Mark Webber řekl, že byl "velmi blízko" odchodu z F1 již na konci sezony 2012. Nakonec se ale rozhodl pro setrvání u Red Bullu ještě jeden rok a až poté přestoupit k Porsche.
Po ukončení kariéry v F1 se stal Mark Webber továrním jezdcem Porsche pro vytrvalostní šampionát WEC. Minulý víkend, při prvním závodu v Silverstone, vyjel ihned pro německou značku podium. Australan teď připustil, že původně nebyl přesvědčen o tom, jestli chce v F1 pokračovat i po sezoně 2012.
"Odchod z F1 pro mě byl perfektně načasovaný. Cítil jsem, že se blížím konci své kariéry, který byl v mých rukou. Byl jsem blízko tomu, abych ji ukončil již na konci roku 2012, ale pak jsem si pomyslel, že bych ještě jednu sezonu mohl zvládnout. Nakonec rok 2013 nebyl tak špatný. Ale návrat Porsche byl něčím opravdu silným, co poutalo moji pozornost," líčí jezdec.
"Byli jsme v kontaktu již dlouho. Jde o velmi profesionální projekt, velmi prestižní a také značka je velmi silná. Navíc budu pořád zažívat adrenalin. Bylo pro mě důležité zůstat v úspěšný v závodech aut a Porsche mi dalo tuto možnost. Navíc mohu růst s týmem, můžeme spolu dosáhnout cool věci."
Webber připouští, že některé věci z F1 mu budou chybět, ale čerstvá výzva je dobrá pro jeho motivaci: "F1 byla mým životem od roku 1995, kdy jsem opustil Austrálii. Celou tu dobu jsem jezdil s formulemi a chvilku v 90. letech se sportovními vozy. Ale F1 byla tím, na co jsem myslel, když jsem ráno vstal. Byl jsem profesionálem pro 24 hodin, 7 dní v týdnu.
Pro Marka příběh v F1 málem skončil již po sezoně 2012, zde na trati v Suzuce, kterou bude postrádat
Takže po mentální stránce se toho tolik nemění, jenom váš zájem o tuto kategorii již není takový. Myslíval jsem na F1 celou dobu, ale na konci kariéry už to tak nebylo. Začnete přemýšlet nad jinými věcmi, motivace už není tak vysoká. Proto potřebujete nový program, který vás zaujme. Něco, co se vám dostane mezi zuby, a přesně to je program Porsche.
Bude mi chybět jízda s monopostem F1 v Suzuce a kvalifikace, pochopitelně to je skvělý pocit, také ten čistý pocit, když jste v autě. Musím ale akceptovat, že tuhle práci nejde dělat doživotně. Když nastane čas, tak to musíte nechat jít a změnit sérii. A pro mě ten čas nastal."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.