Fernando Alonso daroval svoje dnešní podiové umístění z Číny bývalému šéfovi týmu, Stefanu Domenicalimu. Zároveň hned varoval před nějakou přehnanou euforií.
"Toto podium je určitým způsobem zásluhou také Stefana. Všechny nové díly, které teď na autě máme a až do července nebo srpna mít budeme, jsou od jeho lidí, kteří pod ním pracovali. Určitě jsme udělali krok dopředu, když zvážíte, kde jsme byli před dvěma týdny. Podařilo se nám zmenšit odstup na špici a to by mělo dát celému týmu novou motivaci," říká Fernando Alonso.
Španěl v dnešním závodě startoval z pátého místa a hned na startu získal dvě pozice a tlačil i na Vettela. Toho pak předstihl během závodu díky lepší strategii a ke konci se před ním musely mít na pozoru i Mercedesy.
"Poprvé v této sezoně jsme byli v čelní skupině opravdu konkurenceschopní." Štěstí měl ale Alonso po startu, když se dostal do kontaktu s jeho bývalým týmovým kolegou, Felipem Massou. "Byl to opravdu velký kontakt. Nedokázal jsem si představit, že auto bude OK, a tak jsem si ho pak hned nechal zkontrolovat."
Dojet Alonsa v závodě dokázal Vettel a pak i Ricciardo, ale předjet ani jeden z nich(foto: Scuderia Ferrari)
Alonsovi se dařilo už v pátek, kdy vyhrál první trénink. "Celý víkend pro mě probíhal dobře. V kvalifikaci nám život trochu znepříjemnil déšť, ale jinak šlo vše už od pátku dobrým směrem. V závodu jsem byl od začátku do konce na limitu, víc už jsem opravdu jet nemohl.
Dnešní výsledek si musíme užít, ale je nám jasné, že je před námi ještě dlouhá cesta. Nesmíme teď ztratit kontrolu. Čína je skvělou tratí a i když zde fungovala vylepšení, musíme ale zajistit, abychom měli nové díly i pro Barcelonu," zakončil bojovně Alonso.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.