Stefano Domenicali dnes s okamžitou platností rezignoval na svoji funkci šéfa týmu Ferrari. Nahradí jej Marco Mattiacci.
Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, poté, co z Bahrajnu předčasně odcestoval se špatnou náladou (Alonso i Räikkönen se trápili na konci bodované desítky a F14 T chyběla rychlost), minulý týden pronesl, že udělají jakékoliv změny, které budou potřeba a naznačil tedy možné personální zemětřesení, přestože dříve tvrdil, že pozice Stefana Domenicaliho není v ohrožení.
Sám šéf Ferrari ještě začátkem dubna popíral odchod z týmu, když se na něj snášela kritika za opětovně nevydařený vstup Ferrari do sezóny. Nakonec však tlaku podlehl a podal rezignaci.
"Existují určité momenty v životě každého z nás, kde je třeba odvahu udělat těžká rozhodnutí. Je čas zavést zásadní změnu. Toto rozhodnutí jsem vzal s cílem zamíchat věcmi pro dobro skupiny lidí, kteří jsou mi blízcí. Převzal jsem zodpovědnost, jako vždy, za naši současnou situaci. Srdečně děkuji všem v týmu za úžasné vztahy, které jsme si za ty roky užili. Přeji všem, aby se Ferrari vrátilo na úroveň, kterou si zaslouží," zní oficiální prohlášení Domenicaliho.
Tento osmačtyřicetiletý rodák z Imoly pracoval v týmu 23 let a šéfoval mu od roku 2008. Pod Domenicaliho vedením Ferrari hned v prvním roce získalo titul v poháru konstruktérů, což je však naposledy, kdy tato trofej putovala do Maranella. V roce 2009 však dokázali vyhrát pouze jeden závod (Velká cena Belgie, kde zvítězil Kimi Räikkönen).
V roce 2010 měl Fernando Alonso blízko k zisku titulu, radoval se však Sebastian Vettel, stejně jako v roce 2012. A nejlépe druhé místo u Ferrari získali i v poháru konstruktérů. A s touto vizitkou Domenicali vyklízí pole. Nahradí jej výkonný ředitel Ferrari v Severní Americe Marco Mattiacci, jak potvrdil Montezemolo.
"Děkuji Stefanu Domenicalimu a to nejen za jeho pokračující přínos a odhodlání, ale také za velký smysl pro odpovědnost, kterou dnes prokázal když postavil zájmy Ferrari před své vlastní. Vážím si ho a viděl jsem ho růst profesionálně. 23 let jsme pracovali společně a rád bych mu popřál mnoho úspěchů v budoucnosti. Ale také chci popřát vše nejlepší Marcu Mattiaccimu, manažerovi, který zná hodnotu společnosti a který nadšeně přijal tuto výzvu," uvedl prezident Ferrari.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.