Rob Smedley, který společně s Felipem Massou přestoupil po loňské sezóně z Ferrari k Williamsu, je příjemně překvapený tím, jak stáji z Grove novinky na voze hned fungují.
Smedley loni u Ferrari působil jako závodní inženýr Felipeho Massy, nyní je u Williamsu na pozici ředitele výkonnosti vozidla. A nestačí se podivovat nad tím, jakou má tým úspěšnost s nasazováním nových dílů po ověření ve svém aerodynamickém tunelu.
Dotaz, zda se v Maranellu náhodou stále nepotýkají s problémy i po modernizaci svého aerodynamického tunelu, nechtěl komentovat: "O Ferrari nechci mluvit." Připustil ale, že technické rozdíly mezi jeho bývalým zaměstnavatelem a Williamsem existují - v Grove aerodynamický tunel vždy funguje podle očekávání.
"U Williamsu je korelace mezi aerodynamickým tunelem a tratí úžasná. Když to srovnám se svou předchozí zkušeností, tak jde o něco, co na mě zapůsobilo. Všechno, co přivezeme na trať, končí na voze, takže se auto závod od závodu opravdu zlepšuje," potvrzuje Smedley.
Situace u Ferrari tak růžová není, jak potvrdil poslední závodní víkend v Barceloně, kam Scuderia přivezla mnoho nových dílů, ale kýženého pokroku nedosáhla. Tentokrát před ní skončili krom Mercedesů také oba Red Bully i jeden Williams a ke svému zklamání se musela spokojit až se šestým a sedmým místem.
Práce na modelu vozu F1 v aerodynamickém tunelu Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.