Fernando Alonso daroval svoje dnešní podiové umístění z Číny bývalému šéfovi týmu, Stefanu Domenicalimu. Zároveň hned varoval před nějakou přehnanou euforií.
"Toto podium je určitým způsobem zásluhou také Stefana. Všechny nové díly, které teď na autě máme a až do července nebo srpna mít budeme, jsou od jeho lidí, kteří pod ním pracovali. Určitě jsme udělali krok dopředu, když zvážíte, kde jsme byli před dvěma týdny. Podařilo se nám zmenšit odstup na špici a to by mělo dát celému týmu novou motivaci," říká Fernando Alonso.
Španěl v dnešním závodě startoval z pátého místa a hned na startu získal dvě pozice a tlačil i na Vettela. Toho pak předstihl během závodu díky lepší strategii a ke konci se před ním musely mít na pozoru i Mercedesy.
"Poprvé v této sezoně jsme byli v čelní skupině opravdu konkurenceschopní." Štěstí měl ale Alonso po startu, když se dostal do kontaktu s jeho bývalým týmovým kolegou, Felipem Massou. "Byl to opravdu velký kontakt. Nedokázal jsem si představit, že auto bude OK, a tak jsem si ho pak hned nechal zkontrolovat."
Dojet Alonsa v závodě dokázal Vettel a pak i Ricciardo, ale předjet ani jeden z nich(foto: Scuderia Ferrari)
Alonsovi se dařilo už v pátek, kdy vyhrál první trénink. "Celý víkend pro mě probíhal dobře. V kvalifikaci nám život trochu znepříjemnil déšť, ale jinak šlo vše už od pátku dobrým směrem. V závodu jsem byl od začátku do konce na limitu, víc už jsem opravdu jet nemohl.
Dnešní výsledek si musíme užít, ale je nám jasné, že je před námi ještě dlouhá cesta. Nesmíme teď ztratit kontrolu. Čína je skvělou tratí a i když zde fungovala vylepšení, musíme ale zajistit, abychom měli nové díly i pro Barcelonu," zakončil bojovně Alonso.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.