Bývalý šéf závodního týmu Ferrari - Cesare Fiorio - hodnotí poslední rozhodnutí v Maranellu. Vyjadřuje se k návratu Kimiho Räikkönena i k posledním změnám ve vedení.
Fiorio vedl stáj z Maranella v letech 1989 až 1991, kdy byl po problémech během závodního víkendu v Monaku vyhozen. Nyní se vyjadřuje k posledním velkým změnám v týmu, v němž kdysi působil, a odchod Domenicaliho přirovnává k odchodu Alda Costy před třemi lety.
"Je škoda, že je Stefano Domenicali vykreslován jako obětní beránek - stejně jako Aldo Costa před ním. Je to zjednodušený pohled bez analýzy skutečných příčin úspěchu a selhání," popisuje Fiorio.
Costa byl vyhozen po neúspěšném útoku Fernanda Alonsa na titul ve Velké ceně Abú Zabí, kdy nemohl předjet Vitalije Petrova. Odešel k Mercedesu a v Bahrajnu za něj přebíral konstruktérskou trofej.
"Pokud jde o Marca Mattiacciho a jeho nedostatek znalostí z prostředí F1: 80 % všech manažerských rozhodnutí je podobných bez ohledu na obor. Pouze 20 % jich vyžaduje poznání a zkušenosti v oboru. A tyto zkušenosti nezískáte ani za měsíc, ani za rok.
Schopný manažer se obklopí spolehlivými a zkušenými lidmi, kteří mu pomohou činit správná rozhodnutí. Svým podřízeným deleguje větší pravomoc. Musíme dát Mattiaccimu čas na to, aby se předvedl," uvádí Fiorio.
Z posledních událostí vyvozuje následující závěr: "Z toho všeho vnímám, že sezóna 2014 bude stejně rokem, který můžete nazvat rokem Mercedesu. Dokázal bych si ale představit, že Mattiacciho pro Ferrari zajistí větší politickou váhu v rámci sportovních institucí."
Bývalému šéfovi Ferrari Fiorimu se finský jezdec v Maranellu nezamlouvá: "Nevede život atleta." Šanci by raději dal mladým talentům (foto: Scuderia Ferrari)
Co říká na angažování Kimiho Räikkönena? "Obdivuji Kimiho talent, ale jeho životní styl a přístup z technologického pohledu není mým šálkem kávy. Já bych ho nepodepsal, podle mě jde o konzervativní volbu."
"Více by se mi líbilo, kdyby se Ferrari rozhodlo pro mladé, nadějné piloty, ne pro někoho, kdo se nachází v podzimu své kariéry. Kimi nevede život atleta. Navíc si obvykle jen sbalí a odejde. Jak velkým technickým přínosem může být?" dodává Fiorio.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.