Jean-Eric Vergne získal v prvních závodech sezony jen čtyři body, přesto věří, že jeho vůz má velký potenciál. Pochybuje, že se rozložení sil mezi jednotlivými týmy do konce sezony výrazně změní.
Jaký máte dojem z prvních závodů?Jean-Eric Vergne (JEV): „Mé dojmy jsou pozitivní. I když to zvenku možná tak nepřijde, uvnitř týmu jde všechno tak, že to vzbuzuje optimizmus. Mám dobrý vůz, tým odvedl skvělou práci a především víme, jakým směrem máme jít.
Máme za sebou dobré závody, ale ještě se máme oč usilovat. Cítím se pohodlněji, než v minulém roce, proto můžu mojí práci vykonávat lépe, zvlášť když můžeme počítat s dosahováním dobrých výsledků.“
Litujete odstoupení ze závodů v Malajsii a Bahrajnu?JEV: „Ne. V Malajsii vznikly problémy ještě na startu: motor se přehřál a přepnul se do bezpečnostního režimu. Startoval jsem z devátého místa a v první zatáčce jsem už byl dvacátý. Jak mě soupeři předjížděli, nedokázal jsem se vyhnout kontaktu. Škoda, měl jsem šanci získat nějaké body, můj vůz mi umožňoval bojovat v první desítce.
Co se týče Bahrajnu, tak můžu litovat ani ne závodu, ale kvalifikace. Byl jsem ve svém rychlém kole a mohl jsem mít dobrý čas, když se objevily problémy. Ztratil jsem půl sekundy a s tím i postup do třetí části kvalifikace.“
Co si myslíte o nových pohonných jednotkách?JEV: „Jsou obdivuhodné! Mají velký krouticí moment, vyžadují efektivnější práci s energií a hlídání spotřeby paliva. Aby si na to jezdec zvykl, potřebuje hodně času a sil – víc, než v minulosti. Kromě toho jsme ještě daleko od toho, abychom naplno odhalili potenciál nových motorů.
Přesto Toro Rosso a Renault odvedli ohromnou práci, aby přizpůsobili novou pohonnou jednotku našemu vozu. I když jsme toho v zimní přestávce mnoho v testech nenajezdili, podařilo se nám dosáhnout pokroku v pochopení nových motorů.“
Patříte k těm, kterým se jejich zvuk nelíbí?JEV: „Ani ne. Mě tato polemika nezajímá. Myslím, že můj názor nezmění nic, naopak mohu ztratit svou koncentraci. Jsem tady proto, abych řídil svůj vůz a abych divákům dokázal, že F1 je stále špičkou automobilového sportu, ve které jezdí nejlepší jezdci a nejlepší vozy.“
Jean-Eric Vergne (foto: Scuderia Toro Rosso)
Po čtyřech závodech se začínají vytvářet představy o rozložení sil. Bude mít na to nějaký vliv třítýdenní přestávka mezi závody v Číně a Španělsku?JEV: „V tomto období budou všechny týmy poctivě pracovat, aby připravily vůz na následující závody. Upřímně, nečekám významné změny v rozložení sil. Možná se něco málo změní, ale to se týká celé sezony, ne současnosti. Renault pracuje na motorech před každým závodem… Sezona přece nezávisí jen od těchto tří týdnů.“
Za několik dní budete mít narozeniny. Co Vám můžeme popřát?JEV: „Že mi zazvoní telefon a z Toro Rosso mi oznámí, že se jim podařilo zvýšit aerodynamickou efektivitu o dvacet bodů a vyrobit lehčí šasi! To by mi umožnilo ušetřit pár desetin…“
Co očekáváte od této sezony?JEV: „Mým cílem je získat maximum bodů. Závisí to od úspěšných kvalifikací, musím se častěji dostat do jejich poslední části. Snažím se využít potenciál svého vozu každý víkend, vydávám ze sebe maximum od startu do cíle.“
Za několik dní to bude 20 let od smrti Ayrtona Senny. Co Vám říká jeho jméno?JEV: “Když zemřel, byl jsem ještě malý, ale po jeho odchodu jsem pociťoval prázdnotu. Ayrton patří k těm jezdcům, kteří změnili image F1 a navždy v ní zůstali. Byl to velký člověk.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.