Stefano Domenicali dnes s okamžitou platností rezignoval na svoji funkci šéfa týmu Ferrari. Nahradí jej Marco Mattiacci.
Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, poté, co z Bahrajnu předčasně odcestoval se špatnou náladou (Alonso i Räikkönen se trápili na konci bodované desítky a F14 T chyběla rychlost), minulý týden pronesl, že udělají jakékoliv změny, které budou potřeba a naznačil tedy možné personální zemětřesení, přestože dříve tvrdil, že pozice Stefana Domenicaliho není v ohrožení.
Sám šéf Ferrari ještě začátkem dubna popíral odchod z týmu, když se na něj snášela kritika za opětovně nevydařený vstup Ferrari do sezóny. Nakonec však tlaku podlehl a podal rezignaci.
"Existují určité momenty v životě každého z nás, kde je třeba odvahu udělat těžká rozhodnutí. Je čas zavést zásadní změnu. Toto rozhodnutí jsem vzal s cílem zamíchat věcmi pro dobro skupiny lidí, kteří jsou mi blízcí. Převzal jsem zodpovědnost, jako vždy, za naši současnou situaci. Srdečně děkuji všem v týmu za úžasné vztahy, které jsme si za ty roky užili. Přeji všem, aby se Ferrari vrátilo na úroveň, kterou si zaslouží," zní oficiální prohlášení Domenicaliho.
Tento osmačtyřicetiletý rodák z Imoly pracoval v týmu 23 let a šéfoval mu od roku 2008. Pod Domenicaliho vedením Ferrari hned v prvním roce získalo titul v poháru konstruktérů, což je však naposledy, kdy tato trofej putovala do Maranella. V roce 2009 však dokázali vyhrát pouze jeden závod (Velká cena Belgie, kde zvítězil Kimi Räikkönen).
V roce 2010 měl Fernando Alonso blízko k zisku titulu, radoval se však Sebastian Vettel, stejně jako v roce 2012. A nejlépe druhé místo u Ferrari získali i v poháru konstruktérů. A s touto vizitkou Domenicali vyklízí pole. Nahradí jej výkonný ředitel Ferrari v Severní Americe Marco Mattiacci, jak potvrdil Montezemolo.
"Děkuji Stefanu Domenicalimu a to nejen za jeho pokračující přínos a odhodlání, ale také za velký smysl pro odpovědnost, kterou dnes prokázal když postavil zájmy Ferrari před své vlastní. Vážím si ho a viděl jsem ho růst profesionálně. 23 let jsme pracovali společně a rád bych mu popřál mnoho úspěchů v budoucnosti. Ale také chci popřát vše nejlepší Marcu Mattiaccimu, manažerovi, který zná hodnotu společnosti a který nadšeně přijal tuto výzvu," uvedl prezident Ferrari.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.