Fernando Alonso uvádí, že by nebyl spokojený, pokud by svou kariéru v F1 zabalil pouze s dvěma tituly v kapse.
Španěl své dva tituly získal hned po sobě v letech 2005 a 2006 v době, kdy závodil za Renault. U McLarenu v roce 2007 ani s Renaultem v sezónách 2008 a 2009 se mu na tyto úspěchy nepodařilo navázat. Na brzké rozšíření své sbírky mistrovských trofejí se těšil po svém přestupu k Ferrari v roce 2010, třetího zářezu se však stále nedočkal. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by letos mohl úspěšně bojovat s dominantními Mercedesy.
"Nikdy jsem si nemyslel, že se stanu jezdcem Formule 1, nikdy jsem si nemyslel, že vyhraju velkou cenu, takže jsem si nebyl jistý tím, zda bych mohl vyhrát dva šampionáty," popisuje Alonso v rozhovoru, který později v tomto měsíci odvysílá televize CNN.
"Jsem extrémně hrdý a spokojený se svou kariérou. Pokud byste se mě teď zeptali uprostřed soutěžení - jsem hladový po vítězstvích, po úspěchu a řeknu vám, že dva šampionáty nestačí," pokračuje jezdec Ferrari, které tento týden kvůli dalšímu špatnému vstupu do sezóny odvolalo svého šéfa Stefana Domenicaliho (více zde).
A co říká na svého nového týmového kolegu? "Myslím, že je velmi talentovaný, takže je velkou pomocí a motivací především pro mě, ale také pro tým, protože tým si uvědomuje, že musí přijít s dobrým autem, protože Kimi pak dosáhne dobrého výsledku."
Fernando Alonso by si přál před koncem své kariéry svou sbírku mistrovských titulů rozšířit(foto: Scuderia Ferrari)
K rivalitě uvnitř týmů dodává: "Myslím, že z vnějšku se vztahy mezi týmovými kolegy přehánějí. Je pravdou, že se ho snažíte porazit a mít lepší pověst nebo během víkendu dosáhnout lepšího výsledku. Ale věřte mi, když jsme na schůzce či rozboru po závodě, pak by lidé měli vnímat atmosféru uvnitř týmu.
"Nemáme žádné problémy, pouze dobré a pozitivní věci... užitečné komentáře od druhého jezdce. Horlivě komunikujeme a hodně jako tým spolupracujeme navzdory tomu, co čtete nebo co vidíte zvenčí," vysvětluje Alonso.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.