Niki Lauda lituje toho, že Stefano Domenicali musel opustit svoje místo u týmu Ferrari. Rakušan ale věří, že tento krok byl nutný.
Od pátku už v Číně v roli šéfa týmu Scuderia Ferrari působí Marco Mattiacci. Ital, který byl dříve obchodním šéfem prodeje vozů Ferrari v Americe a Asii, byl teď nasazen prezidentem Ferrari, Lucou di Montezemolem, do tohoto projektu poté, co Stefano Domenicali v pondělí svoji funkci složil. Jestli to týmu pomůže z krize, na to si budeme muset počkat. Niki Lauda ale vidí tento krok jako nutný.
"Krize je velká, když už Montezemolo musel udělat takovéto personální rozhodnutí," řekl Rakušan pro RTL a dal tak najevo, že to možná nebyl nápad pocházející jen od Domenicaliho. Předseda správní rady týmu Mercedes to ale vidí jako logický krok. "Proč se musel takto rozhodnout? Protože chyběly úspěchy."
Toho, že se po nepovedeném startu Domenicali musel vzát svého postu, Lauda lituje: "Stefano je milým chlapem, který se v F1 vyzná. Ale sám vyvodil důsledky a řekl: 'Takhle už to dál nejde, v týmu se musí něco změnit, musíme začít od znova'."
Mattiacci je mužem, který zatím nemá s motorsportem žádné zkušenosti. Lauda je tedy napjatý, jak mu práce u týmu, se kterým vyhrál dva ze svých tří titulů a ve kterém dlouho působil jako poradce, půjde.
Lauda, stejně jako všichni v paddocku, budou pečlivě sledovat kroky nového šéfa Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Neznám ho, takže ho nemůžu posoudit. Musíme ho sledovat. Marco přichází z Ameriky, Luca mi říkal, že tam byl obchodním ředitelem, zde je to pro něj tedy krok do neznáma. Věřím, že je to nutné, protože jasné je jedno: úspěch, který si Montezemolo přeje, se v uplynulých letech jednoduše nedostavoval," pokračuje Lauda, který může být s formou Mercedesů letos zatím nadmíru spokojen.
Další vývoj u Ferrari si odhadovat ale netroufá, podle něj bude dost záležet i na tom, jak rychle se Ital s novou prací seznámí: "Celému týmu, zvláště jezdcům, je samozřejmě líto, že kontaktní osoba, kterou pro svoje problémy dlouhodobě měli, tu už není. Samozřejmě to také znejistí jezdce. Teď je otázkou, jak rychle nový muž bude moci ukázat úspěch, celé to otočit a zacílit na jeho vlastní linii. A to pak opět přinese celý tým do pořádku."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.