Stefano Domenicali dnes s okamžitou platností rezignoval na svoji funkci šéfa týmu Ferrari. Nahradí jej Marco Mattiacci.
Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, poté, co z Bahrajnu předčasně odcestoval se špatnou náladou (Alonso i Räikkönen se trápili na konci bodované desítky a F14 T chyběla rychlost), minulý týden pronesl, že udělají jakékoliv změny, které budou potřeba a naznačil tedy možné personální zemětřesení, přestože dříve tvrdil, že pozice Stefana Domenicaliho není v ohrožení.
Sám šéf Ferrari ještě začátkem dubna popíral odchod z týmu, když se na něj snášela kritika za opětovně nevydařený vstup Ferrari do sezóny. Nakonec však tlaku podlehl a podal rezignaci.
"Existují určité momenty v životě každého z nás, kde je třeba odvahu udělat těžká rozhodnutí. Je čas zavést zásadní změnu. Toto rozhodnutí jsem vzal s cílem zamíchat věcmi pro dobro skupiny lidí, kteří jsou mi blízcí. Převzal jsem zodpovědnost, jako vždy, za naši současnou situaci. Srdečně děkuji všem v týmu za úžasné vztahy, které jsme si za ty roky užili. Přeji všem, aby se Ferrari vrátilo na úroveň, kterou si zaslouží," zní oficiální prohlášení Domenicaliho.
Tento osmačtyřicetiletý rodák z Imoly pracoval v týmu 23 let a šéfoval mu od roku 2008. Pod Domenicaliho vedením Ferrari hned v prvním roce získalo titul v poháru konstruktérů, což je však naposledy, kdy tato trofej putovala do Maranella. V roce 2009 však dokázali vyhrát pouze jeden závod (Velká cena Belgie, kde zvítězil Kimi Räikkönen).
V roce 2010 měl Fernando Alonso blízko k zisku titulu, radoval se však Sebastian Vettel, stejně jako v roce 2012. A nejlépe druhé místo u Ferrari získali i v poháru konstruktérů. A s touto vizitkou Domenicali vyklízí pole. Nahradí jej výkonný ředitel Ferrari v Severní Americe Marco Mattiacci, jak potvrdil Montezemolo.
"Děkuji Stefanu Domenicalimu a to nejen za jeho pokračující přínos a odhodlání, ale také za velký smysl pro odpovědnost, kterou dnes prokázal když postavil zájmy Ferrari před své vlastní. Vážím si ho a viděl jsem ho růst profesionálně. 23 let jsme pracovali společně a rád bych mu popřál mnoho úspěchů v budoucnosti. Ale také chci popřát vše nejlepší Marcu Mattiaccimu, manažerovi, který zná hodnotu společnosti a který nadšeně přijal tuto výzvu," uvedl prezident Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.