Vítězovi GP2 Fabiovi Leimerovi nestačilo k postupu do Formule 1 ani 12 milionů švýcarských franků (270 mil. Kč). Sauber požadoval mnohem více.
Královská disciplína motorsportu je drahou záležitostí a dnes do ní pronikne jen hrstka vyvolených, která s sebou dokáže přinést obrovský balík peněz. Fabiovi Leimerovi, který loni ovládl juniorský formulový šampionát GP2, k tomu podle Rogera Benoita z Blicku nestačilo ani 270 milionů jeho bohatého dlouholetého sponzora Rainera Gantenbeina.
Sauber měl za místo požadovat dokonce až 25 milionů švýcarských franků (560 mil. Kč), což je ještě o něco méně, než nakonec dokázal sehnat Esteban Gutiérrez. S ním na účty týmu z Hinwilu nakonec dorazilo 27 milionů franků (607 mil. Kč). Tým by však dal přednost domácímu jezdci, byť by přinesl o 2 mil. méně franků než Gutiérrez.
Jako druhého pilota Sauber přijal zkušeného Adriana Sutila - jeho místo pro sezónu 2015 ale může být v ohrožení. Rezervní jezdec Giedo van der Garde se svými sponzory slibují týmu za závodní sedačku "mnoho milionů."
Podle švýcarského listu Holanďan s týmem již zřejmě uzavřel předběžnou smlouvu, o čemž svědčí jeho nasazování do vybraných pátečních tréninků - včetně tohoto pátku v Barceloně - a do testů, které se v průběhu sezóny letos konají po závodech: jezdil už v Bahrajnu, ve Španělsku se objeví ve voze v úterý 13. května a šanci dostane i ve Velké Británii a v Abú Zabí.
Fabio Leimer se Sauberem C30 při testech nováčků před třemi letyv Abú Zabí (foto: Sauber Motorsport AG)
Pozice dalšího rezervního jezdce Sergeje Sirotkina je kvůli situaci na Ukrajině v ohrožení poté, co na jeho sponzora - banku SMP - Spojené státy a Evropská Unie uvalily sankce. Banku vlastní Boris Rotenberg, který zajišťuje mnoho ruských atletů - jeho účty jsou však nyní zmraženy.
A je otázkou, jestli se kvůli nestabilní politické situaci u našich východních sousedů uskuteční Velká cena Ruska, která se letos nově měla jet 12. října na městském okruhu v olympijském Soči. Velcí sponzoři se budou moci chtít distancovat od chování Ruska. Vyhlídky na uskutečnění závodu jsou podle britských poslanců "velmi nerealistické" kvůli sankcím, které omezují peněžní toky.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.