Rob Smedley, který společně s Felipem Massou přestoupil po loňské sezóně z Ferrari k Williamsu, je příjemně překvapený tím, jak stáji z Grove novinky na voze hned fungují.
Smedley loni u Ferrari působil jako závodní inženýr Felipeho Massy, nyní je u Williamsu na pozici ředitele výkonnosti vozidla. A nestačí se podivovat nad tím, jakou má tým úspěšnost s nasazováním nových dílů po ověření ve svém aerodynamickém tunelu.
Dotaz, zda se v Maranellu náhodou stále nepotýkají s problémy i po modernizaci svého aerodynamického tunelu, nechtěl komentovat: "O Ferrari nechci mluvit." Připustil ale, že technické rozdíly mezi jeho bývalým zaměstnavatelem a Williamsem existují - v Grove aerodynamický tunel vždy funguje podle očekávání.
"U Williamsu je korelace mezi aerodynamickým tunelem a tratí úžasná. Když to srovnám se svou předchozí zkušeností, tak jde o něco, co na mě zapůsobilo. Všechno, co přivezeme na trať, končí na voze, takže se auto závod od závodu opravdu zlepšuje," potvrzuje Smedley.
Situace u Ferrari tak růžová není, jak potvrdil poslední závodní víkend v Barceloně, kam Scuderia přivezla mnoho nových dílů, ale kýženého pokroku nedosáhla. Tentokrát před ní skončili krom Mercedesů také oba Red Bully i jeden Williams a ke svému zklamání se musela spokojit až se šestým a sedmým místem.
Práce na modelu vozu F1 v aerodynamickém tunelu Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.