Bývalý šéf závodního týmu Ferrari - Cesare Fiorio - hodnotí poslední rozhodnutí v Maranellu. Vyjadřuje se k návratu Kimiho Räikkönena i k posledním změnám ve vedení.
Fiorio vedl stáj z Maranella v letech 1989 až 1991, kdy byl po problémech během závodního víkendu v Monaku vyhozen. Nyní se vyjadřuje k posledním velkým změnám v týmu, v němž kdysi působil, a odchod Domenicaliho přirovnává k odchodu Alda Costy před třemi lety.
"Je škoda, že je Stefano Domenicali vykreslován jako obětní beránek - stejně jako Aldo Costa před ním. Je to zjednodušený pohled bez analýzy skutečných příčin úspěchu a selhání," popisuje Fiorio.
Costa byl vyhozen po neúspěšném útoku Fernanda Alonsa na titul ve Velké ceně Abú Zabí, kdy nemohl předjet Vitalije Petrova. Odešel k Mercedesu a v Bahrajnu za něj přebíral konstruktérskou trofej.
"Pokud jde o Marca Mattiacciho a jeho nedostatek znalostí z prostředí F1: 80 % všech manažerských rozhodnutí je podobných bez ohledu na obor. Pouze 20 % jich vyžaduje poznání a zkušenosti v oboru. A tyto zkušenosti nezískáte ani za měsíc, ani za rok.
Schopný manažer se obklopí spolehlivými a zkušenými lidmi, kteří mu pomohou činit správná rozhodnutí. Svým podřízeným deleguje větší pravomoc. Musíme dát Mattiaccimu čas na to, aby se předvedl," uvádí Fiorio.
Z posledních událostí vyvozuje následující závěr: "Z toho všeho vnímám, že sezóna 2014 bude stejně rokem, který můžete nazvat rokem Mercedesu. Dokázal bych si ale představit, že Mattiacciho pro Ferrari zajistí větší politickou váhu v rámci sportovních institucí."
Bývalému šéfovi Ferrari Fiorimu se finský jezdec v Maranellu nezamlouvá: "Nevede život atleta." Šanci by raději dal mladým talentům (foto: Scuderia Ferrari)
Co říká na angažování Kimiho Räikkönena? "Obdivuji Kimiho talent, ale jeho životní styl a přístup z technologického pohledu není mým šálkem kávy. Já bych ho nepodepsal, podle mě jde o konzervativní volbu."
"Více by se mi líbilo, kdyby se Ferrari rozhodlo pro mladé, nadějné piloty, ne pro někoho, kdo se nachází v podzimu své kariéry. Kimi nevede život atleta. Navíc si obvykle jen sbalí a odejde. Jak velkým technickým přínosem může být?" dodává Fiorio.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.