Felipe Massa hovoří o nadcházející Velké ceně Španělska a o tom, proč je pro něj důležité, že se mu v ní už podařilo vyhrát. O charakteristice okruhu a připravenosti týmu promlouvá i šéf výkonnosti vozidla - Rob Smedley.
Williams míří do Barcelony jako šestý tým letošního šampionátu, což je pro něj po slibných výkonech v předsezónních testech spíše zklamáním. Felipe Massa dle svých slov přišel v úvodním závodu v Austrálii kvůli nezaviněné nehodě v první zatáčce o pódium, pak dojel dvakrát sedmý a naposledy v Číně po chybě v boxech jako patnáctý.
Ve Španělsku se tedy bude snažit o zlepšení svého letošního zápisu. "V Barceloně jsem už dříve vyhrál, což je důležité, protože to znamená, že si můžu závod užít o něco více. Vím, co je k vítězství na tomto okruhu zapotřebí, takže si můžu o něco více věřit, když na něm budu jezdit," tvrdí sebevědomě Massa, byť je jeho vítězství už je ale poněkud "fousaté" - tento úspěch zaznamenal před sedmi lety s Ferrari.
O požadavcích okruhu Brazilec říká: "Přítlak je ve Španělsku opravdu důležitý. Musíme tedy zajistit, že budeme mít správné nastavení aerodynamiky. Pracovali jsme na vývoji vozu v této oblasti. Barcelona je historickým místem, kam týmy vozí vylepšení. Ale protože to dělají všichni, jde o to, čí vylepšení povedou k největšímu rozdílu. Na opětovné závodění v Evropě se těším."
Ve Williamsu se letos sešel se svým bývalým závodním inženýrem Robem Smedleyem. To o okruhu, kde budou týmy o víkendu závodit, uvádí: "Španělsko je dobrým srovnáním. Týmy v Evropě dostávají příležitost přivézt další novinky, což uděláme také. Barcelona a následující dva či tři závody dobře napoví o tom, jak se bude vyvíjet zbytek sezóny a kdo od začátku sezóny učinil největší pokrok."
Pro Felipeho Massu je důležité, že v Barceloně už v minulosti zvítězil; Williams přiveze několik novinek a na víkend je podle Roba Smedleyho dobře připravený (foto: Williams F1 Team)
"Týmy a piloti trať dobře znají, což znamená, že můžeme získat spoustu přesných dat o tom, jak vylepšení fungují. Toto poznání je také velmi užitečné pro továrnu - znamená to, že můžeme velmi přesně napodobit trať a podmínky.
Samotný okruh obsahuje velmi dobrou směsici dlouhých rovinek, rychlých zatáček jako ta třetí a některé techničtější a pomalejší části. Třetí zatáčka je důležité pro zvládání opotřebení - jde tedy o něco, co musí inženýři a piloti po celý víkend sledovat," vysvětluje Smedley.
Letos se před sezónou v Barceloně sice netestovalo, ale Williams z toho nemá obavy: "My se cítíme být na víkend připraveni a jsme zvědaví na to, jak si povedeme ve srovnání s našimi soupeři," dodává šéf výkonnosti vozidla.
Pod článkem si můžete prohlédnout fotografie z Massovy vítězné Velké ceny Španělska 2007.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.