Fernando Alonso daroval svoje dnešní podiové umístění z Číny bývalému šéfovi týmu, Stefanu Domenicalimu. Zároveň hned varoval před nějakou přehnanou euforií.
"Toto podium je určitým způsobem zásluhou také Stefana. Všechny nové díly, které teď na autě máme a až do července nebo srpna mít budeme, jsou od jeho lidí, kteří pod ním pracovali. Určitě jsme udělali krok dopředu, když zvážíte, kde jsme byli před dvěma týdny. Podařilo se nám zmenšit odstup na špici a to by mělo dát celému týmu novou motivaci," říká Fernando Alonso.
Španěl v dnešním závodě startoval z pátého místa a hned na startu získal dvě pozice a tlačil i na Vettela. Toho pak předstihl během závodu díky lepší strategii a ke konci se před ním musely mít na pozoru i Mercedesy.
"Poprvé v této sezoně jsme byli v čelní skupině opravdu konkurenceschopní." Štěstí měl ale Alonso po startu, když se dostal do kontaktu s jeho bývalým týmovým kolegou, Felipem Massou. "Byl to opravdu velký kontakt. Nedokázal jsem si představit, že auto bude OK, a tak jsem si ho pak hned nechal zkontrolovat."
Dojet Alonsa v závodě dokázal Vettel a pak i Ricciardo, ale předjet ani jeden z nich(foto: Scuderia Ferrari)
Alonsovi se dařilo už v pátek, kdy vyhrál první trénink. "Celý víkend pro mě probíhal dobře. V kvalifikaci nám život trochu znepříjemnil déšť, ale jinak šlo vše už od pátku dobrým směrem. V závodu jsem byl od začátku do konce na limitu, víc už jsem opravdu jet nemohl.
Dnešní výsledek si musíme užít, ale je nám jasné, že je před námi ještě dlouhá cesta. Nesmíme teď ztratit kontrolu. Čína je skvělou tratí a i když zde fungovala vylepšení, musíme ale zajistit, abychom měli nové díly i pro Barcelonu," zakončil bojovně Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.