Jean-Eric Vergne získal v prvních závodech sezony jen čtyři body, přesto věří, že jeho vůz má velký potenciál. Pochybuje, že se rozložení sil mezi jednotlivými týmy do konce sezony výrazně změní.
Jaký máte dojem z prvních závodů?Jean-Eric Vergne (JEV): „Mé dojmy jsou pozitivní. I když to zvenku možná tak nepřijde, uvnitř týmu jde všechno tak, že to vzbuzuje optimizmus. Mám dobrý vůz, tým odvedl skvělou práci a především víme, jakým směrem máme jít.
Máme za sebou dobré závody, ale ještě se máme oč usilovat. Cítím se pohodlněji, než v minulém roce, proto můžu mojí práci vykonávat lépe, zvlášť když můžeme počítat s dosahováním dobrých výsledků.“
Litujete odstoupení ze závodů v Malajsii a Bahrajnu?JEV: „Ne. V Malajsii vznikly problémy ještě na startu: motor se přehřál a přepnul se do bezpečnostního režimu. Startoval jsem z devátého místa a v první zatáčce jsem už byl dvacátý. Jak mě soupeři předjížděli, nedokázal jsem se vyhnout kontaktu. Škoda, měl jsem šanci získat nějaké body, můj vůz mi umožňoval bojovat v první desítce.
Co se týče Bahrajnu, tak můžu litovat ani ne závodu, ale kvalifikace. Byl jsem ve svém rychlém kole a mohl jsem mít dobrý čas, když se objevily problémy. Ztratil jsem půl sekundy a s tím i postup do třetí části kvalifikace.“
Co si myslíte o nových pohonných jednotkách?JEV: „Jsou obdivuhodné! Mají velký krouticí moment, vyžadují efektivnější práci s energií a hlídání spotřeby paliva. Aby si na to jezdec zvykl, potřebuje hodně času a sil – víc, než v minulosti. Kromě toho jsme ještě daleko od toho, abychom naplno odhalili potenciál nových motorů.
Přesto Toro Rosso a Renault odvedli ohromnou práci, aby přizpůsobili novou pohonnou jednotku našemu vozu. I když jsme toho v zimní přestávce mnoho v testech nenajezdili, podařilo se nám dosáhnout pokroku v pochopení nových motorů.“
Patříte k těm, kterým se jejich zvuk nelíbí?JEV: „Ani ne. Mě tato polemika nezajímá. Myslím, že můj názor nezmění nic, naopak mohu ztratit svou koncentraci. Jsem tady proto, abych řídil svůj vůz a abych divákům dokázal, že F1 je stále špičkou automobilového sportu, ve které jezdí nejlepší jezdci a nejlepší vozy.“
Jean-Eric Vergne (foto: Scuderia Toro Rosso)
Po čtyřech závodech se začínají vytvářet představy o rozložení sil. Bude mít na to nějaký vliv třítýdenní přestávka mezi závody v Číně a Španělsku?JEV: „V tomto období budou všechny týmy poctivě pracovat, aby připravily vůz na následující závody. Upřímně, nečekám významné změny v rozložení sil. Možná se něco málo změní, ale to se týká celé sezony, ne současnosti. Renault pracuje na motorech před každým závodem… Sezona přece nezávisí jen od těchto tří týdnů.“
Za několik dní budete mít narozeniny. Co Vám můžeme popřát?JEV: „Že mi zazvoní telefon a z Toro Rosso mi oznámí, že se jim podařilo zvýšit aerodynamickou efektivitu o dvacet bodů a vyrobit lehčí šasi! To by mi umožnilo ušetřit pár desetin…“
Co očekáváte od této sezony?JEV: „Mým cílem je získat maximum bodů. Závisí to od úspěšných kvalifikací, musím se častěji dostat do jejich poslední části. Snažím se využít potenciál svého vozu každý víkend, vydávám ze sebe maximum od startu do cíle.“
Za několik dní to bude 20 let od smrti Ayrtona Senny. Co Vám říká jeho jméno?JEV: “Když zemřel, byl jsem ještě malý, ale po jeho odchodu jsem pociťoval prázdnotu. Ayrton patří k těm jezdcům, kteří změnili image F1 a navždy v ní zůstali. Byl to velký člověk.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.