Felipe Massa hovoří o nadcházející Velké ceně Španělska a o tom, proč je pro něj důležité, že se mu v ní už podařilo vyhrát. O charakteristice okruhu a připravenosti týmu promlouvá i šéf výkonnosti vozidla - Rob Smedley.
Williams míří do Barcelony jako šestý tým letošního šampionátu, což je pro něj po slibných výkonech v předsezónních testech spíše zklamáním. Felipe Massa dle svých slov přišel v úvodním závodu v Austrálii kvůli nezaviněné nehodě v první zatáčce o pódium, pak dojel dvakrát sedmý a naposledy v Číně po chybě v boxech jako patnáctý.
Ve Španělsku se tedy bude snažit o zlepšení svého letošního zápisu. "V Barceloně jsem už dříve vyhrál, což je důležité, protože to znamená, že si můžu závod užít o něco více. Vím, co je k vítězství na tomto okruhu zapotřebí, takže si můžu o něco více věřit, když na něm budu jezdit," tvrdí sebevědomě Massa, byť je jeho vítězství už je ale poněkud "fousaté" - tento úspěch zaznamenal před sedmi lety s Ferrari.
O požadavcích okruhu Brazilec říká: "Přítlak je ve Španělsku opravdu důležitý. Musíme tedy zajistit, že budeme mít správné nastavení aerodynamiky. Pracovali jsme na vývoji vozu v této oblasti. Barcelona je historickým místem, kam týmy vozí vylepšení. Ale protože to dělají všichni, jde o to, čí vylepšení povedou k největšímu rozdílu. Na opětovné závodění v Evropě se těším."
Ve Williamsu se letos sešel se svým bývalým závodním inženýrem Robem Smedleyem. To o okruhu, kde budou týmy o víkendu závodit, uvádí: "Španělsko je dobrým srovnáním. Týmy v Evropě dostávají příležitost přivézt další novinky, což uděláme také. Barcelona a následující dva či tři závody dobře napoví o tom, jak se bude vyvíjet zbytek sezóny a kdo od začátku sezóny učinil největší pokrok."
Pro Felipeho Massu je důležité, že v Barceloně už v minulosti zvítězil; Williams přiveze několik novinek a na víkend je podle Roba Smedleyho dobře připravený (foto: Williams F1 Team)
"Týmy a piloti trať dobře znají, což znamená, že můžeme získat spoustu přesných dat o tom, jak vylepšení fungují. Toto poznání je také velmi užitečné pro továrnu - znamená to, že můžeme velmi přesně napodobit trať a podmínky.
Samotný okruh obsahuje velmi dobrou směsici dlouhých rovinek, rychlých zatáček jako ta třetí a některé techničtější a pomalejší části. Třetí zatáčka je důležité pro zvládání opotřebení - jde tedy o něco, co musí inženýři a piloti po celý víkend sledovat," vysvětluje Smedley.
Letos se před sezónou v Barceloně sice netestovalo, ale Williams z toho nemá obavy: "My se cítíme být na víkend připraveni a jsme zvědaví na to, jak si povedeme ve srovnání s našimi soupeři," dodává šéf výkonnosti vozidla.
Pod článkem si můžete prohlédnout fotografie z Massovy vítězné Velké ceny Španělska 2007.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.