Fernando Alonso uvádí, že by nebyl spokojený, pokud by svou kariéru v F1 zabalil pouze s dvěma tituly v kapse.
Španěl své dva tituly získal hned po sobě v letech 2005 a 2006 v době, kdy závodil za Renault. U McLarenu v roce 2007 ani s Renaultem v sezónách 2008 a 2009 se mu na tyto úspěchy nepodařilo navázat. Na brzké rozšíření své sbírky mistrovských trofejí se těšil po svém přestupu k Ferrari v roce 2010, třetího zářezu se však stále nedočkal. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by letos mohl úspěšně bojovat s dominantními Mercedesy.
"Nikdy jsem si nemyslel, že se stanu jezdcem Formule 1, nikdy jsem si nemyslel, že vyhraju velkou cenu, takže jsem si nebyl jistý tím, zda bych mohl vyhrát dva šampionáty," popisuje Alonso v rozhovoru, který později v tomto měsíci odvysílá televize CNN.
"Jsem extrémně hrdý a spokojený se svou kariérou. Pokud byste se mě teď zeptali uprostřed soutěžení - jsem hladový po vítězstvích, po úspěchu a řeknu vám, že dva šampionáty nestačí," pokračuje jezdec Ferrari, které tento týden kvůli dalšímu špatnému vstupu do sezóny odvolalo svého šéfa Stefana Domenicaliho (více zde).
A co říká na svého nového týmového kolegu? "Myslím, že je velmi talentovaný, takže je velkou pomocí a motivací především pro mě, ale také pro tým, protože tým si uvědomuje, že musí přijít s dobrým autem, protože Kimi pak dosáhne dobrého výsledku."
Fernando Alonso by si přál před koncem své kariéry svou sbírku mistrovských titulů rozšířit(foto: Scuderia Ferrari)
K rivalitě uvnitř týmů dodává: "Myslím, že z vnějšku se vztahy mezi týmovými kolegy přehánějí. Je pravdou, že se ho snažíte porazit a mít lepší pověst nebo během víkendu dosáhnout lepšího výsledku. Ale věřte mi, když jsme na schůzce či rozboru po závodě, pak by lidé měli vnímat atmosféru uvnitř týmu.
"Nemáme žádné problémy, pouze dobré a pozitivní věci... užitečné komentáře od druhého jezdce. Horlivě komunikujeme a hodně jako tým spolupracujeme navzdory tomu, co čtete nebo co vidíte zvenčí," vysvětluje Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.