Fernando Alonso dnes promluvil o situaci ve Ferrari a odchodu šéfa Stefana Domenicaliho, kterého nahrazuje Marco Mattiacci.
O novém šéfovi Scuderia Alonso říká: "Potřebujeme mu dát čas a nechat ho, ať si přivykne. Potřebujeme, aby se všichni za něj co nejrychleji postavili, aby se ve své pozici cítil dobře hned od prvního dne, aby tak mohl úspěšně tým řídit."
"Ještě jsem neměl možnost s ním hovořit. Těším se, až ho přivítám a budu se mu snažit pomoci, jakkoliv budu moci," pokračuje španělský jezdec, který s předchozím šéfem měl spíše chladné vztahy.
S Domenicalim nekomunikoval rádiem během závodních víkendů a se svými problémy chodil spíše přímo za prezidentem Lucou di Montezemolem. Alonso jej hodnotí slovy: "Byl to především skvělý muž. Jakožto šéf týmu udělal dobré věci, i když některé příležitosti nebyly využity, jinak by mohl mít tři tituly v kapse."
"Jsem spokojený s časem, který jsme společně trávili. Není jednoduché dělat to, co dělal, když máte privilegovanou pozici v týmu Formule 1. On to ale dělal v tom nejlepším zájmu Ferrari," pokračuje jezdec stáje z Maranella.
Pokud jde o současnou nelichotivou situaci svého týmu, uvádí: "Nezlepšíme se hned o sekundu, protože Stefano sám nevytvářel přední a zadní křídla! Budeme se dále snažit zlepšovat. Jsme zde pro to, abychom se probojovali zpět."
Fernando Alonso s bývalým šéfem Ferrari - Stefanem Domenicalim (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme být ale upřímní, máme pro zlepšení spoustu prostoru. Musíme být lepší ve všech oblastech a zbývá ujít dlouhý kus cesty. V této části šampionát nejsme tak konkurenceschopní, jako špičkové týmy, ale doufám, že koncem této sezóny budeme velmi konkurenceschopní," dodává Alonso.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.