Niki Lauda lituje toho, že Stefano Domenicali musel opustit svoje místo u týmu Ferrari. Rakušan ale věří, že tento krok byl nutný.
Od pátku už v Číně v roli šéfa týmu Scuderia Ferrari působí Marco Mattiacci. Ital, který byl dříve obchodním šéfem prodeje vozů Ferrari v Americe a Asii, byl teď nasazen prezidentem Ferrari, Lucou di Montezemolem, do tohoto projektu poté, co Stefano Domenicali v pondělí svoji funkci složil. Jestli to týmu pomůže z krize, na to si budeme muset počkat. Niki Lauda ale vidí tento krok jako nutný.
"Krize je velká, když už Montezemolo musel udělat takovéto personální rozhodnutí," řekl Rakušan pro RTL a dal tak najevo, že to možná nebyl nápad pocházející jen od Domenicaliho. Předseda správní rady týmu Mercedes to ale vidí jako logický krok. "Proč se musel takto rozhodnout? Protože chyběly úspěchy."
Toho, že se po nepovedeném startu Domenicali musel vzát svého postu, Lauda lituje: "Stefano je milým chlapem, který se v F1 vyzná. Ale sám vyvodil důsledky a řekl: 'Takhle už to dál nejde, v týmu se musí něco změnit, musíme začít od znova'."
Mattiacci je mužem, který zatím nemá s motorsportem žádné zkušenosti. Lauda je tedy napjatý, jak mu práce u týmu, se kterým vyhrál dva ze svých tří titulů a ve kterém dlouho působil jako poradce, půjde.
Lauda, stejně jako všichni v paddocku, budou pečlivě sledovat kroky nového šéfa Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Neznám ho, takže ho nemůžu posoudit. Musíme ho sledovat. Marco přichází z Ameriky, Luca mi říkal, že tam byl obchodním ředitelem, zde je to pro něj tedy krok do neznáma. Věřím, že je to nutné, protože jasné je jedno: úspěch, který si Montezemolo přeje, se v uplynulých letech jednoduše nedostavoval," pokračuje Lauda, který může být s formou Mercedesů letos zatím nadmíru spokojen.
Další vývoj u Ferrari si odhadovat ale netroufá, podle něj bude dost záležet i na tom, jak rychle se Ital s novou prací seznámí: "Celému týmu, zvláště jezdcům, je samozřejmě líto, že kontaktní osoba, kterou pro svoje problémy dlouhodobě měli, tu už není. Samozřejmě to také znejistí jezdce. Teď je otázkou, jak rychle nový muž bude moci ukázat úspěch, celé to otočit a zacílit na jeho vlastní linii. A to pak opět přinese celý tým do pořádku."
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.