Fernando Alonso dnes promluvil o situaci ve Ferrari a odchodu šéfa Stefana Domenicaliho, kterého nahrazuje Marco Mattiacci.
O novém šéfovi Scuderia Alonso říká: "Potřebujeme mu dát čas a nechat ho, ať si přivykne. Potřebujeme, aby se všichni za něj co nejrychleji postavili, aby se ve své pozici cítil dobře hned od prvního dne, aby tak mohl úspěšně tým řídit."
"Ještě jsem neměl možnost s ním hovořit. Těším se, až ho přivítám a budu se mu snažit pomoci, jakkoliv budu moci," pokračuje španělský jezdec, který s předchozím šéfem měl spíše chladné vztahy.
S Domenicalim nekomunikoval rádiem během závodních víkendů a se svými problémy chodil spíše přímo za prezidentem Lucou di Montezemolem. Alonso jej hodnotí slovy: "Byl to především skvělý muž. Jakožto šéf týmu udělal dobré věci, i když některé příležitosti nebyly využity, jinak by mohl mít tři tituly v kapse."
"Jsem spokojený s časem, který jsme společně trávili. Není jednoduché dělat to, co dělal, když máte privilegovanou pozici v týmu Formule 1. On to ale dělal v tom nejlepším zájmu Ferrari," pokračuje jezdec stáje z Maranella.
Pokud jde o současnou nelichotivou situaci svého týmu, uvádí: "Nezlepšíme se hned o sekundu, protože Stefano sám nevytvářel přední a zadní křídla! Budeme se dále snažit zlepšovat. Jsme zde pro to, abychom se probojovali zpět."
Fernando Alonso s bývalým šéfem Ferrari - Stefanem Domenicalim (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme být ale upřímní, máme pro zlepšení spoustu prostoru. Musíme být lepší ve všech oblastech a zbývá ujít dlouhý kus cesty. V této části šampionát nejsme tak konkurenceschopní, jako špičkové týmy, ale doufám, že koncem této sezóny budeme velmi konkurenceschopní," dodává Alonso.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.