Bývalý šéf závodního týmu Ferrari - Cesare Fiorio - hodnotí poslední rozhodnutí v Maranellu. Vyjadřuje se k návratu Kimiho Räikkönena i k posledním změnám ve vedení.
Fiorio vedl stáj z Maranella v letech 1989 až 1991, kdy byl po problémech během závodního víkendu v Monaku vyhozen. Nyní se vyjadřuje k posledním velkým změnám v týmu, v němž kdysi působil, a odchod Domenicaliho přirovnává k odchodu Alda Costy před třemi lety.
"Je škoda, že je Stefano Domenicali vykreslován jako obětní beránek - stejně jako Aldo Costa před ním. Je to zjednodušený pohled bez analýzy skutečných příčin úspěchu a selhání," popisuje Fiorio.
Costa byl vyhozen po neúspěšném útoku Fernanda Alonsa na titul ve Velké ceně Abú Zabí, kdy nemohl předjet Vitalije Petrova. Odešel k Mercedesu a v Bahrajnu za něj přebíral konstruktérskou trofej.
"Pokud jde o Marca Mattiacciho a jeho nedostatek znalostí z prostředí F1: 80 % všech manažerských rozhodnutí je podobných bez ohledu na obor. Pouze 20 % jich vyžaduje poznání a zkušenosti v oboru. A tyto zkušenosti nezískáte ani za měsíc, ani za rok.
Schopný manažer se obklopí spolehlivými a zkušenými lidmi, kteří mu pomohou činit správná rozhodnutí. Svým podřízeným deleguje větší pravomoc. Musíme dát Mattiaccimu čas na to, aby se předvedl," uvádí Fiorio.
Z posledních událostí vyvozuje následující závěr: "Z toho všeho vnímám, že sezóna 2014 bude stejně rokem, který můžete nazvat rokem Mercedesu. Dokázal bych si ale představit, že Mattiacciho pro Ferrari zajistí větší politickou váhu v rámci sportovních institucí."
Bývalému šéfovi Ferrari Fiorimu se finský jezdec v Maranellu nezamlouvá: "Nevede život atleta." Šanci by raději dal mladým talentům (foto: Scuderia Ferrari)
Co říká na angažování Kimiho Räikkönena? "Obdivuji Kimiho talent, ale jeho životní styl a přístup z technologického pohledu není mým šálkem kávy. Já bych ho nepodepsal, podle mě jde o konzervativní volbu."
"Více by se mi líbilo, kdyby se Ferrari rozhodlo pro mladé, nadějné piloty, ne pro někoho, kdo se nachází v podzimu své kariéry. Kimi nevede život atleta. Navíc si obvykle jen sbalí a odejde. Jak velkým technickým přínosem může být?" dodává Fiorio.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.