivé. Takže pokud Renault přinese novinky, může se vše ještě otočit," uvedl pro crash.net Smedley.
Zlí jazykové z řad fanoušků dokonce neopomínají připomenout pravidlo, které zajišťuje zisk dvojnásobných bodů v posledním závodě v Abú Zabí a prorokují, že paradoxně právě díky tomu získá svůj pátý titul Sebastian Vettel.
Zatím se však šampionát vyvíjí v duchu soubojů dvou Stříbrných šípů. Podle Smedleyho však ješně nic není rozhodnuto. "Je jen otázkou času, kdy někdo udělá velký skok a požene lidi vpřed. Ne, rozhodně to není konec sezóny," prorokuje.
Dokáže Red Bull ohrozit Mercedes? (foto: Red Bull Racing)
"Mercedes má vynikající pohonnou jednotu a my u Williamsu jsme rádi, že ji máme v našich vozech. A Mercedes má i dobrý vůz. Nejsem si však jistý, kdo by byl nejrychlejší, kdyby všichni měli stejný motor. Jestli mají nějakou slabinu? Evidentně ne, když vyhráli pět z pěti závodů s velkým náskokem..."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.