V Barceloně ve středu všichni s napětím očekávají, jak bude znít pohonná jednotka Mercedesu. Tým má vyzkoušet novou koncovku výfuku pro zesílení jejího zvukového projevu.
Přechod z atmosférických V8 motorů na nové V6 hybridní pohonné jednotky se letos u některých fanoušků nesetkal kvůli jejich tiššímu projevu s nadšením. Po kritice vypracovali inženýři několik řešení a Mercedes jedno z nich vyzkouší - koncovku výfuku ve tvaru tlampače.
"Když fanoušci chtějí větší hluk, pak do toho půjdeme. Jsem si jistý, že všichni se těší na to, jak bude 'megafon' znít," řekl výkonný ředitel německého týmu Toto Wolff.
Je to však řešení, které fanoušci chtějí? A je zvuk nových motorů opravdu špatný? "Já se neztotožňuji s tím, že by byl zvuk příšerný. Cítím, že tak pozitivní zpráva byla trochu utopena," uvádí zástupce ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White.
Podle něj jde vyšší hluk proti "zelenému" duchu nových pravidel, která mají za cíl snížit množství změřené energie z výfuků či brzd a využít ji ke zrychlení vozů.
Jakákoliv změna v této oblasti musí být schválena všemi týmy před tím, než by mohl být hned přijata. K tomu dojde pouze tehdy, pokud nová koncovka výfuků neovlivní výkonnost nových pohonných motorů.
Takto vypadá koncovka výfuku, kterou ve středu otestuje vedoucí tým letošní sezóny(foto: Mercedes AMG F1 Team)
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.