Mark Webber řekl, že byl "velmi blízko" odchodu z F1 již na konci sezony 2012. Nakonec se ale rozhodl pro setrvání u Red Bullu ještě jeden rok a až poté přestoupit k Porsche.
Po ukončení kariéry v F1 se stal Mark Webber továrním jezdcem Porsche pro vytrvalostní šampionát WEC. Minulý víkend, při prvním závodu v Silverstone, vyjel ihned pro německou značku podium. Australan teď připustil, že původně nebyl přesvědčen o tom, jestli chce v F1 pokračovat i po sezoně 2012.
"Odchod z F1 pro mě byl perfektně načasovaný. Cítil jsem, že se blížím konci své kariéry, který byl v mých rukou. Byl jsem blízko tomu, abych ji ukončil již na konci roku 2012, ale pak jsem si pomyslel, že bych ještě jednu sezonu mohl zvládnout. Nakonec rok 2013 nebyl tak špatný. Ale návrat Porsche byl něčím opravdu silným, co poutalo moji pozornost," líčí jezdec.
"Byli jsme v kontaktu již dlouho. Jde o velmi profesionální projekt, velmi prestižní a také značka je velmi silná. Navíc budu pořád zažívat adrenalin. Bylo pro mě důležité zůstat v úspěšný v závodech aut a Porsche mi dalo tuto možnost. Navíc mohu růst s týmem, můžeme spolu dosáhnout cool věci."
Webber připouští, že některé věci z F1 mu budou chybět, ale čerstvá výzva je dobrá pro jeho motivaci: "F1 byla mým životem od roku 1995, kdy jsem opustil Austrálii. Celou tu dobu jsem jezdil s formulemi a chvilku v 90. letech se sportovními vozy. Ale F1 byla tím, na co jsem myslel, když jsem ráno vstal. Byl jsem profesionálem pro 24 hodin, 7 dní v týdnu.
Pro Marka příběh v F1 málem skončil již po sezoně 2012, zde na trati v Suzuce, kterou bude postrádat
Takže po mentální stránce se toho tolik nemění, jenom váš zájem o tuto kategorii již není takový. Myslíval jsem na F1 celou dobu, ale na konci kariéry už to tak nebylo. Začnete přemýšlet nad jinými věcmi, motivace už není tak vysoká. Proto potřebujete nový program, který vás zaujme. Něco, co se vám dostane mezi zuby, a přesně to je program Porsche.
Bude mi chybět jízda s monopostem F1 v Suzuce a kvalifikace, pochopitelně to je skvělý pocit, také ten čistý pocit, když jste v autě. Musím ale akceptovat, že tuhle práci nejde dělat doživotně. Když nastane čas, tak to musíte nechat jít a změnit sérii. A pro mě ten čas nastal."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.