Niki Lauda lituje toho, že Stefano Domenicali musel opustit svoje místo u týmu Ferrari. Rakušan ale věří, že tento krok byl nutný.
Od pátku už v Číně v roli šéfa týmu Scuderia Ferrari působí Marco Mattiacci. Ital, který byl dříve obchodním šéfem prodeje vozů Ferrari v Americe a Asii, byl teď nasazen prezidentem Ferrari, Lucou di Montezemolem, do tohoto projektu poté, co Stefano Domenicali v pondělí svoji funkci složil. Jestli to týmu pomůže z krize, na to si budeme muset počkat. Niki Lauda ale vidí tento krok jako nutný.
"Krize je velká, když už Montezemolo musel udělat takovéto personální rozhodnutí," řekl Rakušan pro RTL a dal tak najevo, že to možná nebyl nápad pocházející jen od Domenicaliho. Předseda správní rady týmu Mercedes to ale vidí jako logický krok. "Proč se musel takto rozhodnout? Protože chyběly úspěchy."
Toho, že se po nepovedeném startu Domenicali musel vzát svého postu, Lauda lituje: "Stefano je milým chlapem, který se v F1 vyzná. Ale sám vyvodil důsledky a řekl: 'Takhle už to dál nejde, v týmu se musí něco změnit, musíme začít od znova'."
Mattiacci je mužem, který zatím nemá s motorsportem žádné zkušenosti. Lauda je tedy napjatý, jak mu práce u týmu, se kterým vyhrál dva ze svých tří titulů a ve kterém dlouho působil jako poradce, půjde.
Lauda, stejně jako všichni v paddocku, budou pečlivě sledovat kroky nového šéfa Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Neznám ho, takže ho nemůžu posoudit. Musíme ho sledovat. Marco přichází z Ameriky, Luca mi říkal, že tam byl obchodním ředitelem, zde je to pro něj tedy krok do neznáma. Věřím, že je to nutné, protože jasné je jedno: úspěch, který si Montezemolo přeje, se v uplynulých letech jednoduše nedostavoval," pokračuje Lauda, který může být s formou Mercedesů letos zatím nadmíru spokojen.
Další vývoj u Ferrari si odhadovat ale netroufá, podle něj bude dost záležet i na tom, jak rychle se Ital s novou prací seznámí: "Celému týmu, zvláště jezdcům, je samozřejmě líto, že kontaktní osoba, kterou pro svoje problémy dlouhodobě měli, tu už není. Samozřejmě to také znejistí jezdce. Teď je otázkou, jak rychle nový muž bude moci ukázat úspěch, celé to otočit a zacílit na jeho vlastní linii. A to pak opět přinese celý tým do pořádku."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.